Permalänk
Medlem

Söker _liten_ mobil

Jag har tröttnat på qtek 7070 och framför allt på dess storlek, visst det är kul att kunna se film, lyssna på mp3 och spela nes roms men det håller inte med en sån koloss och sån dålig batteritid.

Till saken nu!
Jag söker en väldigt liten mobil, i stil med gamla ericsson t66.
Är nästan så man är lite sugen på den men jag vill nog helst ha lite mer funktoner

mina krav är:
färgskärm
polyfona signaler
gprs
mms
vibrator (är väl mer eller mindre standard, men ändå)
gärna kamera, dock inget krav

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Om du vill så kan du byta mot min LG G7100 med en spräckt ruta på framsidan, det är bara glaset som är trasigt, inte själva displayen Någon som vet hur jag ska laga det ?

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk
Medlem

Re: Söker _liten_ mobil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Jag har tröttnat på qtek 7070 och framför allt på dess storlek, visst det är kul att kunna se film, lyssna på mp3 och spela nes roms men det håller inte med en sån koloss och sån dålig batteritid.

Till saken nu!
Jag söker en väldigt liten mobil, i stil med gamla ericsson t66.
Är nästan så man är lite sugen på den men jag vill nog helst ha lite mer funktoner

mina krav är:
färgskärm
polyfona signaler
gprs
mms

Kanske några av de nya Panasonicmodellerna X100 och X200...? Kika på Panasonics hemsida för mer info...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Söker _liten_ mobil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pita
Om du vill så kan du byta mot min LG G7100 med en spräckt ruta på framsidan, det är bara glaset som är trasigt, inte själva displayen Någon som vet hur jag ska laga det ?

har reedan haft en sån, bytte den mot qteken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_rask
Kanske några av de nya Panasonicmodellerna X100 och X200...? Kika på Panasonics hemsida för mer info...

ska jag göra, återkommer efter det

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Panasonic G51 har det du söker förutom mms och kamera. Den är riktigt liten... http://premium.mobil.se/tester/visa.asp?sid=2&id=602&cat=2

Permalänk
Medlem

Re: Re: Söker _liten_ mobil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_rask

Dom var ju inte det minsta små, en av dom var ju bara väldigt tunn!

Och nisseson: mms är mer eller mindre ett måste faktiskt

Visa signatur

nej

Permalänk

Qtek 8010

Permalänk
Medlem

Motorola A925 kanske

Samsung E700 är hyfsat liten, har allt det du nämner.
Tror dock att du kommer bli besviken om du köper en lur som inte ens har symbian efter din stund i solen med Qteken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
Motorola A925 kanske

Samsung E700 är hyfsat liten, har allt det du nämner.
Tror dock att du kommer bli besviken om du köper en lur som inte ens har symbian efter din stund i solen med Qteken

jo, man är ju van vid smartphones, men jag använder sällan de funktionerna. Känns som om jag behöver en liten lur nu med inte så många avancerade funktioner

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Nokia 6100

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Nokia 6100

nokia är uteslutet, aldrig en nokia

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Håller med. Nokia tar rejält betalt för mobiler som har få funktioner.

Permalänk
Medlem

sony ericsson t630?

Visa signatur

ZALMAN HD160XT PLUS | ASUS P8Z77V-LK | INTEL CORE i5 3550 @3,5GHz | 16GB CORSAIR XMS3 | INTEL 330 SSD 60GB | Hauppauge WinTV | Sapphire Radeon HD6870 1GB |WD Caviar Green 4TB | Corsair GS 500W Gaming Series
NAS
NETGEAR ReadyNAS NV+ 4TB WD Caviar Green

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Håller med. Nokia tar rejält betalt för mobiler som har få funktioner.

Får ju en Nokia 6230 för 3000:-. Finns ju knappt någon telefon som är så full med funktioner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samsung och siemens har dom som man skjuter ut knappsatsen under ifrån, dom tycker jag är små och behändiga iaf. Själv har man en 6630 som man inte kan kalla liten direkt men funkar bra tycker jag. Dom har väldigt bra pris på 6630 på telia före nyår oxå. Riktigt jävla bra, betalar sammanlagt 2995kr för min om man räknar båda abonemang och det jag betala vid köpet. Och låsa upp dom brukar inte vara så svårt om man nu vill ha nån annan operatör.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 7 8700F▐ ASUS Radeon RX 9070 XT Prime OC▐
▐ Asus TUF Gaming B650M-Plus▐ Patriot Viper Elite RGB DDR5 RAM 32GB 6000MT/s CL30▐
▐ WD Green SN3000 2TB▐ 2,5" SSD 1TB▐ Thermaltake Toughpower GT 850W▐

Permalänk
Medlem

Har själv en Nokia 6100... Den är liten men ingen kamera, finns andra modeller med kamera som inte är så mkt större däremot

Permalänk
Medlem

samsung D500 eller möjligen E800 om man nöjer sig me dualband o lite sämre kamera.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Får ju en Nokia 6230 för 3000:-. Finns ju knappt någon telefon som är så full med funktioner.

Tror nog att motorola a925 slår 6230 i det mesta och den är mer än dubbelt så billig (750kr).

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli väldigt intresserad av panasonic x200, världens tunnaste telefon

Den ska enligt uppgift kosta runt 1600 (bara!) och finnas i handeln i mitten av november, men jag hittar den inte nån stans!
Vet nån vart den finns att köpa?
Kan nån säga lite för/nackdelar?

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Tror nog att motorola a925 slår 6230 i det mesta och den är mer än dubbelt så billig (750kr).

"Dubbelt så billig" Du kanske menar hälften så dyr Fast den är också mer än dubbelt så stor. Han ville ju ha en liten telefon och 6230 är inte speciellt stor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska du ha en så liten telefon som möjligt så är Siemens SL55 en given deltagare, dock så är den ju inte jätteny precis.

Edit: Den har färgskärm även om det inte syns på bilden ovan.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

men kan ingen svara på vart panasonic x200 finns att köpa? helst i sverige

Visa signatur

nej

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd låst. Bumping ej tillåten.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading