Seriöst Spyware/HiJack problem

Permalänk

Seriöst Spyware/HiJack problem

Har lyckas dra på mig ett mycket besvärligt spyware/hijack prorgram. Symptomen är följande:

- Ändrar startsida i IE till http://www.hotoffers.info/a0002/

- Försöker öppna ovanstående sida ca var 10:e minut, även när jag är offline.

- Visar ett windows-varningsmeddelande var 5:e minut, där det står att jag har fått spyware som öppnar port **** och att jag skall trycka på OK för att ladda hem ANTISPY.

Dessa felmeddelanden gör att jag kastas ut i windows var 5:e minut om jag t ex spelar spel, vilket såklart är mycket störande.

Jag har provat med en mängd anti-spyware/anti-virusprogram, bl.a Norton, Ad-Aware, Spybot - Search & Destory, hijackThis & spyware Doctor.
Det är bara Ad-Aware SE som hittar någott. Det identifierar det som IEHijacker.Hotoffers och påstår sig ta bort det, men det kommer tillbaka lika snabbt igen.

Jag har scannat med HijackThis och rensat det som verkar skumt, men även då kommer spywaret tillbaka lika snabbt igen.

Enda utvägen verkar vara formatering, men det skulle underlätta om det gick att lösa ändå. Nån som har något tips?

Permalänk
Visa signatur

Pentium 4, 3.2Ghz, 1024 Ram, XP Home

Permalänk
Medlem

Det är väl inte säkert det är ett riktigt varningsmeddelande iaf, risk att det är spam som broadcastas via tjänsten Messenger, prova stänga av den och se om du slipper meddelandena.

OBS, tjänsten Messenger är INTE MSN Messenger

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk

kookie: Hur stänger man av tjänsten messenger?

Kattungen: Jag har senaste def filen till Ad-Aware, den hittar ju som sagt spywaret IEhijacker.hotoffer, men det lyckas inte ta bort det ordentligt...

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster

Leta upp den i listan och stäng av

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem

ladda ner hijackthis och posta loggen här !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
ladda ner hijackthis och posta loggen här !

Jag tror inte ens du vill se den loggen, det ligger så mycket skit i den, har som sagt testat att rensa det som ser skumt ut, men det kommer tillbaka lika snabbt igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhead_se
Jag tror inte ens du vill se den loggen, det ligger så mycket skit i den, har som sagt testat att rensa det som ser skumt ut, men det kommer tillbaka lika snabbt igen.

jag VILL se den - den verkar ju vara intressant !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kookie
Det är väl inte säkert det är ett riktigt varningsmeddelande iaf, risk att det är spam som broadcastas via tjänsten Messenger, prova stänga av den och se om du slipper meddelandena.

OBS, tjänsten Messenger är INTE MSN Messenger

Messenger var redan inaktiverad, ändå kommer meddelandena upp...
Lutar mer och mer åt formatering, vilket ju är ett projekt i sig...

Permalänk
Medlem

Tja eller så ringer du å får gratis hjälp av Microsofts virussupport på 08-752 0929 (å några telefonval där) mellan 9 och 17 på vardagar

/simm

Visa signatur

/simm
Ex SP2-telefonist

Permalänk

jag hade något liknande, gick in i kör: cmd
sen msconfig och fliken autostart, där hittade jag något program som installerades varje gång jag startade upp, valde att det inte skulle startas upp och sen raderade jag dom temporära internetfilerna.

hehe inget spyware program, antivirus eller liknande klarade att ta bort det :/
testade det mesta. Mitt hette något med mediaticket tror jag.

Permalänk

Säkrast är att du forstättningen surfar med Opera eller FF, så slipper du mycket problem IE tillför.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1