Permalänk
Medlem

Speeda upp Mozilla

Vill bara tipsa om att man kan speeda upp olika Mozilla webläsare t.ex FireFox/FireBird:
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1299854/posts

Kommentera o säg om du uppräckte någon skillnad, för mig går det mycket snabbare
OBS!fungerar endast med bredband

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+, Radeon 9800 Pro 128 mb, 2x512 minne, GA-K8NS Pro... kort sagt slutkörd

Permalänk
Medlem

Jag fixade det för nån vecka sedan och det verkar som det går lite snabbare faktiskt.

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

testade nu verkar funka

Permalänk
Medlem

Verkar funka riktigt bra, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

funkar bra!
nackdelen skulle väl vara om man laddar stora tables bara. Istället för att räkna ut hur hela sidan ska se ut en gång så räknar den ut det under tiden.

Permalänk
Medlem

FUNKAR SJUKT BRA!

EDIT: vad betyder detta?

"Lastly right-click anywhere and select New-> Integer. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to "0". This value is the amount of time the browser waits before it acts on information it recieves."

Integer vad betyder de på svenska? tack

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
FUNKAR SJUKT BRA!

EDIT: vad betyder detta?

"Lastly right-click anywhere and select New-> Integer. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to "0". This value is the amount of time the browser waits before it acts on information it recieves."

Integer vad betyder de på svenska? tack

Heltal om jag inte minns fel.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

funkar ju mycket snabbare tack

Permalänk
Medlem

fasen min använder profil fick damp hur byter man använder profil i firefox någon som vet?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

funkar fint

Permalänk
Medlem

supernice

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
fasen min använder profil fick damp hur byter man använder profil i firefox någon som vet?

Start | Kör | firefox.exe -profilemanager

Permalänk
Medlem

detta äger ju så totalt.. tackar

Permalänk
Medlem

Japp det fungerar fint, har kört med det ett tag.
Ett annat tips är ju att köra optimerade builds av ff till sin processortyp. http://www.moox.ws/tech/mozilla/ vet inte om det är så men känns som att det fungerar bättre.

Permalänk
Medlem

Underbart, det fungerar!

Permalänk
Medlem

Får tack så mycket för detta.

Permalänk
Medlem

Mycket snabbare nu!

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Saken är att det bryter mot diverse RFC'er att hacka om delayer och antalet samtidiga connections. Lite DoS/Flood attack varning på det...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluffis
Saken är att det bryter mot diverse RFC'er att hacka om delayer och antalet samtidiga connections. Lite DoS/Flood attack varning på det...

Vad blir konsekvensen av det då?

Permalänk
Medlem

Rent praktiskt blir det väl inte mer konsekvenser att webservern får jobba hårdare... Det är väl upp till var och en om man vil följa standarder eller inte...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

Har precis satt in det, inga problem än så länge och det verkar faktiskt fungera!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.