vilket tangentbord är bäst för spel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
ehmm

haha

Ultraflat är skönt att skriva på, men det är inget bra tangentbord när man spelar med pilarna och har funktioner på numpaden, för då går det inte att hålla in mer än 2 knappar samtidigt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Nu har jag inget förslag direkt men vill bara VARNA dig för detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSWLOPDT3

Köpte ett sånt och knapparna tappar signalen om man har dem nertryckta ett tag, tex om du spelar och kör bil i säg HalfLife 2 eller Nfsu2 så slutar den gasa efter ett tag, eller rättare sagt ganska snart=).. kan även va lite störande när du spelar och springer runt när det inte ritkigt hänger med =/

Så till bilspel eller annat spel där det felar mycket, åker att mitt gamla Logitech OEM Internet Navigator Keyboard
fram. Liknande detta iaf.

Enda anledningen att jag köpte nytt var för att jag ville ha sladdlöst. Men ångrar nu att jag inte tog ett annat.

Jo håller med till 100%, det här tangentbordet är sk*t kasst. Fick det i julklapp, hmm, mossan och fassan blev inte så glada när dom hörde mig klaga som fan på det när jag lirade CS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Som andra sagt Logitech UltraX Flat! snygg som tusan skönt att spela/skriva på....och så är det billigt

Har ett jag med. Bästa tangentbordet jag haft. Lite tunnt med mediaknappar, men det viktigaste finns där. Skönt att slippa alla klossar man skall trynka ner en halv cm. Det var en smula ovant i början att inte hammra på tangenterna...räcker att lite lätt "klicka"
En varning dock....spill inte öl i det. Knapparna klistras fast när det torkar och det är ett helsike att få det ok igen, jag vet!

Sundancekid:
"Ultraflat är skönt att skriva på, men det är inget bra tangentbord när man spelar med pilarna och har funktioner på numpaden, för då går det inte att hålla in mer än 2 knappar samtidigt..."

Det gör det vist det. fungerar hur bra som heslt på mitt. styr CS med piltangenterna och har vapen osv på numpaden och hoppa på shiftknappen. jag kan springa framåt, hoppa och samtidigt byta vapen utan problem. Därimot hade jag det problemet med Microsoft internet keyboard jag hade innan (riktigt dåligt TGB)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

köpte nyss ett ultra x flat. det är usb på det och jag har inte märkt att det inte går att trycka ner flera knappar samtidigt i spel.

Permalänk
Medlem

Jag kör med PS/2 men det fungerar hur bra som helst med 3-4 knappar samtidigt. Jag funderar på om det inte är någon inställning antingen i BIOS eller i någon program. Hur som helst fungerade det INTE på mitt förra TGB. Men på mitt Ultrax funkar det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SundanceKid
haha

Ultraflat är skönt att skriva på, men det är inget bra tangentbord när man spelar med pilarna och har funktioner på numpaden, för då går det inte att hålla in mer än 2 knappar samtidigt...

beror inte det på om man antingen har den inkopplad till PS/2 eller USB utaget?

Permalänk
Medlem

Köp bara inte ett trådlöst, hur jävla irriterande som helst när batterierna tar slut och man kör något bilspel. Dessutom brukar dom krångla...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Ultrax Flat

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Ultrax Flat

exakt, svårare är det inte.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Ultrax Flat

jag säger igen för det är bäst

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Har ett jag med. Bästa tangentbordet jag haft. Lite tunnt med mediaknappar, men det viktigaste finns där. Skönt att slippa alla klossar man skall trynka ner en halv cm. Det var en smula ovant i början att inte hammra på tangenterna...räcker att lite lätt "klicka"
En varning dock....spill inte öl i det. Knapparna klistras fast när det torkar och det är ett helsike att få det ok igen, jag vet!

Haha, jag gjorde exakt samma sak. För att kunna rengöra så plockade jag bort några tangenter vilket resulterade i att vänster ctrl inte kom på plats igen som den skulle. Så nu får jag lirka varje gång jag ska använda den. Tänkte handla ett nytt i dagarna. Finns för typ 185 spänn nu och det kan det vara värt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da Mopp
Köp bara inte ett trådlöst, hur jävla irriterande som helst när batterierna tar slut och man kör något bilspel. Dessutom brukar dom krångla...

Man ska aldrig köra trådlösa saker till datorn. Varken mus, hörlurar eller tangentbord. Jag citerar PC Gamer: "Jag litar inte på magiska vågor i luften"

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett sådant.. Och det är ett av dom bästa jag har haft

Permalänk
Medlem

Jag skaffade mej ett mini tangentbord för att jag ville ha liknande knappar som finns på bärbra datorer, funkar finfint..!

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Jag skaffade mej ett mini tangentbord för att jag ville ha liknande knappar som finns på bärbra datorer, funkar finfint..!

