Ni som köper varor på blocket.se etc

Permalänk
Medlem

Ni som köper varor på blocket.se etc

hej!

Har tänkt sälja min bärbara dator, dock så finns det lite problem

Bor en bit utanför den stora staden och vill helst inte ha hit "skumma" personer. Jobbar inne i staden men vill inte heller visa upp min dator på jobbet / i bilen på något ställe i stan.

Tänkte därför att om man tar lite bilder på datorn, kör postförskott och ger ut hemnumret/info och har kontakt med köparen innan och använder tex blockets betalgaranti som ett block mot blåsningar.

Skulle en köpare vara intresserad av denna typ av affär?

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja se datorn irl innan jag köpte den iaf.

Permalänk
Medlem

om du inte vill ha "skumma personer" så ge fan i att sälja då ?

Permalänk
Avstängd

Vad är det för dator då ?

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk

Jag skulle nog vilja se datorn innan jag köper den.

Ha den i en ryggsäck över dagen då, då har du den med dig utan o behöva skylta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
om du inte vill ha "skumma personer" så ge fan i att sälja då ?

Lite aggressioner inom dig eller? Behöver inte bli så anal direkt.

Det finns väldigt mycke stöldgods på blocket, därav så försöker jag hitta ett alternativ istället för att behöva få hem en kriminel person in i mitt hus. Det är väl inge fel med det eller hur?

Om du vill ha kjell kriminel inne i din bostad som kollar in resten av dina saker för att sedan göra inbrott är ditt val. Jag betackar mig sådant

Permalänk
Medlem

Paranoid någon ? Näe men när det gäller dyrare varor så som bärbara skulle ju jag iaf inte köpa utan att kolla först. Men som sagt så finns det folk som köper ändå varför tror du så många blir blåsta ?

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Brukar väl vara köparen å inte säljaren som ska oroa sej för om motparten e kriminell?

Permalänk
Medlem

Haha jag menar det.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Lite aggressioner inom dig eller? Behöver inte bli så anal direkt.

Det finns väldigt mycke stöldgods på blocket, därav så försöker jag hitta ett alternativ istället för att behöva få hem en kriminel person in i mitt hus. Det är väl inge fel med det eller hur?

Om du vill ha kjell kriminel inne i din bostad som kollar in resten av dina saker för att sedan göra inbrott är ditt val. Jag betackar mig sådant

Herregud...

Permalänk
Medlem

Med rätt pris och blockets betalgaranti får du den nog såld endå, det ända du riskerar att förlora är ju bara 20:-

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Avstängd

Prova maknadsdelen här på Swec och be om en möte på centralen eller liknande, centralen har en lugn kaffeteria där man kan slänga upp datorn och vissa att det fungerar och är felfri.

Så gjorde jag när jag köpte min laptop, säjaren är medlem här.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Har på senaste tiden sålt lite dyrare "saker" på Blocket.

Vad jag har kommit fram till är att man sållar ut massor med underliga typer om man lägger upp en webbsida/webbplats (tex en sida såg ut så här: http://www.yamarin.biz/) där man beskriver saken som man säljer i detalj med bilder och allt.

Sidan/webbplatsen gör att man slipper majoriteten av personer som vill pruta och tjafsa om smådetaljer men jag kan även tänka mig att kriminella drar sig när det verkar som säljaren har lite koll.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Kriminella & en laptop?? hahaha det var det dummaste jag hört på längeee

damp81:du har nog sett för många amerikanska filmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cole
Kriminella & en laptop?? hahaha det var det dummaste jag hört på längeee

damp81:du har nog sett för många amerikanska filmer

Öhh?? Du måste bo väldigt skyddat.

De flesta företag har problem med stölder av bärbara.. Kollegor till mig har blivit drabbade flertalet gånger.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

adameri:Jag bor som många andra i en 2:a

Med mitt inlägg menade jag att han får det att låta som att han säljer ett kilo koks