Permalänk
Medlem

Bbb 24/1

BBB 24/1

Jag förstår ingenting.
Efter uppgradering till 24/1 har jag sämre resultat med TP-Test än innan.
Det började med att det nya modemet inte fick kontakt med stationen,efter besök av tekninker konstaterades det att felet inte låg hos mig.
Igår fick jag ett SMS att jag skulle plugga in det nya modemet för uppgradering och samtidigt skulle tjänsten uppgraderas.
Efter det går det långsammare.
Någon som råkat ut för samma problem?

//Putte

Visa signatur

POL

Permalänk

jag har oxå BBB som är uppgraderat till 24/1 men jag fåår skiit i TP testet..det e sjukt allltså.. min gamla telia 8mb va mycket bättre än min nuvarande bbb alltså

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem

Jag får bara 3,5Mbit på TCP download :(. Jag kör med telias telefonsladd från när jag hade 0,5. O deras dosa i första telefon jacket, men det borde väl inte spela någon roll?

Har BBB 24/1 nu alltså

Visa signatur

xenobioz.com
Free VSTs and music!

Permalänk
Medlem

mitt funkar perfect efter att jag ringde tekniskt suport dom gav mej raka svar o inget krongel uppgraderingen 24/1 testa p starta om modemet stäng av det o låt det stå av 10/15min sen starta upp det igen då ska det funka kalas

Visa signatur

intel pentium 4 3.20ghz RADEON X600 /Midi Tower

Permalänk

ring och tjata på tekniska supporten, dom har en del strul med sin adsl2+ tjänst så vill man att det ska funka bra så får man ligga på dom som en iller så dom fixar det.

När jag fick mitt så hade jag 18 Mbit/s i download första veckan och sen sjönk det till 7 - 10 Mbit/s men efter att kundtjänst la in en felanmälan på det så fixade dom igång farten på det igen efter ett par veckor.
Nu har det gått stabilt ett bra tag och jag ligger stabilt på 21 Mbit/s i download, har även fått min ping sänkt från 17ms till 5ms till gateway, så det funkar klockrent nu med andra ord.

Permalänk
Medlem

Har själv problem med uppgraderingen till 24Mbit. var en månad sen som jag beställde uppgraderingen.
Har haft kontakt med supporten i telefon och över mail ett antal gånger och har fått sms om att det nu ska fungera två gånger och över mail några gånger men det händer inget med hastigheten. ligger runt 8-9mbit hela tiden.
Dom säger att mitt modem förhandlar fram 21Mbit, men jag fattar inte var dom andra 12Mbit:en tar vägen.
Har ingen router eller annat skit mellan modemet och datorerna. har ju startat om modemet flera gånger men man måste kanske ha det av stängt en längre tid för att det ska fungera.

Sen har jag tydligen ericsson utrustning i stationen så dom kan inte ta bort felkorrigeringen heller säger dom, nån som vet om det verkligen stämmer?

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dexter

Sen har jag tydligen ericsson utrustning i stationen så dom kan inte ta bort felkorrigeringen heller säger dom, nån som vet om det verkligen stämmer?

Jo dom säger så om Ericsson utrustningen, jag fick samma svar när jag frågde om dom kunde stänga av felkorrigeringen åt mig.
Men efter att dras tekniker loggade in på mitt modem och uppdaterade firmwiren så fick jag bra ping (5 ms till gatway från tidigare 17 ms) så det går att fixa.

Permalänk
Medlem

ok..
har nu också 17ms till gateway så man kanske skulle kunna få dom att uppgradera firmwaren i modemet på nått sett.

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Medlem

Får ligga på dom jäklarna lite då tror jag.. efter ett 24H avbrott för 2 sen har ja hoppat mellan 3-8mbit/s.. Ringer piip piip..

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Att ni får dåliga hastigheter med BBB 24/1 är att ni får för dåligt SnR (Signal-To-Noise) värde.
Det beror på antingen telefonkablarna eller att ni bor helt enkelt för långt från stationen...

Modemet försöker traina upp till max hastigheten och tappar den länk med telestation hela tiden så ställer den automatiskt ner det till en lägre hastighet. Prova att rakkoppla modemet mot telefonjacket utan nån telefon isatt o kör tptest igen. Blir det inget bättre då så kolla om ni har parallell kopplade jack nånstans i huset/lägenheten

Visa signatur

Sony VAIO PM 1.73, 1GB, 80GB HD
AMD Athlon64 3200+, 2GB, 720GB HD, BFG GeForce 6800GT OC
AMD Athlon 2400+, 1GB, 260GB HD, Geforce2 GTS

Permalänk
Medlem

För mig har det lösts sig genom omstart av BBB i Stationen
Nu har jag mellan 14 och 18 mbit.
//Putte

Visa signatur

POL