Permalänk

Zepto vs SHG ljud?

Vet att man kan läsa delar av detta i vissa trådar men dock utan någott vidare svar....

Så nu vill höra när o hur SHG o Zeptos fläktar drar igång låter tid m.m....för mig är de en mycke viktig detalj...o var opartiska tack!!!

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk

Jag har en Zepto 4200 och jag har aldrig hört fläkten gå.
Eller också går den hela tiden men låter väldigt lite. Ja, du
kanske fattar, den låter i stort sett ingenting.

Visa signatur

skrivihop.

Permalänk

oki doki...har en Dell där den slår igång ibland o den är störande,men den kanske går en min o är tyst 10 men ändå...så de ja vill höra är ärliga svar från användare av båda dessa datorer...o då menar ja inte att man har tv på o musik o nnat utan bara datorn...*L*...

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

Jag tror att ljudet ifrån en Zepto dator bara är en illusion......eftersom alla här verkar ha en sådan dator, så finns det inga problem med dem.
Vidare tror jag att Zepto datorerna kan mer än alla andra bärbara. De har mycket bättre prestanda, bättre batteritid än nån annan dator, sen tror jag att de är snyggast. Men det är bara jag som tror så.......

Edit: Några pilsner har nog slunkit i mig....:)

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk

lamer71>> oki tron är ju bra men ja vill ha fakta,,,*L*

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk

Skulle vilja säga att utav vad jag har hört så har Zeptos bärbara väldigt bra prestanda och tysta, kanske bäst bland bärbara just nu.
Men personligen så tycker jag att de är bland de fulaste. Det är bara de silvriga sakerna som är snygga.

Permalänk
Medlem

Ingen som har en shg och kan bidra med sina erfarenhter av ljudet?

Permalänk
Medlem

Bortamatch, vad kan du säga om bildkvaliten på en zepto 4200?

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

Vet inte hur en Zepto låter, men en SHG är ju näst intill knäpptyst. Kanske var 20:e minut drar fläktarna igång lite, och varar i ungefär 30 sekunder. Det låter inte mycket heller, men man hör dem om man sitter ensam i sitt rum kl 00:39 på natten och har tråkigt...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Zepto 4200, helt tyst, hörs lite då man spelat spel på den.

Lite öl här med.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dual
Bortamatch, vad kan du säga om bildkvaliten på en zepto 4200?

Har egentligen ingenting att jämföra med vad det gäller
laptop-skärmar, så jag vill nog inte uttala mig om det mer
än att jag är helt nöjd med kvaliteten på skärmen.

Visa signatur

skrivihop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hashi
Ingen som har en shg och kan bidra med sina erfarenhter av ljudet?

Alltid svårt att beskriva ljud. Den låter klart hörbart om det är tyst i övrigt men jag skulle inte klassificera det som direkt störande. Dessutom går den igång ganska sällan.