Nvidia ForceWare version 71.84

Permalänk
Melding Plague

Nvidia ForceWare version 71.84

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia ForceWare version 71.84</b></font> <small class="small">lördag 12 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Igår släppte Nvidia en ny version av sin grafikkortsdrivrutin ForceWare. <br /><br />Höjdpunkter i denna version är bland annat SLI-stöd för över 60 spel. Stödet för Windows Remote Desktop är även förbättrad när man använder sig av flera skärmar. Läs mer <a href="http://download.nvidia.com/Windows/71.84/NVWinRel70Notes_7184..." target="_blank">här (PDF)</a>. Ladda ner från <a href="http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.84.html" target="_blank">Nvidia</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/nVIDIA/D...">ForceWare version 71.84, Win2K/WinXP (27.46 MB)</a><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/nVIDIA/D...">ForceWare version 71.84, Win9x (18.07 MB)</a><br /><br />Diskutera gärna drivrutinen i följande <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43229...">forumstråd</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tankar...
Är detta den absolut nyaste, av de inofficiella också?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Officielt release, ingen beta, de släpper inte precis officielt många betor.

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.84.html

ifall du vill tanka den från Nvidia, samt see att de har officielt släppt den

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Tankar...
Är detta den absolut nyaste, av de inofficiella också?

nepp dom har hunnit till 76,10

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Är den bättre?
Avbryter isåfall denna tankning, sitter på 56k.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Är den bättre?
Avbryter isåfall denna tankning, sitter på 56k.

bara om du vill ha max poäng i 3dmark inte annars finns div buggar.
så dra hem den du håller på med den är Mycket bättre än 66,93

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Kan man tanka ner denna drivutin om man har FX5600? Blir det ngt bättre i t.ex. 3dmark?

Permalänk
Medlem

sitter på ett 6800GT och kör dual-screen, är dom här drivisarna nått att ha då?

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindwalker
Kan man tanka ner denna drivutin om man har FX5600? Blir det ngt bättre i t.ex. 3dmark?

testa, ingen kan säga vad som är bäst för DITT system, det är helt enkelt olika för alla.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
VR-fantast

Så för den som inte använder SLi eller spelar World of Warcraft eller bryr sig om 3dMark är det i stort sett 66.93 med högre temperatur?

Jag står över.

Permalänk
Medlem

det var ju inte i går Nvidia släppte en drivrutin sist ialla fall:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindwalker

De värkar inte updatera drivrutinerna för FX serien längre, jag fick totalt 0% prestanda ökning, faktum är att jag inte märkte ett skvatt skillnad, fick inte heller någon sämre prestanda för den delen heller så om du har FX5600 så kvittar det ifall du upgraderar eller inte, enlight mig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Hur är det med ricktigt gammal kort då typ geforce 2och 3 ? Skulle det överhuvudtaget gå ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Vilka drivrutiner till Nvidias kort ger bässt fps da? DNA-Force eller Nvidia ForceWare?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
Vilka drivrutiner till Nvidias kort ger bässt fps da? DNA-Force eller Nvidia ForceWare?

DNA-Force funkade bättre för mig i cs source, men hL2DM fick jag fryslagg så jag tog bort att
Nvidia ForceWare funkar bra i allt <--- Recomenderas

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
De värkar inte updatera drivrutinerna för FX serien längre, jag fick totalt 0% prestanda ökning, faktum är att jag inte märkte ett skvatt skillnad, fick inte heller någon sämre prestanda för den delen heller så om du har FX5600 så kvittar det ifall du upgraderar eller inte, enlight mig.

Ok.. då skippar jag.

Permalänk
Medlem

Läs PDF Dokumentet som det länkas till så står allt ni frågar om

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Hmmm tyckte inte om de nya drivrutinerna.

Datorn fick värsta rycket och blev helkonstig..

Buggig och windows avslutades inte utan fönstret med windows avslutas bara stod och gnagde...

Fungerade fint med gamla drivisar igen.

Permalänk
Medlem

jag kan inte köra full screen på counter strike: source längre

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett SLI system och spelar World of warcraft.

kommer dessa ge en prestanda boost i wow jämförst med de förra?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Varför står det inget om att de har uppdaterat linuxdrivrutinerna också?
Släng in den här länken på frontsidan, tack:
http://download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/1.0-7167/NVIDIA-...

Permalänk
Medlem

Hahaha inte ofta denna firma uppdaterar sina skit drivisar.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Hahaha inte ofta denna firma uppdaterar sina skit drivisar.

Jag antar du var ironisk va? För du kan väl inte på fullaste allvar mena att nVidia har dåligt uppdaterade drivrutiner?

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minky
Jag antar du var ironisk va? För du kan väl inte på fullaste allvar mena att nVidia har dåligt uppdaterade drivrutiner?

Han har ATi, där har du svaret.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subz3ro
Jag sitter på ett SLI system och spelar World of warcraft.

kommer dessa ge en prestanda boost i wow jämförst med de förra?

Läs release notes, det stog en del om WoW med SLi där.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

hmm, uppdaterade drivrutinerna allting började flimra efter reboot, precis när jag kom in i windos började flimra seriöst. Fick starta i felsäkert o återställa tidigare drivrutin, ngn som har en lösning ? (har geforce fx 5600 Ultra)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Läs release notes, det stog en del om WoW med SLi där.

jo... såg d.. men ere nån större ändring i dessa jämförst me samma i beta? här nämligen en beta version.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

dessa funkar iaf mkt bättre för mig.
fick bluscreen när jag avslutade vissa spel med 66.93, men inte med dessa

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk

''åsidosätt uppdateringsintervall'' fattas av någon anledning

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minky

Det är inte ofta de komme rmed officiella drivrutiner. ATI kommer med dem varannan vecka. Och ATI är ju 100% stabila så.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled