lidl's nya erbjudande

Permalänk
Avstängd

lidl's nya erbjudande

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk

Megapixel och megapixel... Det spelar ingen roll hur många megapixel man har om optiken är kass.

Nu vet jag inte hur det är i detta fallet, men med det priset skulle jag tro att optiken mest består av några plastbitar till linser.

Permalänk
Avstängd

bara undrade , tat lungt

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk

En Canon Powershot A400 är nog bättre i den prisklassen.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Deras bärbara datorer skulle ju vara bra av vad jag läste här. Så varför skulle inte kameran kunna vara bra? Själv skulle jag dock aldrig köpa något på Lidl om det så vore den engelska drottningens kronjuveler för 100 kr.

Permalänk
Medlem

De bärbara datorerna är ofta av märket Targa eller liknande, och de ÄR faktist bra. Den där kameran tror jag dock inte vi ska höja till skyarna.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Kolla priset på en canon powershot a75.. tror dom ligger runt 1700 nu.. Liksom 100-200 kr mer för en MYCKET bättre kamera. Och då kan du dessutom noga kolla upp vad du får för pengarna.
Jag skulle aldrig köpt en noname digitalkamera på lidl.

Permalänk
Medlem

Det är lite dumt att jämföra lidl's kamera med en powershot. lidls kamera är en kompactkamera och är mycket mindre än powershoten. Bättre att jämföra den med en ixus eller en pentax optio då dom ligger i samma storleksklass.

Vad gäller kvaliten så tror jag faktist att att den kan vara bra. Verkar som om det är en konica minolta E40 som dom säljer under eget namn.

http://www.digicamreview.co.uk/konica_minolta_dimage_e40_revi...

Så jag tror nog att den här kameran kan vara ett riktigt bra köp för att vara en så pass billig kamera.

EDIT:
verkar som kameran också finns att köpa under namnet BenQ D E43

Permalänk
Medlem

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/280715/...

Är det samma är det ett jävligt bra köp!

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Kollar man baksidan på länken nedan ser de
exakt lika ut på baksidan också.

Kan vara en OEM version som är identisk
eller så har de snålat på optiken eller nåt.

Hade jag inte haft en kamera redan hade jag nog
kollat närmare på denna. Med dubbla batterier och
minneskort är den klart intressant. Ett extra batteri
och 128mb SD kostar säkert 1000:- extra normalt.

http://www.digicamreview.co.uk/konica_minolta_dimage_e40_revi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
De bärbara datorerna är ofta av märket Targa eller liknande, och de ÄR faktist bra. Den där kameran tror jag dock inte vi ska höja till skyarna.

min pappa köpte een targa

2800+ A64
512 ddr
60 eller 80 gb
9700 pro med 128 mb
dvd brännare

för ca 12 k

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Avstängd

Bara för att det är LIDL betyder det inte att det är skit

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bara för att det är LIDL betyder det inte att det är skit

Precis!

Jag måste säga att Lidl har Mycket bra kvalite på sina varor till ett ypperligt pris.
Jag har aldrig köpt någon produkt från Lidl som jag har varit missnöjd, kvaliten är alltid den bästa och överträffar dom flesta märkesvaror (då snackar vi mat), har även god erfarenhet av lidl övriga konsument produkter...
1500:- för en sådan kamera som är en KonicaMinolta är grymt bra, speciellt med 128mb minneskort.

Själv så är jag en märkesnörd och skulle ha satsat på en dyrare kamera pga av att jag är villig o betala för märket och kvaliten...

Jag skulle tro att kameran är ett riktigt bra köp!

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

http://www.lidl.se/se/index.nsf/pages/c.o.oow.20050207.p.Ster...

Vad tror ni om denna TV:en då ?
Var på lidl idag och på kartongen såg det även ut som att den skulle ha picture in picture.

Permalänk
Medlem

Netonnet har samma modell men med namnet Avant S4. OEM-modell så det skriker om det

Visa signatur

Står man vid kanten av ett stup är det inte säkert att ett steg framåt är ett framsteg.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bara för att det är LIDL betyder det inte att det är skit

Nej. Det betyder att det är Tyskt skit!

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

Verkar vara slut överallt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rokka
Nej. Det betyder att det är Tyskt skit!

Nja, men tyska kvalitet verkar vara bätre än svenska.. SAAB sket sig nästan, tyskarna råkade göra bätre motorer än södertälje.. men men

Förövrigt så är min blodsocker stabilare med LIDL matvaror än vad ICA & Có

Men nu menar jag inte att LIDL är det absolut bästa, finns säkert bätre.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, men tyska kvalitet verkar vara bätre än svenska.. SAAB sket sig nästan, tyskarna råkade göra bätre motorer än trollhättan.. men men

Förövrigt så är min blodsocker stabilare med LIDL matvaror än vad ICA & Có

Men nu menar jag inte att LIDL är det absolut bästa, finns säkert bätre.

Högt men stabilt ?
Deras jordbgubbs yougurt(yoggi, stava ) kan man bli hög på.

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen
Högt men stabilt ?
Deras jordbgubbs yougurt(yoggi, stava ) kan man bli hög på.

Jo det stämmer, men hög blev jag inte.. fick springa till toan direkt.

Och brödet är sockerberg, men vanliga varor har mindre socker, som mjölken.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Köpte den bärbara DVD-spelaren för 599 kr. Blev mycket mycket positivt överraskad. Läser allt jag matar den med, dock inte DivX, men det är den iofs inte speccad för. Läser snabbt tyst och med bra bild!

Grymt skojig grej

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Köpte den bärbara DVD-spelaren för 599 kr. Blev mycket mycket positivt överraskad. Läser allt jag matar den med, dock inte DivX, men det är den iofs inte speccad för. Läser snabbt tyst och med bra bild!

