Fick mail från webhallen idag
Hejsan,
tyvärr har vi inte möjlighet att svara på samtliga frågor om World of
Warcraft då vi i dagsläget tar emot flera hundratals frågor varje dag.
Nedanför följer en kort FAQ som du kan läsa igenom. Får du inte ditt
svar här så kan du skicka ett svar tillbaka.
Q: Jag har köpt betan, hur får jag hela spelet?
A: Om du har hämtat betan i butiken så får hämta hela spelet i butiken.
Om du har fått betan hemskickad så får du spelet hemskickat.
Q: Jag köpte betan i butiken, hur hämtar jag ut hela spelet?
A: Om du bokade betan så kommer du in och uppvisar kvitto samt
ordernummer. Om din order är bokad och förbetald så kommer du in och
uppvisar legitimation samt ordernummer. Om du bara har kommit in och
köpt betan så behöver vi ditt kvitto.
Q: Jag har tappat bort mitt kvitto, får jag komma in i butiken och hämta
det ändå?
A: Tyvärr kan vi inte lämna ut spelet kostnadsfritt i så fall.
Q: Kan jag ändra min order från hämta i butiken till att skickas hem,
eller vice versa?
A: Tyvärr är det inte möjligt.
Q: Min gamla beta-order står som skickad/hämtad, varför hittar jag ingen
ny order på spelet som skall skickas hem/hämtas ut?
A: Spelet som skickas/hämtas kommer ha samma ordernummer som betan.
Q: När skickar ni mitt spel?
A: Torsdag.
Q: När har jag mitt spel?
A: Fredag.
Q: Kan ni garantera det till 100% att jag verkligen, verkligen har mitt
spel på fredag?
A: Nej, det kan varken vi eller någon annan affär göra. Vi kan inte rå
över saker som transportstrejker, olyckor eller annat som kan sinka en
eventuell leverans.
Q: Varför skickar ni inte spelet ännu tidigare?
A: Vi skickar det så tidigt som vår leverantör tillåter.
Q: Kan jag få kollinummer på min order, så jag kan spåra den?
A: På grund av den otroligt stora mängden spel som vi kommer att skicka
(den största releasen i Webhallens historia!) har vi tyvärr inte
möjlighet att plocka fram uppgifter på enskilda ordrar.
Q: Kan ni göra ett undantag för mig?
A: Tyvärr kan vi inte det. Vi kommer att få hundratals förfrågningar om
kollinummer och om vi kan göra undantag.
Q: När startar spelet?
A: Vivendi säger midnatt på fredag (natten mellan torsdag och fredag).
Q: När kommer det fler Collector's Edition?
A: Vårt preliminära datum är i mars.
Q: Kan jag köpa vanliga WoW och uppgradera till Collector's edition senare?
A: Det går tyvärr inte.
Q: Fungerar amerikanska gamecards till EU-versionen?
A: Det kan vi inte garantera.
Q: Kostar det något att spela, och hur betalar jag?
A: Ja. Med gamecard eller kreditkort.
Q: Kan jag komma in och köpa ett spel på ert nattöppna event utan att ha
bokat?
A: Det här är årets hetaste spel, utan tvekan. Vi rekommenderar att ni
bokar för säkerhets skull.
Q: Får jag köpa night elfen som finns i er butik?
A: Hon är inte till salu.
Q: Jag vill ha mitt spel nu, annars suger ni.
A: Webhallen älskar dig också.
Best regards / Med vänliga hälsningar
Fredrik Rosenvik