Permalänk
Medlem

Vad för fel?!

Jo, det är som så att jag har ett problem, vet dock inte riktigt vad det är men jag tror det har med nätagget att göra.

Problemet är som så att jag har ett antal hårddiskar i datorn (4 stycken för att vara exakt), med två av dom på ett kontrollerkort. Allt har fungerat prima, tills för en tid sedan då datorn "laggar ihop" ibland när jag skriver data, kopierar data eller packar data upp tex. från ett winrar arkiv. Det händer inte alltid, utan bara ibland. Detta händer alltså bara de två diskarna som sitter på kontrollerkortet. Jag har testat att byta ide-kabeln, testat att byta plats på hårddiskarna osv. Det verkar som om detta i princip endast händer om jag har all hårdvara inkopplad i datorn (har inte testat att koppla bort något annat). För en tid sedan, kanske 1-2 månader sedan köpte jag ny processor, moderkort, RAM och grafikkort.

Nätagget ligger på 400W och är ett Q-tec (läste i FAQen att det inte ska vara speciellt bra typ men men..), och då är frågan, är det att datorn får för dålig strömförsörjning? Det lär inte vara att båda hårddiskarna "pajjat" helt plötsligt, för den ena fungerar typ bra ibland, och den andra bra ibland om man kopplat ut den andra. Någon som har nån aning om det är ett nätagg problem som sagt?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

har du testat bytaa pci plats?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZZly
har du testat bytaa pci plats?

Nej, det har jag faktiskt inte gjort (antar att du menar kontrollerkortet?). Jag tror ju inte att det är det som strular, men jag ska göra det då. Vad kan det vara annars?

Permalänk
Medlem

Det skulle ju kunna vara något mjukvaruproblem, tex att du fått spyware eller något virus som gör att ditt OS laggar osv. Testa att boota någon typ av boot-cd baserat linux, tex knoppx, och se om det blir likadant då.

Sedan vet jag inte varför du skrev den här frågan under "Modifikationer - Eget bygge - Chassin" iofs

Visa signatur

/M