Grymt skojig grej

Lyckans ost, bara för att du nämner det så kom jag på en negativ sak om LIDL.. den här skit bygget har aldrig sådan saker som dom annonserar ut, just DVD spelaren ville jag också ha.. tog mig dit tidigt på morgonen för att garanterat få tag på en.. fick jag? nää, nästa dag? nää... det kom aldrig.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, men tyska kvalitet verkar vara bätre än svenska.. SAAB sket sig nästan, tyskarna råkade göra bätre motorer än trollhättan.. men men

Förövrigt så är min blodsocker stabilare med LIDL matvaror än vad ICA & Có

Men nu menar jag inte att LIDL är det absolut bästa, finns säkert bätre.

Oj, så mycket skitsnack i ett inlägg. Nyttigare tyskt socker? Lidl tysk kvalitet, snarare billigt "meninteoätligt" kvalitet.

Och du vet uppenbarligen inte ett skvatt om förbränningsmotorer.:rolleyes:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Lyckans ost, bara för att du nämner det så kom jag på en negativ sak om LIDL.. den här skit bygget har aldrig sådan saker som dom annonserar ut, just DVD spelaren ville jag också ha.. tog mig dit tidigt på morgonen för att garanterat få tag på en.. fick jag? nää, nästa dag? nää... det kom aldrig.

Då bor du väl på "fel" ställe?

Bärbar DVD-spelare
REGIONALT ERBJUDANDE - Denna artikel är endast tillgänglig i butiker tillhörande Region 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Oj, så mycket skitsnack i ett inlägg. Nyttigare tyskt socker? Lidl tysk kvalitet, snarare billigt "meninteoätligt" kvalitet.

Och du vet uppenbarligen inte ett skvatt om förbränningsmotorer.:rolleyes:

Vem fan har nämt att tyskt socker är nyttigare? MINDRE socker, fatta. Hey jag har ju fan DIA-FUCKING-BETES och märker fan mycket snabbare än du om det är mycket socker... eller vet du inte vad diabetes är?

Vet inget om förbrännigsmotorer? åh fan, trodde jag gick fordon för några år sedan.
Sen kollar jag nyheterna väldigt ofta, var det inte något fel med SAABs turbomotorer på sistånde som orsakades av för dåligt smörjning? Till och med SAAB har erkänt detta och att det BARA GÄLLER SVENSKTILLVERKADE BILAR INTE TYSKA, gå och lägg dig under stenen igen.

Övriga utbildningar = El-automation, CNC/verkstadsmekaniska och en hel del "tattar datorkunskap".. sistnämna är knappast metrit.

EDIT: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,592551,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,592903,00.html

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Lyckans ost, bara för att du nämner det så kom jag på en negativ sak om LIDL.. den här skit bygget har aldrig sådan saker som dom annonserar ut, just DVD spelaren ville jag också ha.. tog mig dit tidigt på morgonen för att garanterat få tag på en.. fick jag? nää, nästa dag? nää... det kom aldrig.

Gäller att vara där tidigt som attans om man ska få tag på de mer eftertraktade grejorna. Folk kommer en halvtimme innan de öppnar och de i kön köper oftast upp hela lagret av den eftertraktade varan.

Jag har turen att bo på ett ställer där folk inte fattar att Lidl säljer helt okej grejor. Min DVD-spelare köpte jag kvart över 9 samma dag som erbjudandet började gälla. Då fanns det 5 av 30 spelare kvar.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vem fan har nämt att tyskt socker är nyttigare? MINDRE socker, fatta. Hey jag har ju fan DIA-FUCKING-BETES och märker fan mycket snabbare än du om det är mycket socker... eller vet du inte vad diabetes är?

Vet inget om förbrännigsmotorer? åh fan, trodde jag gick fordon för några år sedan.
Sen kollar jag nyheterna väldigt ofta, var det inte något fel med SAABs turbomotorer på sistånde som orsakades av för dåligt smörjning? Till och med SAAB har erkänt detta och att det BARA GÄLLER SVENSKTILLVERKADE BILAR INTE TYSKA, gå och lägg dig under stenen igen.

Övriga utbildningar = El-automation, CNC/verkstadsmekaniska och en hel del "tattar datorkunskap".. sistnämna är knappast metrit.

EDIT: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,592551,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,592903,00.html

Men du, tror du verkligen att ICA öppnar förpackningar och häller i extra socker?

SAABs problem beror på att vissa bilar får problem med att vevhusventilationen blir otillräcklig. Det kan sedan bli flera olika följdverkningar av detta. Så du kan ta din egen sten tillbaka.

Och du tror att Tysk mekanik är ofelbar tydligen, sluta skrik för övrigt. Här kan du läsa lite om tysk kvalitet från en svensk biltidning: "Och BMW har haft problem med motorstyrsystemen till sina V8:or, enligt tillverkaren på grund av tillverkningsfel. Den bristande produktionskvaliteten kan komma att kosta Bosch stora pengar. Mercedes riktar krav på i storleksordningen 100 miljoner euro som kompensation för de felaktiga dieselpumparna enbart."

Min utbildning är mer än tillräcklig. Har bland annat gjort ett examensarbete om Otto-motorn som du naturligtvis vet vad det är eftersom du gått fordon.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-boy85
Vad tror ni om denna då http://www.lidl.se/se/index.nsf/pages/c.o.oow.20050214.p.DLP_...

ingen duk och står det något om att den kan användas som Tv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
SAAB sket sig nästan, tyskarna råkade göra bätre motorer än södertälje..

OT: Saab ligger väl inte i södertälje?

Edit: såg att du bor i köping och det är fel stad att bo på om man vill ha roliga saker i lidle. du bor i region2

Visa signatur