Permalänk
Medlem

Inget ljud

Jag har inget ljud i min dator o jag tror inte att jag har installerat någon ljud-drivrutin men jag vet inte vad jag har för ljudkort!
Hur får jag reda på d???
Och isf vart laddar jag ner drivrutiner???

Plz jag behöver verkligen mitt ljud!

Visa signatur

[ASUS P5P800 Moderkort (Socket 775 , Intel 865PE+ Chipset , Dual Channei DDR400,S-ATA)]
[3,0Ghz] [2x512 MB DDR/400 PC-3200 Kingston] [200+40GB Hd] [ATI Radeon 9600Pro m.256 MB DDR] [Creative SoundBlaster Audigy 4] [16x DVD + - R / + - RW] [Logitech MX510] [Steelpad S&S] [Logitech Quickcam Pro 4000] [Logitech Z-5500] [Koss SB-45] [Nokia 446 Pro]

Permalänk
Medlem

Du kan höger klicka på "Den här datorn"
Under fliken "Maskinvara" så fins det en en knapp som heter "Enhetshanteraren"
Klicka på krysset till höger om Ljud, Video- och spelenheter

Därifrån kan du höger klicka på ditt Ljudkort och ta Uppdatera maskinvara.
Men jag rekomenderar dig att gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner drivrutinerna därifrån. För man vet ju alldrig vad Windows hittar på.

Jag har ett sound blaster live då har jag tydligen något som heter AudioHQ. (vet inte om du har det) där kan man ialla fal ändra och pilla lite.

Permalänk
Medlem

Hehe ok!

Men hur får jag reda på vad jag har för ljudkort då?????

Jag har win2k

Visa signatur

[ASUS P5P800 Moderkort (Socket 775 , Intel 865PE+ Chipset , Dual Channei DDR400,S-ATA)]
[3,0Ghz] [2x512 MB DDR/400 PC-3200 Kingston] [200+40GB Hd] [ATI Radeon 9600Pro m.256 MB DDR] [Creative SoundBlaster Audigy 4] [16x DVD + - R / + - RW] [Logitech MX510] [Steelpad S&S] [Logitech Quickcam Pro 4000] [Logitech Z-5500] [Koss SB-45] [Nokia 446 Pro]

Permalänk
Medlem

jaaa... uppe i vänstra hörnet i audioHQ så står det.

I enhetshanteraren så får du gå igenom alla om du är osäker. du får information om alla enheter som finns där, om dom fungerar som dom ska eller inte. högerklicka på dom och ta egenskaper.