Varning för datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt som satan när ngt sådant händet, blev behandlat på samma sett av Expert (en av tre) här i stan. Köpte en TV för ca: 20 000 o dom körde hem den o koppla den. Men skiten funkade bara när den kände för det, gick tillbaka till butiken o sa att jag ville ha en ny, först sa dom att dom skulle laga den, men jag vägrade acceptera det (vem köper en söndrig TV o lagar den?). Sen sa dom att jag skulle ta kontakt med Panasonic och att det är dom som ska byta den, men hallo.... köpte jag den från Panasonic eller Expert?
Det jag vill komma fram till är att Expert behandla mig som DBmannen behandlade Newstream i sitt första inlägg här, snäll o hjälpsam (näsan brun) TILLS DOM FICK BETALT... sen skulle jag ringa Panasonic. O DBmannen total vänder i sitt andra inlägg mot Newstream o postår att det är HANS fel mer eller mindre. (Antar att DB hade fått sina pengar där i mellan)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadDevil
Tråkigt som satan när ngt sådant händet, blev behandlat på samma sett av Expert (en av tre) här i stan. Köpte en TV för ca: 20 000 o dom körde hem den o koppla den. Men skiten funkade bara när den kände för det, gick tillbaka till butiken o sa att jag ville ha en ny, först sa dom att dom skulle laga den, men jag vägrade acceptera det (vem köper en söndrig TV o lagar den?). Sen sa dom att jag skulle ta kontakt med Panasonic och att det är dom som ska byta den, men hallo.... köpte jag den från Panasonic eller Expert?
Det jag vill komma fram till är att Expert behandla mig som DBmannen behandlade Newstream i sitt första inlägg här, snäll o hjälpsam (näsan brun) TILLS DOM FICK BETALT... sen skulle jag ringa Panasonic. O DBmannen total vänder i sitt andra inlägg mot Newstream o postår att det är HANS fel mer eller mindre. (Antar att DB hade fått sina pengar där i mellan)

Expert ska få en chans att laga TV:n innan du kan häva köpet.
Funkade TV:n när Expert hade kopplat in den ?

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Avstängd

posten behandlar datorer som om det vore uppblåsbara ballånger

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Expert ska få en chans att laga TV:n innan du kan häva köpet.
Funkade TV:n när Expert hade kopplat in den ?

Saken är den att den funkade, förutom att den stängde av sig o starta om (redan från första dan). Då VAR den sönder när jag fick den. Man köper ju inte en sönder TV o låter den lagas.
Sen att Expert eller villken affär som hällst skall få chans att laga ngt som har gått sönder vet jag väl. Men då vill jag ha en vara som funkar från början.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Saken är den att den funkade, förutom att den stängde av sig o starta om (redan från första dan). Då VAR den sönder när jag fick den. Man köper ju inte en sönder TV o låter den lagas.
Sen att Expert eller villken affär som hällst skall få chans att laga ngt som har gått sönder vet jag väl. Men då vill jag ha en vara som funkar från början.

OF

Expert har rätt att försöka laga produkten, ska bara säga ja tack och acceptera det.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nudel
OF

Expert har rätt att försöka laga produkten, ska bara säga ja tack och acceptera det.

