Permalänk

Bittorrentklient.

Om man inte för skapa omröstningar om sådant här, ta bort tråden. Är i syfte att stilla min nyfikenhet.

Vilken bittorrentklient använder du ?

Visa signatur

Mainframe: Core i7 920 - Gigabyte EX58-UD5 - Gigabyte Geforce GTX285 - 150 GB Velociraptor - 1TB Caviar Black - 12GB RAM

Permalänk
Medlem

BitComet har jag precis börjat använda... Verkar helt okej.

Körde Azureus förrut, funkade bra den åxå. Har svårt att avgöra vilken som var fortast då det oftast var/är trackern som slöar ner. (Antar jag)

Visa signatur

MCP Web Developer

Permalänk
Medlem

Du glömde en av dom vanligaste: ABC, som jag använder. Enklare klient få man leta efter. Och det konstiga är att den funkar ändå. Körd emed Azereus förut, som funkade klockrent. Men efter ett tag så bara la den av att fungera längre. Laddade ner i 4-5 kb, oavsett vad det var för torrent.
När jag bytte till ABC så maxade jag linan på en gång, med samma torrents.
Plus att den har en enkel torrentskapare inbyggt med.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

ABC här med

Permalänk
Medlem

Använder inte bittorent, är ju i reg hubbar på dc som har allt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Använder inte bittorent, är ju i reg hubbar på dc som har allt.

*bugar sig ödmjukt*

Du är så... 1337!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

BitTornado här

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

BitComet här.

Permalänk
Medlem

Använder Bittorrnet endast när jag är tvungen och då blir det Azureus.

Visa signatur

//

Permalänk
Avstängd

BitComet.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk

BitComet, använde Bittorrent innan
Väldigt stor nedladdningshastighets skillnad!!!!!

Bitcomet=bra bittorrent=dålig
300-400 kb/s 50-100 kb/s

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

BitComet är trevligt för att det är resurssnålt + smartare hashing. Jag har provat ganska många klienter, men det känns lite som att bitcomet har aningen sämre överföringshastigheter. Troligen är det väl bara något jag fått för mig, men jag är inte ensam om att tycka det.

Permalänk
Medlem

Bitcomet, känns mycket mer stabilt med ett program som är skrivet i C++ istället för i Java. Funkar ju dessutom utmärkt och drar lite resuser.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

BitTornado, eller bt-klienten för FreeBSD när jag tankar ngt på servern.

Visa signatur

“The body is but a vessel for the soul, a puppet which bends to the soul's tyranny. And lo, the body is not eternal, for it must feed on the flesh of others, lest it return to the dust from whence it came. Therefore must the soul deceive, despise and murder men.”

Permalänk
Medlem

ABC har funkar bäst för mig

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 | ATI Radeon 4870 | Intel 80GB X-25-M G + 500GB Western Digital | 4096 MB Corsair RAM

Permalänk
Medlem

BitComet, Har inte testat någon annan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Datexx
Använder Bittorrnet endast när jag är tvungen och då blir det Azureus.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

Annan.
Torrentstorm

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Azareus är väll helt överlägsen, men den är lite bloatad och äter minne som en häst...

Och sen är den skriven i java, på gott och ont... (99% ont)

Permalänk
Medlem

annan.
btdownloadheadless.py

skrivet i python, körs på min freeBSD-server.

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

$ screen -S perfectly_leagal
$ btdownloadcurses.bittornado torrents/perfectly_leagal.torrent --minport 6881 --maxport 6889 --max_upload_rate 300
$ [^A^D]

i windows kör jag BitComet

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Burst! använder jag.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

BitComet givetvis. Ingen tramsig javaclient här inte.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Jag måste leva på en annan planet då jag inte vet vad Bittorrent är...

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk
Medlem

G3 Torrent.

Permalänk

Jag förstår inte varför du inte har med ABC, G3 torrent osv. BitLord och Bitcomet är nästa identiska. Iaf i GUI.

Jag kör med Bitcomet.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Känns som det blev en miss i omröstningen eftersom ABC inte finns med. Det är iaf den klienten jag använder. Är dock inte helt nöjd med den så ska testa BitComet när jag orkar.

Permalänk

får lätt de högsta hastigheterna i bitcomet. azureus verkar aldrig vilja gå över 300kB/s ner.

Visa signatur

p4 2.4 ht 800fsb, 1 gig 3200 ram, 620 gig, leadtek 6800le 16/6, 17" lcd | Shuttle Amd A64 3000+, 1 gig 3200 corsair value, sata raptor 10000rpm 73 gig, R9800XT256@438/782, 17" lcd | P3 650mhz laptop, 192 meg, 12 gig | router celeron 466 mhz, 320 meg ram, 25 gig, crux linux | celeron 766 mhz, 128 meg ram, 20 gig, crux linux | chippad xbox, 120 gig | 300 gig usb2

Permalänk
Medlem

Bitcomet, har haft konstiga problem med andra clienter.

Permalänk
Medlem

Bittornado.