Permalänk
Medlem

Duger detta paket tro?

Hej på er alla !

Pengarna fixade och nForce4 finns runt hörnet (förhoppningsvis). Hoppas det var värt väntan ...

Användningsområde för datorn blir foto, film surfa och en del spel. Spelar dock inte Doom, FarCry och CS (blir "sjösjuk" av såna spel) utan, kanske pga åldern (?) håller mig till långsammare spel, främst strategi. Till det borde väl grafikkortet räcka till?

Tilltänkt system:

Moderkort
Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 1xPCIe16 (2x8 SLI) 2xPCIe 3xPCI 4DDR 2xGLAN SATA RAID USB2.0 939

Grafikkort
Msi GeForce 6600 256MB PCI-E

Chassi
Thermaltake Miditower Tsunami Window Silver utan PSU

Nätaggregat
Tagan Power Supply 480W 24/20-pin

Hårddisk S-ATA
Seagate Barracuda 7200.7 200GB 7200RPM SATA/150 8.5ms 8MB 25dB

Minne
Kingston HyperX 1024MB DDR PC3200 400MHz CL2 (2-2-2-5-1) Kit (2x512MB)

Processor
AMD Athlon 64 3200+ 2,0Ghz 512KB Box Socket 939 (90nm)

Skärm
Philips 19" TFT 190S5FS 12ms VGA TCO-03 Silver

Taket på budgeten inkl skärmen ligger på 18-20 000:-.

Tangentbord, mus, ett antal 120 - 250 Gb hårddiskar och musmatta (!) finns redan därav inget av det i listan.

Allt kommer att införskaffas på Mycom (bara ett stenkast från mig)
Jag kommer att satsa på att få datorn tyst så ett och annat fläktbyte kommer säkert att ske, eventuellt även en fläktkontroller.

Är medveten att många är trötta på liknande inlägg men när man "dammsugit" forumet och ändå är lite osäker på köpet så är det mycket värdefullt att få en sista spark "där bak" så man äntligen vågar trycka på köpknappen !!!

Hoppas på att någon har tid/ork eller lust att ge mig en o annan kommentar om detta system kommer att funka eller om det finns bättre alternativ.

Tack på förhand !

/Stone33

Permalänk
Medlem

Du köper ett SLI moderkort men det grafikkortet har väl inte SLI stöd?

Permalänk
Medlem

byt ut grafikkortet mot ett 6600gt istället.

Permalänk
Medlem

Svanen; att jag valde det moderkortet var för att prisskillnaden till kortet (prismässigt) under bara var några hundralappar. Vet att grafikkortet är något av ett budgetkort men tror det duger till det lilla jag spelar. Om spelbehovet ökar dramatiskt så småningom så kommer jag nog ändå köpa 2 nya "moderna" kort då.

ChAOX; har funderat på GT-korten men dom jag sett har varit ganska dyra och eftersom jag i dagsläget inte spelar så mycket eller grafiktungt så tänkte jag lägga pengarna på andra komponenter i stället. Men kanske så blir det ett GT-kort ändå. Man brukar alltför ofta dra till med lite dyrare komponenter än man först tänkte sig .....

/Stone33