Permalänk

Danger Den DDC-12V

Denna pumpen verkar riktigt schysst. Ser ut att va samma som Swiftech använder i sina nya system. Någon som vet om den funkar rakt av i Sverige om man beställer från USA? Står ju att den använder molex-kontakt för strömmen... Vidare undrar jag om den automatiskt startar/stänger pumpen när man slår igång datorn?

http://www.dangerdenstore.com/product.php?productid=135&cat=4...

Visa signatur

(._.(._.)._.)

Permalänk
Medlem

Borde den ju göra.. Samam sak om du startar datrorn så startar ju fläktarna, istället för dom så startar ju pumpen på samma sätt.:P

Visa signatur

Amd64 3000+ /Abit KV8-Pro 3rd-eye /A-Data PC4000 /GeCube 9600XT Extreme Edition <-- (Graffet Till Salu)

Permalänk

Jo visst borde den, men man vill gärna veta säkert

Visa signatur

(._.(._.)._.)

Permalänk
Medlem

Men det är ju logiskt igenkligen!.. Köp dig en sån och oroa dig inte

Visa signatur

Amd64 3000+ /Abit KV8-Pro 3rd-eye /A-Data PC4000 /GeCube 9600XT Extreme Edition <-- (Graffet Till Salu)

Permalänk
Medlem

lånar tråden. jag funderar på att skaffa The Danger Den DD12V-D4
[ http://www.dangerdenstore.com/product.php?productid=36&cat=4&...]
och undrar om det finns någon som har nårra erfarenheter? ljudvolym och dyl.

Visa signatur

Phear the beavers!
<>(,,°°> <>(,,°°> <>(,,°°>

Permalänk

Den låter rätt mycket, min iaf. Pumpar jävligt bra men är inget för 0db
jägare.

Den fungerar rakt av i sverige eftersom det är en 12V och alltså kopplas till agget och således även startar och stängs av tillsammans med resten av datorn. Se bara till att ha ett kraftigt agg om ni har mycket annat som äter 12V.

Visa signatur

| A64 3500+ 363*10 | DFI Lanparty Ultra-D | 2*512 OCZ VX 3200 1,5-2-2-5| nVIDIA GeForce 6800LE | Danger Den TDX, Maze4, Black Ice Extreme 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Podi
lånar tråden. jag funderar på att skaffa The Danger Den DD12V-D4
[ http://www.dangerdenstore.com/product.php?productid=36&cat=4&...]
och undrar om det finns någon som har nårra erfarenheter? ljudvolym och dyl.

Det värsta, tycker jag, är att man inte "vänjer sig" vid ljudet,
utan man stör sig på det mer å mer...
Nån form av kontroll är absolut nödvändig om man ska ha en chans till dämpning.

Permalänk

En helt annan pump då, nu när vi ändå är inne på ljudnivåer
Hydor L20 och Hydor L30. Ljudnivå om man vill ha ett tyst system i övrigt?

Visa signatur

(._.(._.)._.)

Permalänk
Medlem

Jag har DDCn här brevid mig, inte testat den än men kan meddela att den är VÄLDIGT liten. Rymms lätt i handflatan och är bara några cm hög. Den ska dessutom vara grymt tyst, därför jag valde den

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk

RatCat, ge mig den nu!!! Annars...

Mjo DDC'n har jag hört ska va tyst. Vill verkligen ha den främst av allt nu när jag ska gå över till vattenkylning, men ack så dyr.
Var köpte du din och vad kostade det med leverans etc?

Visa signatur

(._.(._.)._.)

Permalänk
Medlem

*Sitter och smeker sin DDC*

Köpte den hos DD i usa och betalade 76 Dollar tror jag.
76*6,6=500 kr, slapp undan tullen
Köpte lite andra grejer från DD också, radiator och block osv så ordern gick på 60 dollar. Men det är ju endå helt överkommlig, mycket billigare än att köpa i Sverige i alla fall.

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem

Något som inte stämmer RatCat.

"Köpte den hos DD i usa och betalade 76 Dollar tror jag."

"Köpte lite andra grejer från DD också, radiator och block osv så ordern gick på 60 dollar."

Hehe

Visa signatur

A64 32oo+ / CM Stacker / Vattenkyld

Permalänk

Hehe, bra affär det där

Visa signatur

(._.(._.)._.)