Varför skulle jag det?? Ville jag köpa en sönder TV hade jag gått till skroten o köpt en, eller enny bättre LAGAT den som jag hade innan som gick sönder (hade typ kostat mig 1-2000 kr)
Brykar du köpa saker i tron att dom är sönder eller. Om dom nu hade så rätt som dom sa, varför ändrade dom sig när jag anmälde dom då?
Jag kan som sagt förstå om TV hade gått sönder hos mig och dom laga den, men jag tar fan inte emot en TV som redan är sönder o låter den lagas. Jag ville inte häva köpet eller ngt, jag ville bara ha det jag hade betalat 20000kr för, och det var en TV som funkade. Jag fick det till slut och ingen från min familj kommer att köpa ngt därifrån mer, typ min syster o min svåger skulle köpa en komplett B&O sett med TV, Sterio o hela balleten. Tror du att dom gick till samma affär o HOPPADES att deras "100000kr" anlägning inte skulle vara sönder när dom fick den??? TROR INTE DET..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle jag det?? Ville jag köpa en sönder TV hade jag gått till skroten o köpt en, eller enny bättre LAGAT den som jag hade innan som gick sönder (hade typ kostat mig 1-2000 kr)
Brykar du köpa saker i tron att dom är sönder eller. Om dom nu hade så rätt som dom sa, varför ändrade dom sig när jag anmälde dom då?
Jag kan som sagt förstå om TV hade gått sönder hos mig och dom laga den, men jag tar fan inte emot en TV som redan är sönder o låter den lagas. Jag ville inte häva köpet eller ngt, jag ville bara ha det jag hade betalat 20000kr för, och det var en TV som funkade. Jag fick det till slut och ingen från min familj kommer att köpa ngt därifrån mer, typ min syster o min svåger skulle köpa en komplett B&O sett med TV, Sterio o hela balleten. Tror du att dom gick till samma affär o HOPPADES att deras "100000kr" anlägning inte skulle vara sönder när dom fick den??? TROR INTE DET..

Vad säger att det inte var du som orsaka skadan, visst den funka inte som den skulle första gången du starta den. Kanske hände nått på vägen hem, du kanske klydda osv osv. Vad jag vet har iaf företaget RÄTT att FÖRSÖKA laga produkten innan de ger dig en ny.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad säger att det inte var du som orsaka skadan, visst den funka inte som den skulle första gången du starta den. Kanske hände nått på vägen hem, du kanske klydda osv osv. Vad jag vet har iaf företaget RÄTT att FÖRSÖKA laga produkten innan de ger dig en ny.

Hmmmm..... få se nu..

Expert leverera den ---------> Expert instalera den ---------->JAG tryckte på fjärkontrollen.

Så jag blir skylldig för att JAG ville se på TV?? OK då vet jag det till nästa gång jag ska köpa en tv TITTA INTE PÅ DEN

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gav ett exmepel, på hur det KUNDE vara. Du såg att jag skrev "KANSKE".

Nu får vi sluta smutsna ner tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gav ett exmepel, på hur det KUNDE vara. Du såg att jag skrev "KANSKE".

Nu får vi sluta smutsna ner tråden.

Jag håller med.....

DBmannen vart är du?? Vad händer? Kan du förklara vad som hände?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Newstream jag hoppas att du nästan gång skall läsa informationen på db hemsida om något är fel eller ska skickas tillbaka ..
Gör du inte det så uppstår fel , vilket hände nu ..
Sedan så förvånar det mig inte att du förklarade dåligt för kundtjänsten vad som hade hänt o dom drog slutsatsen att det var deras fel o inte posten vilket vissade sig vara helt fel. ..
Tips till mig , läs läs läs ...
Har retunerat saker tillbaka till dom utan problem , kundtjänsten har varit hjälpande dock får man sluta tänka egoistiskt o tro att dom ska prioritera dig på en gång , dom har mer än dig som kund .. Testa att jobba inom kundtjänst eller service yrken o du kommer att inse att allt inte är lätt ..
Ett stort tack till db killen här som klar gjorde lite saker för dig..

Jag jobbar inom ett service yrke, jag träffar dagligen kunder som är dumma i huvudet. Givetvis behandlar jag de på ett något annorlunda sätt än de som är glada och trevliga men jag gör fortfarande Mitt bästa med ALLA kunder, ALLA kunder är värda lika mycket, ALLA kunder MÅSTE vara nöjda VARJE gång.

Det kan komma kunder med omöjliga önskemål, då förklarar jag varför det inte går och försöker ge tips på hur de kan lösa situtionen på andra sätt.
Det kan komma kunder med frågor jag inte vet svaret på, då tar man reda på svaret.

Klarar man inte att försöka ska man inte jobba inom servic yrken.

(givetvis gör vi alla misstag, vi är ju trots allt mänskliga.)

Visa signatur

ang. de, dem och dom. Det är i skillnaden mellan subjektsform och objektform som skillnaden mellan de och dem ligger; De åt bananen men bananen åts av dem.
Tips: de kan bytas ut mot han och dem mot honom. Om du inte kan skilja använd dom, funkar till allt!