Gjorde jag med en gång i tiden. Men sedan kom ultra X-flat och fyfan va bra det vad Samma känsla där.D

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Finns ultra X-flat i svart? Finner bara silver. Kan vara kul att testa nått nytt

Permalänk

en kompis till mig (gamer) rekomenderar Zboard..
http://www.zboard.com/
"det består av 4 delar som man kan bygga ihop beroende på om man ska spela eller bara vanliga data sysslor.
och med vanliga bord kan man bara trycka in 3 tangenter sammtidigt sen flippar det, men med Zboard kan man trycka in 5.
man kan ställa in costum funktioner på till sina spel, och sen har det flera unika tangenter som låter dig hantera dem vanligaste funktionerna i spel. sen kan man också köpa extra delar till som har speciella knappar till ett specielt spel, t.ex warcraft och call of duty"

edit: "om man ska ha extra delar till ett specielt spel så kostar det lite mer
Who am I? säger:
men standard packetet räcker igentligen, sen om man vill vara extra bra i ett spel kan man köpa delen som passsar till det dpelet
Who am I? säger:
http://www.zboard.com/us/index.html kolla där på höger sida så kan du se några exempel på extra bitar
Who am I? säger:
http://www.zboard.com/us/index.html och där så kan du se hur det funkar "

Permalänk
Medlem

Jag har ett gammalt no-name tangentbord från ca 97. Funkar hur bra som helst. Det är väldigt smutsigt dock :/

Permalänk
Hedersmedlem

Ett som är stryktåligt och outslitbart lämpligen

Moderna tangentbord anser jag har för dålig kvalitet och känsla. Gummimattan som är under tangenterna ger en rätt diffus känsla när man trycker ner tangenterna. Riktiga switchar och lagom starka returfjädrar ger både bra känsla i tangenterna och otroligt lång livslängd. Dessutom är de inte lika känsliga för inträngade fukt i forma av cola och andra vätskor som är olämpliga att hälla i tangentbordet.

Mitt nuvarande tangentbord är sedan 1991. Antagligen kommer det hålla minst lika länge till

Angående begränsning av antalet nedtryckta tangenter så kan det antingen ligga i PS/2 porten/bios/moderkortet eller i tangentbordet i form av kontrollerkretsar eller hur knapparna läses av. Mitt tangentbord klarar cirka 20 samtidiga nedtryckningar utan att det protesterar. Kan bli lite dumt när tangentbordsbufferten blir full men för det mesta (hur ofta trycker man på 20 knappar? ) funkar det riktigt bra.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag har ett logitech cordless nånting som aldrig har strulat och är hur mysigt som helst. Bara att lyfta bort om man har mycket grejer på skrivbordet och ska pyssla med något annat.
Bytt batterier en gång på 2-3 år och inga bekymmer med flera tangenter eller något. Har väl fått ett bra exemplar eller något.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Haha, jag gjorde exakt samma sak. För att kunna rengöra så plockade jag bort några tangenter vilket resulterade i att vänster ctrl inte kom på plats igen som den skulle. Så nu får jag lirka varje gång jag ska använda den. Tänkte handla ett nytt i dagarna. Finns för typ 185 spänn nu och det kan det vara värt.

ja det blir nog att köpa ett nytt för mig med. jag saknar den sköna supertighta "klick" kännslan på några knappar.
Menar du att man kan lossa på knapparna? Jag kan ju göra ett prov först och se om den torkade ölen går att få bort. Är lite grining på mig själv för det missödet...headsettkabeln drog ner bärsen rätt över knapparna...fruktansvärt klantigt även om jag inte var helt nykter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta tangentbord är säkert "perfekt" till World of Warcraft:

http://www.zboard.com/us/BattleNet/

Visa signatur

Arguing on the internet is like competing in the special olympics...
even if you win, you're still a retard!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Jag har också ett Logitech Ultra-X (som jag beställde från datorbutiken.se). Det kostade mig ~450 totalt, inklusive frakt och allt när jag köpte det för några månader sedan.

Jag har a l d r i g vidrört ett bättre tangentbord! Det var lite ovant i början eftersom alla knappar är så pass platta, som på en laptop. Jag vande mig rätt snabbt, och nu går det hur bra som helst i alla spel + att bara skriva med. Kan lugnt skriva hela alfabetet på ~2.5 sek med det här, det går riktigt fort ibland!

Ska man ha ett tangentbord, är det ett Ultra-X.

Extremt dyrt det, jag fick mitt för under 200 spänn

Av de jag testat gillar jag iaf ultra x flat bäst.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
Ultrax Flat

jag säger igen för det är bäst

Beställde ett sånt i samband med att köpa en ny dator... Trots att jag aldrig har prövat ett. Borde ha råd att hämta ut paketet om 4 dagar (studiebidraget kommer då).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
ja det blir nog att köpa ett nytt för mig med. jag saknar den sköna supertighta "klick" kännslan på några knappar.
Menar du att man kan lossa på knapparna? Jag kan ju göra ett prov först och se om den torkade ölen går att få bort. Är lite grining på mig själv för det missödet...headsettkabeln drog ner bärsen rätt över knapparna...fruktansvärt klantigt även om jag inte var helt nykter

Ja, de går att plocka bort... Dock är de helvetiska att få på plats igen - speciellt de "långa" knapparna eftersom de sitter på en liten metallställning som inte vill spela boll.

Kvalitén på Ultra-x är inget vidare, men med tanke på priset så är det ju bara att köpa ett nytt om året.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Detta?
http://www.nvnews.net/reviews/saitek_pc_gaming_keyboard/index...

Wow! de vill ja ha

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