Två muspekare samtidigt

Permalänk

Två muspekare samtidigt

Jag vet inte om det här är rätt tråd , men går det att få två muspekare samtidigt?
antingen att man kopplar in två möss i datorn , eller att man delar ut en i netmeeting tex.

I winXP hade jag tänkt detta btw

Permalänk
Medlem

koppla in 10 st i usb om du vill det går bra även blandaps2 och usb

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Avstängd

Till vilken nytta ska du ha 2 muspekare?

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Så han kan gör dubbelt så många genvägar sammtidigt...vad annars?...vilken fråga... ;P

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk

På medeltiden slogs demidexters med två svärd, numera använder de två möss

Visa signatur

Konsekvens av fortkörning - en limerick:
En rätt vältränad herre i Prag
/ tog en rundtur på cykel en dag. / "Det gick relativt fort, / och när varvet var gjort / var min lillebror äldre än jag."

Permalänk
Medlem

Måste träna ambidexteritet inför framtida tripp till mars...man skulle ju inte vilja ha någon olycka med motorsågarna. ;D

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Microsofts operativsystem

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

jag har haft en liknande tråd uppe förut, själv kör jag med 2 möss men det blir bara dessvärre 1 muspekare =/

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Men kom igen nu , det borde väl fungera och finnas ! ?

Permalänk
Medlem

Borde? Lite svårt att se nyttan med det hela... dessutom rejält förvirrande! Blir nog lite krockar när windows ska veta vilket fönster som är aktivt mm.

Men för framtiden... med dubbla skärmar och en mus till varje... varför inte?

Permalänk

Det går. Jag gjorde det förut 1för usbmusen och 1 för ps2musen. vet dock ej hur :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netgear24
Det går. Jag gjorde det förut 1för usbmusen och 1 för ps2musen. vet dock ej hur :S

Köra med två möss är ju inget problem men hade du verkligen två muspekare? betvivlar det starkt

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Du kan koppla i hur många möss du vill (jag har själv haft 27 stycken som mest) men du får ändå bara en muspekare. Det finns inget knep för att komma runt det.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Du kan koppla i hur många möss du vill (jag har själv haft 27 stycken som mest) men du får ändå bara en muspekare. Det finns inget knep för att komma runt det.

Någon kommer ju ändå fråga...

Varför i hela friden hade du 27 möss?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt lyckats få två muspekare på samma gång vid ett tillfälle. Fast detta var dock inte i WinXP utan i Win95 samt i spelet Settlers 2. Jag och en kompis satt och spelade på splitscreen med varsin muspekare och varsin mus, den ena på ps-2 och den andra via com-porten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist

Undrar jag med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist

hrmm. omväxling förnöjer (var bara tvungen)

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att det går att göra något i DirectInput i DirectX för att ta emot data från olika möss men det blir nog mycket jobb om man ska kunna använda det för att visa 2 pekare i windows.

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
Borde? Lite svårt att se nyttan med det hela... dessutom rejält förvirrande! Blir nog lite krockar när windows ska veta vilket fönster som är aktivt mm.

Men för framtiden... med dubbla skärmar och en mus till varje... varför inte?

Framtiden??? Att använda två skärmar har varit vanligt i ett par år i alla fall.
Och vad ska vara svårt för winodows att veta vilket fönster som är aktivt?

Det är säkerligen en mycket lätt uppgift att lösa, bara att ingen har tatt grepp om det.
Nyttan kan jag se om man sitter med tex 4 skärmar och olika program öppna. Då slipper man flytta muspekaren genom 4 skärmar.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |