Vilket spel tycker du bevisar att grafiken inte har betydelse?

Permalänk
Medlem

Vilket spel tycker du bevisar att grafiken inte har betydelse?

Vilket spel tycker ni bevisar att grafik inte är allt i ett spel?

Själv tycker jag shadowrun till SNES är ett ypperligt exempel på detta, detta spel som är rätt gammalt i dagens läge och har väldigt dålig grafik (var väll bra när det kom, men det hör inte hit) men jag kan än idag njuta av detta extremt roliga spel.
Half-life 1 är också ett bra exempel tycker jag, rätt kass grafik men änndå ett väldigt roligt spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Monkey island 1-2

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Tetris.

Finns massvis av småspel där det är spelglädjen som är det viktigaste...

Permalänk
Medlem

Bevisligen Counter-Strike...

Visa signatur

http://www.flickr.com/photos/peterbrunni/ - Flickr

iMac, iBook, iPhone, iPod

Permalänk
Medlem

Half-Life 2

Bara atmosfärsljuden i det spelet ger mig kalla kårar....

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

Heroes Of Might And Magic 2/3

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VI - Det bästa spelet nånsin?

Permalänk
Hjälpsam

Dialbo2 med exp... sanslöst många speltimmar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uniform
Bevisligen Counter-Strike...

Bevisligen? Något sånt går inte att bevisa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulth
Half-Life 2

Bara atmosfärsljuden i det spelet ger mig kalla kårar....

Fattade du verkligen tråden? Att nämna ett spel med "cutting-edge" grafik i en tråd som fiskar efter spel med sunkig grafik tycker jag verkar konstigt..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Han kanske menar att HL2 har übergrafik, fast ändå så suger det...
I så fall säger jag doom 3. Årets flopp.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Permalänk

Paradox entertainments spel. (Eu2, Hoi, Victoria mfl.)

Permalänk
Medlem

Monkey island, tetris, Zelda(de tidiga verisionerna), Megaman och Stepmania.

Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Dialbo2 med exp... sanslöst många speltimmar.

Ja där har man väl tilbringat ett antal timmar.. eller ja.. har nog över ett år effektiv speltid

Permalänk
Medlem

Diablo 2 med exp som någon sa men även Final Fantasy VII, enligt mig ett av de bästa spelen som finns

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Zelda 1 till NES. Här betyder grafiken ingenting!

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk

Civilization, Colonization

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Uppföljar fråga:

Hade ni fått ur mera glädje ur spelen om det var dagens grafik på spelen?

Jag hade nog fått ut lite mera nöje ur HL1 om det var doom3 / HL2 grafik, men inte mycket mer nöje.
I shadowrun hade jag inte alls fått ut någon mera glädje om det var lika bra grafik som i dagens spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Megaman och castlevania till nes så klart

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Close Combat 4

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Zelda 1 & 2 till NES..
Counter-Strike

Hrm.. det finns ju mängder av rejält fula spel som är helt underbara...
Men dom tre var dom första som jag kom på.

Permalänk
Medlem

Civilization 1-3. 1:an ansågs ju ful t.o.m. när den kom.

Permalänk

Guild of thieves till Amiga. Man kunde stänga av grafiken, men spelet var lika bra för det. Sen kom The Pawn också. Mysiga textäventyr.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

cuunter-strike och självklart age of empires 2.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Uppföljar fråga:

Hade ni fått ur mera glädje ur spelen om det var dagens grafik på spelen?

Jag hade nog fått ut lite mera nöje ur HL1 om det var doom3 / HL2 grafik, men inte mycket mer nöje.
I shadowrun hade jag inte alls fått ut någon mera glädje om det var lika bra grafik som i dagens spel.

Nepp.. För låt oss säga att Zelda 1 & 2 var med dagens grafik, då hade det varit 2st massiva 3D spel... Och då hade det förlorat det mesta av charmen, iaf om du frågar mig... CS med dagens grafik... Svarar inte på det

Permalänk
Medlem

Fallout 2, Dance dance revolution (bygger rätt lite på grafik ) Final fantasy 5 (tror jag, vet inte vilket det är), final fantasy 7, Tyrian (ibland).

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Half-Life och Quake 1. Skulle jag fått mera glädje av dem om de var snyggare? Jaaaa, såklart.

Permalänk

Shadowrun till supernintendo. Ful grafik men otrolig spelkänsla och bra musik. En av mina absoluta favoritspel. Har nog varvat det ett otaligt antal gånger (Precis som Zelda a Link to the past & ff5).

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem

MegaMan
Prins Of persia (Snes)
Diablo

Permalänk
Medlem