Snälla SWECARE nu är det kris, hjälp!
Nu brinner det minst sagt i knutarna. Det som inte får hända och det som inte ska hända händer när det som minst passar och när man som misnt anar det.
Allt började med att ja satt på datorn ock surfade lite, helt plötsligt kommer det upp en gul varningstriangel med ett utropstecken i trayen och sen popups att olika filer var skadade. Jag försökte med ctrl alt delete, men det funkade inte och jag tryckte OK på alla pop upsen. När jag gjort detta stängdes datorn automatiskt av och när jag försökte trycka igång den igen så kom inte ens den där laddningsbilden för windows upp och det stod istället något i stil med "Error loading operate system" Och jag testade igen och igen men samma meddelande. Jag ringde den personliga supporten för min hyrda dator och han sa aatt ja skulle kopppla in den till en annan dator me XP och testa att rädda filrena ja ville ha och sen formatera hela hårddisekn eftersom filer i operativsystemet gått "sönder". Jag kopplade in den itll min fars dator men där står det att storleken på disken är Användt: 0byte och Ledigt: 0byte typ, ni vet när man tar egenskaper på en disk. Hur som helst trycker jag på den frågar den om ja ska formatera hddn och jag har tagit nej varje ågng på den. Hur och kan jag rädda den, alltså få tillbaka allt?
Jag har en hemtenta tills på onsdag som jag hade skrivit ca 7 sidor på och slitit som ett jävla djur för att få MVG. Sen har man ju X antal tusen mp3 och mängder me GB av olika semesterfilmer och faktiskt massor av filmer som stod mig nära om hjärtat, med gamla kompisar och massor av bilder som tagit lång tid att hitta och fotografera. Så snälla någon? Finns det något program som läser dennna och ger mig tebax allt eller är det bara att gråta och lägga sig?
// Jacob