Permalänk
Avstängd

Bästa Bluetooth tangent bord med mus?

Vilket tycker ni fungerar tillfredställande? Personligen tycker jag att MS Intellimouse Bluetooth är ren skit. Upplösningen i musen är kass, responsen blir fördröjd och markören flyttar sig automatiskt trots att jag bara befinner mig 5 meter ifrån. Fy fan MS!!!

Permalänk
Medlem

Jag har ett DiNovo från LG och är sjukt nöjd med det! Det enda jag inte riktigt är nöjd med är Mediapaden, då knapparna inte känns riktigt rätt på den och van blir man då aldrig med tanke på hur ofta man använder den. Annars är allt som det ska!

Det var lite dyrt kanske, och så är det problem med att använda det innan man kommer in i Windows.

Annars har jag bara positiva saker att säga om tangentbordet.
LogiTech kan däremot inte göra drivisar till winamp som funkar som dem ska!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

jag funderar på att köpa Logitechs bluetooth, någon fler som har provat och har synpunkter? Jag spelar inte sådär överdrivet mycket så musen behöver inte vara något under, men hur funkar Logitechs paket?

Permalänk

Har också Logitech diNovo kittet, och själva tangentbordet och musen funkar kanon,. Sen är det mediapaden lite ovan är den av nån anledning och man använder långt ifrån alla funktioner i den, men i Winamp tyckte jag den fungerande bra. Dock har jag spillt öl i den så tangenterna är så tröga så jag inte använder den längre + att batteriet är slut.

Men annars tycker jag det är ett helskönt tangenbord, tar lite tid o vänja sig att skriva på det men det kommer

Och mitt tangentbord fungerar innan windows, iallafall fram tills dess att windows börjar ladda under laddningen så funkar det inte så kommer där upp nån form av chkdsk eller inkonsekvenskontroll så går det inte o styra. Men funkar bra i bios.

Permalänk
Medlem

Jg kör på mitt Microsoft Wireless Optical Desktop Elite och är extremt nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Jag har ett DiNovo från LG och är sjukt nöjd med det!

Annars är det Logitech som gör diNovo.

Permalänk
Medlem

nån som vet om det finns någon "pluggin" eller update till winamp så man kan använda logitechs vanliga bluetooth tgb i winamp? ni verkar ju kunna göra det med DiNivo.. men på mitt fungerar bara volymsnurran!!!

och går det att få musen att hänga med i spel?

Permalänk
Medlem

Kör med senaste drivrutinerna så funkar mx900 mycket bra i spel, microsofts bluetooth grejer är skit i jämförelse med logitech

-Microsft har inte stöd för olika tjänster , det har logitech
-Microsft har inte laddare till musen (rent ut sagt kasst) , det har logitech
-logitechs drivrutiner är betydligt smidigare och funkar bra.

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk

min mediapad ''kopplar ifrån'' ibland, nyss la den av när den sitter 50cm från mottagaren och tangentbordet och musen är också 50cm ifrån men dom kopplar inte ifrån.
jag tycker dom skulle ha gjort mediapaden mindre för det skulle va skönt om den va lika stor som en fjärr till TV, så hade den blivit bra portabel också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
Annars är det Logitech som gör diNovo.

Jotack, jag har enorma problem när jag skriver förkortkortningen för Logitech, LT ska det givetvis vara

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

Jag har också ett Logitech Dinovo och är hel nöjd med de ..är lite problem med winamp innan får komfigurerat de riktigt.

Visa signatur

namida atsumete yozora he kaesou ...

Permalänk
Medlem

Ni som är nöjda med era tb, spelar ni? Upplever ni någonsin ngn fördröjning?

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk
Medlem

Jag spelar, men jag spelar dock bara strategi som Warcraft, så det kanske inte spelar någon roll då, men att det hänger efter kan jag inte påstå...

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hanfa
Ni som är nöjda med era tb, spelar ni? Upplever ni någonsin ngn fördröjning?

Du kan inte lita på någon egentligen när det gäller sånt där...du måste nästan testa själv. För kör du en väldigt låg sensitivity och utan mus acceleration är det inte samma som om du har hög sensitivity och acceleration.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Du kan inte lita på någon egentligen när det gäller sånt där...du måste nästan testa själv. För kör du en väldigt låg sensitivity och utan mus acceleration är det inte samma som om du har hög sensitivity och acceleration.

Jag kör med ganska låg sens, 1-2 i cs. Är det mer känsligt då?

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en Mx900 och har haft lite problem med min. Den första jag hade la av efter ett par veckor, det visade sig vara hubben/laddstationen som gett sig. Sen fick jag en ny på garanti och denna har lite problem med att få kontakt när man sätter den för laddning.

Räckvidden på blåmesen är lite småkass också, tar jag med musen till teven som är bara ca fyra meter bort så blir musen väldigt hackig och tappar gärna kontakten helt i nån minut. :-/

Sedan ligger den ganska dåligt i handen imo, jag får ganska ont i handen efter nån timmes hårt användande.

Dock så funkar den utan problem i spel, kan inte säga att jag märker nån fördröjning eller så.
Och att få med en bluetooth-hub på köpet är fint som snus. Har använt den ihop med mina Sony-Ericsson headsets när jag pratat via Msn och det funkar fint.

Permalänk
Medlem

Ok, men tangentbordet märks inga skillnader då man gamear? Tänkte kanske spara min intelli 3.0:a med sladd och köra med trådlöst tangentbord vid datorn samt använda trådlösa musen vid tv-bordet som kommer stå 2 meter ifrån hubben så det borde nog fungera.

Har nyss införskaffat en k700i så det vore smidigt att få bluetooth också.

Nu är bara frågan, vilket märke/modell? Jag har nästan bara sett de där diNivo-borden överallt. Är det värt penningen eller finns det lika bra alternativ? Designen är inte det viktigaste, bara det fungerar.

Visa signatur

Permalänk

vet ni vad de är för skilnad på det nya Logitech Dinovo media desktop 2.0 ? kolla länken : http://www.webhallen.com/prod.php?id=36755