Permalänk

Hela saken känns skum att något sådant seriöst datorföretag skulle bygga en dator så mycket fel.
Jag småskrattade lite när du skrev att du ville ha dvd-skivor som kompensation dock, kändes lite girigt.

- xtreminator

Visa signatur

"Never cut what you can untie"

Permalänk

Hej!

Måste tillägga att jag under årens lopp beställt varor för ungefär 150 000 kr från datorbutiken och väldigt sällan haft problem, det enda jag egentligen kan vara lite sur över är att det tar och har tagit ganska lång tid att reklamera/returnera men detta beror troligtvis på en enorm arbetsbörda. Tilläggas ska också att på senare tid har det varit lite si och så med vanliga leveranser, varor har funnits "i lager" på sidan men sen plötsligt försvunnit osv, plus att jag fått vänta väldigt länge på vissa saker. Hoppas allt blir som vanligt igen till våren!

Permalänk
Medlem

efter allt skit jag har hört om db så kommer inte jag beställa därifrån, jag beställer hellre ifrån komplett dom verkar mycket mer seriösa.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid beställt alla mina datorprodukter från datorbutiken och aldrig haft problem...
De är trevliga och skickar fraktsedlar till returer och har en mycket bra telefonsupport.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken, är som tidigare påpekat i diverse trådar, ett mycket seriöst och bra företag. De har ett väldigt stort antal av kunder vilket gör att det uppstår fel då och då, såklart :). Har själv varit med om ett sådant, dock av mindre omfattning då de skickade 20 bekräftelsemail på en order, med olika ordernummer etc. Dvs jag trodde att de tänkte skicka 2 ex. Dagen efter bad de om ursäkt och gav mig 50% av min beställning gratis (dvs 200kr), plus fri frakt. Anser jag vara väldigt bra service.

Har alltid beställt från dem, med undantag för ett ram-minne för ett år sedan, och kommer fortsätta beställa därifrån.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Avstängd

Newstream: Hur var datorn förpackad?Kartong,frigolitbitar och en plastpåse runt chassit?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Datorbutiken har snabba leveranstider, men packar sina varor som klantarslen.
iaf en hd jag beställde därifrån.
+ mina tft skärmar , skickade i org kartong utan någe som helst extra skydd..

däremot är jmeab de som packat bäst av datorbutiker jag beställt ifrån.

och bäst support har ww.sbs.o.se , finns inget bättre ställe.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

Angående packningen av tftskärmar så skickar nog alla företag dem i originalemballage, så det är inget undantag för datorbutiken.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

Jadu du vill väl ha dina tft-skärmar så billigt som möjligt?Skulle man ställa sig och packa om dom i bättre emballage så skulle nog priset stiga en 2-700kr!

shg.biz packar ju sina saker bra

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Om du får en TV som är trasig, och Expert erbjuder reparation... Då är det väl klart att man väljer det! DÅ FÅR DU JU EN HEL TV!

Citat:

Visa signatur

_:_

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bani
Om du får en TV som är trasig, och Expert erbjuder reparation... Då är det väl klart att man väljer det! DÅ FÅR DU JU EN HEL TV!

Jo visst, men jag måste hålla med om att när man lägger ut 20.000 på en ny tv så ska den ju fungera, en trasig som har blivit reparerad ser jag som begagnad! Var något liknande på SVTs program Plus, någon som hade köpt en ny bil och sedan så fick han reda på att den bilen hade varit med om en krasch och blivit reparerad, har för mig han fick pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
Jo visst, men jag måste hålla med om att när man lägger ut 20.000 på en ny tv så ska den ju fungera, en trasig som har blivit reparerad ser jag som begagnad! Var något liknande på SVTs program Plus, någon som hade köpt en ny bil och sedan så fick han reda på att den bilen hade varit med om en krasch och blivit reparerad, har för mig han fick pengarna tillbaka.

enligt mig så är det skillnad på bil och TV, en bils egenskaper kan påverkas mycket negativt av en mindre smäll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dålig packning av db? Tror jag knappast.

