World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Medlem

Har högst fått vänta i 5 minuter, ganska rimligt tycker jag

Permalänk
Medlem

Jag söker en guild på WoW...

Finns det någon Guild här på Swec som man kan joina?

Permalänk
Medlem

vilken server lirar swec guild på

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
Starta en Orc Shaman i morse på Ravecrest lirade tills jag va lv 12 senvart jag dissconnectad och nu när jag tar upp realm list så står det att jag inte har någon char på ravencrest servern betyder det att gubben är borta för alltid ??

Nej då din karaktär ska finnas kvar. Om du inte ser din karaktär när du loggar in på realmen den finns på, gör en ny karaktär och kontakta gm om det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

AJG9såfuhgsfgvbnsfg nu har jag cpdamp.

internet är kopplat till en telefon, om nån ringer på den dör internet i en minut, och då ringer ju nån JÄVEL (om jag visste vem det var skulle jag döda den pitten) så jag åker ut ur wow och får sitta i en kö med 650 pers framför mig.

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

aja, jag vet iaf att när min kompis skaffar WoW ska jag lira på en medium populated om från början:( Jädrans ravencrest

Permalänk
Avstängd

några frågor.
vad är talent points?
vad är Proffesions och hur skaffar man det?
hur ser man hur mycket pengar man har?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Nej då din karaktär ska finnas kvar. Om du inte ser din karaktär när du loggar in på realmen den finns på, gör en ny karaktär och kontakta gm om det.

k ska göra det ... vette fan om jag orkar köra om alla Horde updragen igen typp 6 gången heh annars måste jag ju joina "the darkside" (alliance)

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
några frågor.
vad är talent points?
vad är Proffesions och hur skaffar man det?
hur ser man hur mycket pengar man har?

Du får ett talent point varje level, som du sedan kan spendera i ett träd för olika saker till din gubbe(Diablo 2 aktigt).

Proffessions är olika yrken du kan lära dig. Snacka med en vakt i någon huvudstad för att få riktningar till det yrket du vill lära dig. Se officiella sidan för info om vilka det finns osv.

Tryck på B för att öppna ditt backpack, så ser du hur mycket pengar du har längst ner.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

fan.. mitt wow läggar bara av helt plötsligt kanske 1 gång per 2h sen får man stå i kö i 40 min.. hur fan tänker blizzard när dom släpper in så många på 1 server

Permalänk
Avstängd

hmm ok. var nånstans ändrar man talent points?
och en sak till. hur duellerar man?

Visa signatur
Permalänk

fattar inte varför alla sitter o tjurar om queuen på stormscale...dom flesta har typ maxgubbar på lvl 10-15...själv har jag en på 22 så jag kommer aldrig börja på ny föränn jag gör en horde......

om alla pressar medelanden till blizzard om bättre servrar så kanske dom uppgraderar

Visa signatur

aye tjena....telia kostar mer men dom kan fan inte vara sämre än spray iaf

Permalänk
Medlem

Tycker att Blizzard kunde gått ut med ett meddelande om att de kan flytta över hela guilder i taget till andra realms. Dessa köer är ju helt sanslösa.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alekto
fan.. mitt wow läggar bara av helt plötsligt kanske 1 gång per 2h sen får man stå i kö i 40 min.. hur fan tänker blizzard när dom släpper in så många på 1 server

? det är väl därför det finns köer ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

tycker inte gubbarna borde vara server bundna

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
tycker inte gubbarna borde vara server bundna

det kan de vara egentligen, men i dessa situationer så borde man iaf kunna flytta en gubbe EN gång till ett annat realm

Permalänk

Har Blizzard startat upp nya PvP-servrar? De har 2 nu som är low-populated. De som de rekommenderar när du loggar in.

Permalänk
Medlem

heh 160min kö på Ravencrest.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

heh 160min kö på Ravencrest.

Jag hoppas att det bara är såhär på helgerna.
annars så fixar jag en ny gubbe imorrn:(

Bye bye lvl 17

Permalänk
Medlem

Köar också till Ravencrest nu. BBB är så uselt så man tappar sync till telestationen ibland. Blir mer och mer störande nu när man måste köa.

Permalänk
Medlem

om jag skriver ett kredit korts number när jag reggar mig och sedan vill byta till ett annat kredit kort är det möjligt då?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
om jag skriver ett kredit korts number när jag reggar mig och sedan vill byta till ett annat kredit kort är det möjligt då?!

Det är fullt möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är fullt möjligt.

okej tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är fullt möjligt.

Vart görs det då? Under Manage Account verkar det inte finnas något sånt. Enligt en post på forumet av en Blizzard Poster så ska Web dev-teamet vara underrättat, så det kanske skulle komma en möjlighet för det senare.

Permalänk
Medlem

var 500 i kö-- tog ett bad.. nu är jag 200-.. 30 min i väntetid gör en ny gubbe om det är likadant imorrn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köandet är jobbigt men jag har inte lidit så jättemycket av det, man får köa nån timme när man vaknar och ska börjar spela men sen är man inloggad tills nästa morgon när man går och lägger sig så man slipper köa igen

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Köandet är jobbigt men jag har inte lidit så jättemycket av det, man får köa nån timme när man vaknar och ska börjar spela men sen är man inloggad tills nästa morgon när man går och lägger sig så man slipper köa igen

när vaknar du? :P.. köerna börjar runt 17.00 tycker jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hatar köer. Gah :/

Kan inte blizzard erbjuda alla på de överbefolkade servrarna att byta realm?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
när vaknar du? :P.. köerna börjar runt 17.00 tycker jag

På Ravencrest har det varit 20-60 min köer vid 12-14-tiden. Nu på kvällen är det 60-90 min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
Jag hatar köer. Gah :/

Kan inte blizzard erbjuda alla på de överbefolkade servrarna att byta realm?

eller att spärra så inte nya kommer in

edit: skulle varit bättre om dom sakffade en "SUPER dator" så alla kan vara på samma server det skulle vara kul på sätt och vis

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh