Permalänk
Medlem

Köp av bärbara dator

Hejsan,
jag började studera på högskola efter sommaren och under höstterminen har jag använt min stationära dator, den börjar kännas lite trög eftersom den är typ tre år gammal och jag arbetar med webdesign och grafiskformgivning på den.

Nu tänkte jag som så att jag ska köpa en bärbar istället så jag inte måste sitta i mitt tråkiga rum på campus och studera...

Någon som har något tips på var jag kan få tag på en kraftfull dator till ett pris som passar en fattig student =), gärna där jag kan få den på avbetalning. Jag kommer självklart också att använda den till andra saker såsom nerladdning och spel så den måste ha en hyfsat stor hårddisk och bra prestanda så jag inte måste ha sämsta upplösning i nyare spel.

Hoppas ni fått tillräckligt med information så ni kan ge mig några bra tips

Tack på förhand!!

Mvh,
Ted Andersen Olsson

Permalänk

ang. ny bärbar dator

Hej Ted!

Jag har själv varit i samma situation för inte så länge sen. Efter mycket letande och frågande så kom jag fram till att www.studentbutiken.se har de mest prisvärda datorerna.

Köpte en därfirån själv och är mycket nöjd med den. Man kan också ta det på avbetalning så som du önskade!

//Adde

Permalänk

spanar runt lite själv... pricerunner gav lägsta pris på denna bärbara HP
6649 inkl moms o frakt

http://www.datorhandel.com/se/index.php?artnr=PG618EA#AK8

skicka gärna PM ifall ni får nyss om nått bra erbjudande.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Apple iBook 12"! Prisvärdare bärbar finns inte idag.

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1lzz0n
Apple iBook 12"! Prisvärdare bärbar finns inte idag.

Dock vill han spela spel.

Edit: Även fast jag ser här på campuset att mac breder ut sig rejält. Ganska många med mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Dock vill han spela spel.

Edit: Även fast jag ser här på campuset att mac breder ut sig rejält. Ganska många med mac.

Jo är man spelfantast så är blir det väl en pc, men fick intrycket av att han inte ville spela i första hand och då kan ju en iBook vara ett alternativ ändå.

Ser faktiskt en hel del macar på KTH:s campus också. Kul att fler och fler studenter verkar få upp ögonen för mac.

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB