Permalänk
Medlem

Plexiglas barebone hemmabygge

Jag ska starta mitt nya projekt... ett mini plexi chassi.
Letar just nu efter plexi (1cm tjockt) och ett snyggt nätaggregar att ha i.
På bottnen kommer moderkortet att stå och en plexibit kommer att dela lådan i två våningar.
Ovanpå kommer nätaggregat , dvd, dvd-brännare, ev floppy och hd stå.... jag kommer göra många hål i chassit så ja bara behöver 1 extra fläkt.

Jag vill ha tips på ställen med billigt plexi, snygga nätaggregat och allmäna tips.

Permalänk
Avstängd

1 cm tjockt plexi är inte billigt

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Men du e ett mongo, du

Permalänk
Medlem

0.8 då?

fick ett pris på 3800 av ett företag... men de lär finnas billigare

ok nätagget e precis det ja vill ha!

Permalänk
Medlem

håller på att bygga en plexi kub... har 0,6mm plexi! det är stadigt och bra!

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Lägg in ritningarna här istället. Svårt att se vad det föreställer annars..

Permalänk

Till min plexikub använde jag 0.5. ingen tendens alls på att den skulle vara ostabil..
1cm plexi är ju svindyrt..och onödigt tror jag.. (eller iofs kan det vara lättare att fästa sidorna i varandra då kanske?)

Och dina ritningar ser ut ungefär så som mina gjorde. Du kan ju söka och kolla efter min tråd om du orkar..

Permalänk
Medlem

hm... var fr man tag i plexi billigt då?

Permalänk
Medlem

Skulle det inte gå att bygga med Lexan då?? brukar använda det till sidofönster och det funkar perfekt, billigt är det med och rejält stryktåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mArX
håller på att bygga en plexi kub... har 0,6mm plexi! det är stadigt och bra!

inte 0,6 CM (eller 6mm) då??

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
inte 0,6 CM (eller 6mm) då??

0,6mm måste ca väldigt skört....:confused:

Visa signatur

"Modda med förnuft :p"

Permalänk
Medlem

http://www.akriform.se/ ska nog kunna fixxa fram plexi vilken storlek som helst, vet inte pris men fråga

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Avstängd

sollentuna där bor jag jippi

Visa signatur

// Borttagen av Ulvenstein

Permalänk
Medlem

Bygg den i 13 mm lamell glas i ställe.. de e lite mer utmaning;) (tro mej)

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Medlem

http://www.akriform.se/ ska nog kunna fixxa fram plexi vilken storlek som helst, vet inte pris men fråga

frågade ett liknande företag.. 3800 nice... köper snart vanlig snygg barebone. i så fall.
Ska fråga min farfar ikväll... han vet nog var ja ska köpa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikeplektrum
ok... va kostade ditt plexi?

lite ritningar.

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=634...

plexi (makrolon) kostar ca ~1200 kvadratmetern beroende på var du bor plexi kan mna inte borra i då spricker det!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gotall köper delvis sitt plexi på rusta, fast det är plexibord och plexistolar 10mm plexi är det då! så kolla på rusta först

Visa signatur

2500+@2079MHz -=- A7N8X Deluxe/GD rev 2.0 -=- 512MB PC2100 -=- Geforce2 MX 400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
plexi (makrolon) kostar ca ~1200 kvadratmetern beroende på var du bor plexi kan mna inte borra i då spricker det!!!

hm... köper 30x30cm för 20kr... till nätagg o sånt

Permalänk
Medlem

hehe jo jag fick en chock när jag hörde priset själv skulle jag ha 47,2X47,2= 100:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13

Plexi kan man borra i.. bara man e väääääldigt försiktig och inte trycker eller bryter något med borren .. och låter den arbeta sig själv igenom .. annars finns de fina special borrar till sånt ..

fast ja håller med.. makrolon e trevligt material och arbeta med.. går o göra allt me de mer eller mindre.. ha byggt skal till en extern CD i de.. funka fin fint .. sen blir inte makrolon lika lätt repigt som acryl(plexi) kan kolla priser på jobbet imorrn ..

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk
Medlem

ja vil ha rämm mycken... men räcker nästan med 120x120 eller några 30x30 block