Har köpt från datorbutiken, är väldigt besviken!
Hej! Jag köpte ett uppgraderingspaket från Datorbutiken.com
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=UPA10
Jag och en kompis monterade allting, var jätte försiktiga och satte ihop datorn. Den startade och allt var perfekt.
Sedan var det dags att installera windows, gjorde detta utan några problem. Installerade drivrutinerna för moderkortet (de som följde med på cdn), grafikdrivrutinerna, skärm och mus.
Sedan körde jag winupdate. Allt var klart och det var dags att testa datorn i spelen.
Det flöt på såååå bra, var så jääte glad!! Efter ett par timmars spelande var det dags att lägga ner och snacka med kompisar på msn och icq samtidigt som jag surfade.
Helt plötsligt börjar jag få massa blue screens som säger BAD_POOL_HEADER. Tänkte att det inte var så farligt så jag startade om men de fortsatte hela tiden.
Ringde datorbutiken samma dag och frågade vad det var frågan om. De sa att det har med sp2 och nforce drivrutinerna att göra och att jag skulle formatera datorn och installera nforce drivrutinerna sist. Så jag installerade om allt och gjorde precis som killen i supporten sa. Men de slutade inte.
Ringde igen och sa att jag hade gjort som han sa men det hjälpte inte. Killen rekomenderade då att jag skulle ladda hem memtest och kolla ifall det var något fel på minnena. Han sa att det händer ibland att det är fel på minnena från fabriken. Ifall jag skulle få errors så skulle jag ringa igen och få ett retur nr så jag kan skicka tillbaka minnena och få nya.
Körde memtest och fick massor av errors på test 5, 124.000 för att vara exakt.
Blev då oerhört ledsen och besviken.
Tog och installerade om windows en 3e gång och körde med sp1 den istället. Detta gjorde att alla bluescreens försvann. Vad bra tänkte jag. Då var det dags att spela lite, men icke, spelen började hacka nått otroligt och ibland ville dom inte ens starta.
Detta har blivit värre och värre nu, Enemy Territory startar var 5:e gång.
Jag har ej klockat datorn eller liknande, har inte pillat i bios eller så.
Nått som jag märkte när jag tittade in i datorn igår var att det fanns rivmärken vid ljudet på moderkortet, inte på själva moderkortet men på den där metallen. Det ser ut som det har suttit en klisterlapp där och någon har tydligen stört sig på den och skrapat bort den med något vasst föremål.
Som sagt, är oerhört besviken, nu kommer julen och detta var min julklapp. Jag fick datorn i för 5 dagar sedan och den har bara krånglat. Allt är installerat precis enligt manualen som jag fick med moderkortet och datorbutikens instruktioner.
Temperaturen på cpu ligger runt 40 grader, alla fläktar snurrar etc.
Min fråga är om det nu finns möjlighet att möjligvis skicka tillbaka grejerna och få nya saker som någon inte har pillat på. Förpackningarna är såklart i det skicket det kom i.
Intel Core i5 4670K @ 4.4 | EVGA GTX 970 SSC ACX 2.0 4 GB | ASUS Z87-Pro | Corsair Vengeance 8 GB DDR3 | Samsung 840 EVO SSD |