Konflikt mellan ljudkort och interigerat ljudkort

Permalänk
Medlem

Konflikt mellan ljudkort och interigerat ljudkort

Jag har precis stoppat in ett Santa Cruz in min dator. Men jag får inte igång ljudkortet. Jag installerat drivisarna för kortet!!!!

Jag har gått in i enhethanteraren och stäng av mitt inbyggda Realtek AC97 audio
(engenskaper- ljudenheter och där stängde jag av den " använd inte den ljudfunktionerna för den här enheten")

Men nu kom "Drivrutin för Microsoft WINMM WDN - ljudkompatilbiltet"/ efter att ajg starta om datorn.
i enhets hanterarten och en den står det

-----
En drivrutin (tjänst) för den här enheten har inaktiverats. Kanske utför en annan drivrutin den funktion som behövs. (Kod 32)

Klicka på Felsök om du vill start felsökaren för den här enheten.
------

I andra - Santa cruz game port, står det

-----
Den här enheten orsakar en resurskonflikt. (Kod 12)

Om du vill använda den här enheten, måste du inaktivera en av de andra enheterna på det här systemet.

-----
Hur gör jag för att få igång ljudkortet, tack!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Det går inte att stänga av det inbyggda grafikkortet i bios? Jag kan göra det på min dator iaf.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

hej hej

Visa signatur

//Pölsa

Permalänk
Medlem

Nu har jag disabla AC97 i BIOS men Santa Cruz Game Port har fortfarnade konfilkt ( !) på sig
----
en här enheten orsakar en resurskonflikt. (Kod 12)

Om du vill använda den här enheten, måste du inaktivera en av de andra enheterna på det här systemet.

-----
Vad ska jag göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du inaktiverat moderkortets game port också?

Permalänk
Medlem

Jag läste i moderkortsboken och det var bara för mig att disabla AC97 audio i BIOS om jag vill ha ett annat ljudkort.
"Disable this controller if you want to use other controller cards to connect an audio devise"!

Men Santa Cruz game port funkar fortfarande inte. Finns det någon sort ordning man ska installara saker i?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kanske blev knas för att du installera drivrutinerna när du fortfarande hade det integrerade aktiverat i bios.. Har du provat att avinstallera allt och göra om nu när du har det inaktiverat?

Visa signatur

ostabil dator => ostabilt psyke

Permalänk
Medlem

prova flytta ljudkortet till en annan pci plats.
kan funka.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf