Ny data med gammal hårddisk?

Permalänk

Ny data med gammal hårddisk?

m

Permalänk
Medlem

Har ingen aning på lösningen till ditt problem...Men du föresten, Vad är en ny data??Vore väldigt konstigt att information innehåller hårdvara??:S

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Vad är det för hårdvara i datorn? Om du vet vad det är för moderkort skulle det underlätta, då skulle det inte vara svårt att ta reda på om möjligheten finns att kunna köra din gamla hårddisk på den, om du inte har nån special-version av moderkortet dvs.. Om det är en dator från t.ex. Dell eller Fujitsu eller nåt sånt så vet jag ingenting om det hela..

Permalänk
Medlem

DATORN inte datan. Data är INTE samma sak som dator.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt att lägga in ny data på gamla hårddiskar, eller nya för den delen.
Du behöver bara ladda ned något demo tex från internet eller kopiera något från en cd och vips så har du ny data på hårddisken. GRATTIS!

Jag tillhör dom många här som blir irriterad när du använder ordet sådär, därför att data betyder något helt annat, och ja det förstärker intrycket av det som du skrev, att du ingenting kan.

Om du inte har nån IDE-plats på moderkortet och vill använda IDE-diskar så får du skaffa ett kontrollerkort helt enkelt. Jag antar nu helt att det går att koppla in ett sådant på din stackars märkesdator.