Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Vattenbygge i CM Stacker

nu börjar bygget bli klart...

2x DD RBX
1x DD Z-Clip
1x DD NV-68
1x Black Ice Extreme 3
3x Titan Alluminium
2x Eheim 1048
1x DD 5.25 Tank

Vid 20C rumstemp:
CPU; Idle: 27 Load: 34 @ 2.54 Ghz
GPU; Idle: 41 Load: 50 @ 470/1299 Mhz
Vatten: Okänd
Chipset: Okänd

bilder: http://zynet.dnsalias.com/system/

Visa signatur

ASUS PC-DL Deluxe, Dual 2.4Ghz m0 Intel,"Prestonia" Xeon @ (220 x 15), 4x Corsair CMX512-4400C25 @ [2-3-3-5], GainWard GeForce 6800Ultra Ultra/2600 "GS" @ 470/1299, 2xWDC Raptor 36GB [RAID-0]

Permalänk

Fint men att ta hand om sladdarna står kvar på din TODO lista va?

Visa signatur

| A64 3500+ 363*10 | DFI Lanparty Ultra-D | 2*512 OCZ VX 3200 1,5-2-2-5| nVIDIA GeForce 6800LE | Danger Den TDX, Maze4, Black Ice Extreme 3 |

Permalänk

Blir det bra luftflöde med radiatorn under chassit? Jag har själv planer på att placera en BIX 2 i botten fast på insidan av chassit.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Off Topic:
Du borde nog fundera på att skaffa en lite bättre kamera kanske? Bara en spontan kommentar sådär...

On Topic: Nice bygge =D

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Ah, fasen va fyndigt att köra radiatorn under sådär. Jag har funderat lite på möjligheterna att meka in vatten i min stacker jag också.
Skulle gärna vilja se lite fler bilder på avstånd.

Permalänk
Medlem

Säger detsamma. Riktigt schyst gjort. Inte så svårt att få ur luften i radiatorn när man fyller på vatten heller.

Visa signatur

A64 32oo+ / CM Stacker / Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jävla fint block

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Snyggt moddat^^
själv så har jag valt att köra mer på en stilren Look på min CMstacker.
en undran får du något luftflöde genom radiatorn i botten. vet dock inte hur kalt golv du har men. varm luft stiger och borde på värka kylningen. genom att du försöker kyla blocken men att transportera bort all värme från de men den vara luften från radiatorn i botten stiger och borde skapa varmare chassi temp.
helt änkelt värkar det bli en ond cirkel. varmt vatten åker ner och blåses upp igen av radiatorn.

Visa signatur

Coolermasters Stacker. -! dead !-
MSI K8N Neo, AMD64 3200 2,2Ghz, Leadtek 6800GT 258mb, 2 st TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5.
kylning:DD TDX A64 Block, BIX radiator + 2st papst 120mm, Eheim 1048, aquacomputer vattentank.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cribbafix
Fint men att ta hand om sladdarna står kvar på din TODO lista va?

Dessa bilderna är fortfarsande i teststadiet, ex. den 80mm fläkten som sitter vif Graffekortet är numera en 120 mm ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_One
Blir det bra luftflöde med radiatorn under chassit? Jag har själv planer på att placera en BIX 2 i botten fast på insidan av chassit.

Jag tycker luftflödet är helt ok. Jag var dock tvungen att höja upp lådan lite. Satte 19mm distanser mellan hjulen och burken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Off Topic:
Du borde nog fundera på att skaffa en lite bättre kamera kanske? Bara en spontan kommentar sådär...

Jo jag vet. Det är taget med en telefon... :-/ Äger ingen Riktig Kamera...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av martirz
Snyggt moddat^^
själv så har jag valt att köra mer på en stilren Look på min CMstacker.
en undran får du något luftflöde genom radiatorn i botten. vet dock inte hur kalt golv du har men. varm luft stiger och borde på värka kylningen. genom att du försöker kyla blocken men att transportera bort all värme från de men den vara luften från radiatorn i botten stiger och borde skapa varmare chassi temp.
helt änkelt värkar det bli en ond cirkel. varmt vatten åker ner och blåses upp igen av radiatorn.

Jag trycker ner luft genon värmeväxlaren med fläktarna inte upp i lådan. Så det förfaller inte vara några som helst problem.

Visa signatur

ASUS PC-DL Deluxe, Dual 2.4Ghz m0 Intel,"Prestonia" Xeon @ (220 x 15), 4x Corsair CMX512-4400C25 @ [2-3-3-5], GainWard GeForce 6800Ultra Ultra/2600 "GS" @ 470/1299, 2xWDC Raptor 36GB [RAID-0]

Permalänk
Medlem

Hur funkar 1x DD NV-68 blocket för dig?
Läst att det har dålig kontakt med Gpun. och att det är inget att rekomendera om man ska flytta runt datorn mycket genom att det är för tungt.