Beställde 2xHDD och 2xCPU-fläkt.

Allt var inlindat i 10cm tjock bubbelplast, ca. 20 lager, ÄVEN på CPU-fläktarna som inte är så ömtåliga.
Fick även tre godisar och en CD-skiva med jinglar.
Om ni undrar varför skärmar osv skickas i originalemballage, hur kan varan klara sig vid frakten från fabriken? Vad gör Posten extra dåligt?

Det kanske beror på vem som packar varorna?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vibe118
Dålig packning av db? Tror jag knappast.

Beställde 2xHDD och 2xCPU-fläkt.

Allt var inlindat i 10cm tjock bubbelplast, ca. 20 lager, ÄVEN på CPU-fläktarna som inte är så ömtåliga.
Fick även tre godisar och en CD-skiva med jinglar.
Om ni undrar varför skärmar osv skickas i originalemballage, hur kan varan klara sig vid frakten från fabriken? Vad gör Posten extra dåligt?

Det kanske beror på vem som packar varorna?

ja , e de anställda på datorbutken.com som pakar olika bra

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Har vi inte alla lärt oss nått om datorbutiken? Går det bra så går det bra. Blir nått fel så barkar det snabbt åt helvete, med osmidighet.

Permalänk
Medlem

Kunder är dumma i huvet ibland och kräver mer än de ska ha.

Jag jobbar på Expert och skulle troligen om du påpekade att tv'n inte funkade efter typ max 2dagar bytt ut den åt dig (nu jobbar ja inte på detta expert eller har nått att göra med det alls egentligen)

MEN vi har haft ett ärende där en kund köpte en IXUS 500 för ~5000kr, kom in med den dan efter och sa att den inte funkade. O well , vi bytte ut den , en kamera för 5k ska ju funka och det händer ju att saker är D.o.A ibland..... vi skickar in den på service som eget ex och får tillbaka att den är tappskadad och linsen är trasig (därför den ej startade), kf = 3500kr +moms att laga.......

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YouAsk
MEN vi har haft ett ärende där en kund köpte en IXUS 500 för ~5000kr, kom in med den dan efter och sa att den inte funkade. O well , vi bytte ut den , en kamera för 5k ska ju funka och det händer ju att saker är D.o.A ibland..... vi skickar in den på service som eget ex och får tillbaka att den är tappskadad och linsen är trasig (därför den ej startade), kf = 3500kr +moms att laga.......

Vad jag kan utläsa av ditt inlägg antar du att kunden har tappat kameran?

Min fråga är då; Funktionstestade du kameran innan den lämnades ut till kund?

Om inte har man då många olika parter att skylla på; Lagerhantering, speditionsfirma, tillverkare etc.

Scenariot du beskriver är väldigt svårt för det kan i princip vara både vem och vad som helst som fått den att bli DOA.

Dock tycker jag att ärendet med TV:n och Expert är solklart iom. att Expert faktiskt installerat den, dock tycker jag det hela verkar underligt om de icke har funktionstestat den efter installation.

Iaf. om DOA uppstår byter de flesta ut produkten mot en ny ersättningsvara direkt istället för reparation.

Sen att många av dessa fall inte är DOA utan istället "Vara inkompatibel med kund" är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YouAsk
Kunder är dumma i huvet ibland och kräver mer än de ska ha.

Jag ville inte ha MER än det jag hade betalat för.. Jag ville ha en tv som funkade och den tv'n som jag fick STÄNGDE av sig då och då...... och starta om. Det där med att tappa o så är nog lite svår då den här tv'n hade inte klarat sig så jätte bra då den väger nästan 80kg. TX-36PL35

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

enligt mig så är det skillnad på bil och TV, en bils egenskaper kan påverkas mycket negativt av en mindre smäll.

LOOOL

Vad pallar en smäll bättre? Volvo vs Panasonic?

Jag säger bara... stå på er ni som betalat massor av pengar och inte är nöjd... Jag fattar inte att vissa inte förstår att man i längden tjänar på en nöjd kund...