Permalänk
Medlem

ni som klagar, när är bara avis för att ni inte kan göra bättre än att sätta ihop en pappkartong och slänga i lite komponenter(bokstavligt talat):D
man kan inte tycka att detta är dåligt

Permalänk
Medlem

Oki en liten update..
håller på med å snyggar tilllite smådelr på utsidan .. och det har varit "handarbete" med dremmel lite först det grova ..sen med fil å de va ingen lek..

before..

after the remake

å lite frostat..

lite mer frost så det blev en jämn yta..

å så bidde det .. och nej baksidan e inte klar..

det skall fixas lite mer.. man ser missarna med hålen i aluminiumen...

Permalänk

Omfg.. Snyggt.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det mesta har ju redan sagts men Beröm kan man väl inte få för mycket av? Jag är grymt imponerad GoTaLL

Permalänk

Vad beror den röda nageln på? Är det mer sprayning på g att visa biler i från eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StålLången
Vad beror den röda nageln på? Är det mer sprayning på g att visa biler i från eller?

ja jag va tvungen å måla om huvudet .. efter jag slipat ner skarven

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj_Labbo

Nu blir ja ju lite rädd här? :S
Gör de de eller?
När får vi se lite light effect´z då?

"lightshow" blir det när alla delar har kommit ... (räknar med leverans på fredag) ... har en del att fixa innan dess...

Permalänk
Medlem

jeefy: Jo, vad jag hört hålls det modd tävling på optihack här i gbg när det går av stapeln..ochmissminner jag mig inte så hålls det i svenskamässan

Visa signatur

"If you are looking for perfect Saftey, you will do well sitting on a fence watching the birds"
Wright Brothers 1901

Permalänk
Medlem

du skulle inte kunna tänka dig att ta en översiktsbild hittar en massa kort på huven o grejjer men ingen riktig översikts bild så man får se om de fortfarande ser ut som de ska haha
lr om de nu ska se ut som de ska

Edit: du har en bild i galleriet där man nästan ser hela skön heten men man ser även en otroligt ful dammsugare så ja tänkte, omg undrar hur lång tid de tar innan de sitter en plexi skiva i toppen o en döskalle i dammsugar påsen som man kan titta lite försiktigt på.
sen kommer de väll säkert inte att vara tyst när man startar den häller de kommer väll låta som ett spöke innan den väl börjar "suga"

Visa signatur

Jag vill ha en rOsa elefant, en svart kamel och en limegul kanin :)

Permalänk
Medlem

Mycket, MYCKET stiligt, fan vad imponerad man blir.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk

Jag är imponerad, mycket imponerad faktiskt men samntidigt är det ett par småsaker som stör mig så in i helvete.
Nu tänker jag dock lägga band på mig och vänta med att fälla mitt omdömme tills chassit är helt klart.

Fortsätt i samma goa stil iallafall GoTaLL.
//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _ZaZZ_
jeefy: Jo, vad jag hört hålls det modd tävling på optihack här i gbg när det går av stapeln..ochmissminner jag mig inte så hålls det i svenskamässan

Gött då hörde jag rätt, då gäller det bara att titta/lyssna efter datum när arangemanget hålls

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Hjälpsam

Jag gillar hållen detta tar sig, nice krans för nätaggt.

En sak med alla dessa smileys och jule avatarer. GoTaLL. Poseringsbild med dig och dockan i tomteluvor när det är klar är ett måste LOL . OK?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad från de påhopp vi fått in rapporter om. Nästa påhopp som sker i denna tråd leder omdelebart till en varning!
Håll er till topic och var inte otrevliga!
Håller koll på tråden...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

oki ... update.. en miniupdate..

te moderkortsplåten ..

lite fint där ser man "Filen" och den "Nödevändigaste" kaffekoppen

Permalänk
Medlem

Måste säga att du har jäkligt bra fart på bygget och ändå skulle man vilja se det färdiga chassit nu.

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Medlem

oki liten update igen

oki lite hål..

lite mer hål..

mer hål ..börjar fundera på om jag verkligen skulle gjort detta..

men usb å ljud vill jag ha närmare än baksidan så

ok den e lite kletig av lim dock men skall slipas bort när det väl torkat..
problemet är att det är loctite 330 ..om ni vet vad det innebär..

Permalänk

Ja måste bara fråga!
Hur frostar man glaset??
E så j*vla snyggt!!! Vill ha så på min ju!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

fin fin fint slip papper å sen e de vax on vax off som gäller till man har ett fint frostat fönster..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
fin fin fint slip papper å sen e de vax on vax off som gäller till man har ett fint frostat fönster..

oooh!
*springer iväg och köper lite vax och slippapper!*
Thx m8! Om man frostar hela glaset... Lyser de bra igenom då?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Inte vax, eller... Jag tror iaf GoTaLL syftar på en viss film med killar som slåss?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

Vilken film då? :S Vax borde väl gå? För att få en fin och ren yta eller? :S

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem

ja precis ..inte vax utan de e ett uttryck från "karate kid" ..
ruskigt fint sandpapper bara sen kan man använda vatten lite lite vatten..

Permalänk

Okeeej! de blev billigare med andra ord! hahaha
Men så ja ska bara slipa med ruskigt jävla fin sandpapper och ha lite lite vatten samtidigt??

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem

slipa först .. sen ta ett par droppar vatten ..inte alls mycke å slipa så de e lite fuktigt bara ... sen torka torrt å slipa med torrt sandpapper igen ..
upprepa tills du e nöjd

Permalänk

Okej! Då är ja med!:D
Vad för sandpappers typ körde du? För vet inte om de finns finare än 500 papper här!! :S

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem

finns ett sandpapper som kallas vatten100 som e apbra. eller om de va vatten 1000

Permalänk

okej... hmm... får kolla upp om de finns på bygghandeln här då! Vart köpte du ditt??

Visa signatur

(\__/)
(O.o )

Permalänk
Medlem

bauhaus...

liten update...

bilde visad tidigare.

och så bidde det när det sitter där det ska och det är fastskruvat ..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
LOL.. kan fan inte sluta garva ..behöver man ens svara på detta, men när man ändå gör det så ...om jag byggt ett chassi för din smak blåtiger ..hade det varit rosa med små hjärtan på enbart för dina söta kommentarer

Jag sa ju att jag gillade rosa, söta, hjärtan? Kanske inte..