Visa signatur

MSI K8N Neo, AMD64 3200 2,2Ghz, Leadtek 6800GT 258mb, 2 st TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5.
kylning:DD TDX A64 Block, BIX radiator + 2st papst 120mm, Eheim 1048, aquacomputer vattentank.

Permalänk
Citat:

Hur funkar 1x DD NV-68 blocket för dig?
Läst att det har dålig kontakt med Gpun. och att det är inget att rekomendera om man ska flytta runt datorn mycket genom att det är för tungt.

Jag fick montera om blocket en gång, första gång var bara halva GPUn i kontakt med blocket. Andra försöket och det blev bra, mycket nöjd idlar strax över 40C. Ang tyngden, ja det är jävligt tungt som du kanske ser på bilderna så har jag satt ett stag på kortet för att hålla det uppe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en cm stacker :-). generalzyrus du som har en stacker, vad är innderdiametern på den i botten där du har placerat radiatorn. Någon annan som vet?

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt en Cm Stacker! Någon av er med Stackern som har tangentialfläkten..? Gör den mycket nytta..?

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jake Inc
Jag har också beställt en Cm Stacker! Någon av er med Stackern som har tangentialfläkten..? Gör den mycket nytta..?

Har även jag funderat på den. för att kyla sydbryggan och minnena på moderkortet. finns en review hos 3dgameman.com då han går igenom charrit med den fläkten. värkar låta en hel del på Medium och Hi varv.

någon som har mer erfaranhet av denna fläkt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte alls hur den sitter monterad men känns som det kommer bli trångt med stor graffekylning,stor cpukylare och ganska stor fläns på nordbryggan. Hittar du en bild med den monterad så lägg gärna upp den!

Visa signatur

i7-4770K delid@5,0GHz|4,6GHz 24/7| Corsair H80i|Z87-GD65Gaming|Hyper X Beast 2400MHz 16GB X.M.P |Asus 1070 GTX|Corsair 750W|Asus VG2480QE 144Hz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandro
Jag har beställt en cm stacker :-). generalzyrus du som har en stacker, vad är innderdiametern på den i botten där du har placerat radiatorn. Någon annan som vet?

hmm diameter...

innermåtten är varjefall runt 200 x 550 mätt från front till bakstycke...

jag har ingen tangetialfläkt men jag kan säga att det skulle inte vara några problem med plats med tanke på att chassit är hela 550mm djupt vilket är bra mycket djupare än ett vanligt chassie.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har även jag funderat på den. för att kyla sydbryggan och minnena på moderkortet. finns en review hos 3dgameman.com då han går igenom charrit med den fläkten. värkar låta en hel del på Medium och Hi varv.

någon som har mer erfaranhet av denna fläkt?

Såg en demofilm när de visade allt om chassit inkl tangentialfläkten och jag lovar att den övertygade mig! Sitter jämte mobot tar in kall luft från högra sidan på chassit genom ventilationsgaller. Man fick höra hur mycket den lät på min,med och max. Kanske lite högt på max,runt 30dB skulle jag tro,men på medium var den relativt tyst. Du hittar filmen på 3dgameman.com videorecensioner. Kolla och bli fett impad!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jake Inc
Såg en demofilm när de visade allt om chassit inkl tangentialfläkten och jag lovar att den övertygade mig! Sitter jämte mobot tar in kall luft från högra sidan på chassit genom ventilationsgaller. Man fick höra hur mycket den lät på min,med och max. Kanske lite högt på max,runt 30dB skulle jag tro,men på medium var den relativt tyst. Du hittar filmen på 3dgameman.com videorecensioner. Kolla och bli fett impad!!

Har redan sätt den. tycker att den låter lite för högt för min smak i medium. och low känns inte som om det kommer in tillräkligt med luft för att göra någon skillnad. tror att det räcker med mina 5 120mm fläktar som blåser in och ut luften. på tillräkligt lång nivå.

Men chassit är ett av de bästa och snyggaste för Moddning och vattenkylning jag har sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

eftersom luften ska sugas genom radiatorn drar du då in varmluft i lådan eller ? borde gå lösas bättre

Visa signatur

tjopp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epoxy
eftersom luften ska sugas genom radiatorn drar du då in varmluft i lådan eller ? borde gå lösas bättre

HAr två CM HD racks i fronten med 120mm som suger in luft. har 2 120mm till radiatorn på topen av lådan och en 120mm som blåser ut där bak. fast vet inte om frågan direkt var riktad till mig^^.

Epoxy använd Citera tack. så vi vet vad du frågar om.

Visa signatur

Permalänk

generalzyrus: Najs, men är det inte lite overkill med två pumpar seriekopplat? Har du testat köra systemet på en pump? tror nog det kommer räcka ganska bra.

Najs bygge!

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

det såg dyrt ut

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.