Hej!
Blev osäker om jag skulle starta en ny SHG tråd men eftersom det inte finns någon "officiell" väljer jag att göra det ändå.
Har ruskigt bråttom med att köpa en bärbar till min nystartade firma som just nu mer eller mindre står stilla pga obefintlig maskin. Hade siktat in mig på en Acer TM2303WLMI på Onoff för 10' (celeron m), tycker dock att SHG maskinerna verkar mer prisvärda så jag står nu och velar som en åsna. 10' var verkligen min limit men kan jag bara sträcka mig någon tusenlapp till så blir det så mycket bättre eller vad säger ni?
Ska inte köra några som helst spel utan endast en arbetsdator med mycket office2003, men ska även redigera dv-film och helst kunna dvd-bränna direkt (obs! typ 10% användningsfaktor).
http://www.shg.biz
(dålig på att länka denna sida, skriver här direkt)
550380 - 11 679 kr
Centrino 1.7GHz (Dothan), 512MB DDR333, 80GB HD, Widescreen 15.4” TFT, DVD±RW, Intel VGA, WLAN, Card Reader
550379 - 10 354 kr
Centrino 1.5GHz (Dothan), 512MB DDR333, 60GB HD, Widescreen 15.4” TFT, Combo DVD+CDRW, Intel VGA, WLAN, Card Reader
Med den sista kan jag komplettera med en usd dvdbrännare som verkar billig på shg, är det en bra lösning?
Gör jag fel att inte satsa på en modell med separat ATI grafik med tanke på mitt behov?
Känner att 550380:an blir overkill med 80GB....men det går inte att nedkonfa den.
Blir oerhört lycklig om ni kan ge mig så mycket feedback som möjligt, beställer den imorgon.