Permalänk

Chassi bygge till Xbox [Newbie!!!]

Ok jag ska göra ett nytt chassi till mitt Xbox. Det enda som jag ser som ett hinder är att jag inte kan ett endaste jota om någonting sådant här... =/
Jag har ingen aning om alla olika fästen och grejer man skall ha eller vilka diametrar osv.
Men ni kanske kan hjälpa mig?

Jag ska ha en top i plexiglas som jag hade tänkt göra ett ansikte i, och det hade jag tänkt göra så att man gör en avgjutning i gips av någons polares ansikte, värmer sedan upp plexit och trycker in formen och sen ta ut den och låta plexit torka. Pallar gipset det? Är det en helkorkad idé?
Sen resten gör man väl i metall eller alu.
P.S Jag ska göra det i träslöjden (slipper paya material )
Skulle vilja ha LED's också men kan ingen om sånt..

Permalänk

tycker du ska läsa på _mycket_ innan du försöker dig på något.

plexit kommer tappa formen om du värker med och sedan lyfter bort det innan det svalnat av.

aluminium är en metal så.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk

Gå en kurs, eller gör som jag gjorde när jag var 10 år..:

"pappa, kan du lära mig löda"
sen har du ju internet, som du ser.
Googla "about LEDs" eller något sånt, så läser du lite fakta om det, osv. www.xbox-scene.com läste jag några tutorials i, innan jag ens petade på xboxen

Permalänk

Ok jag gav mig på lödning igår, gjorde bra lödningar och var ganska haj på det hela tills jag startade xboxet... Kontrollen började brinna Så då tog jag ut allt som jag satt dit och då funkade den felfritt igen. :S (Jag skulle löda dit en lysdiod, följde en tutorial från xbox-scene.com men änd gick det som det gick.)

Permalänk

brinna? hur lyckades du egentligen? lol

Permalänk
Medlem

Hmm, du ska nog testa att löda på lite andra saker innan du ger dig på det. Löd lite dioder på allt möjligt. ^^ Bra sätt att lära sig.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superball
brinna? hur lyckades du egentligen? lol

För hög ström till en för svag diod.

Men om man nu ska bygga nytt kan man väl bara lyfta ut själva lådan och låta den sitta kvar i metallhöljet och sätta ner den i det nya chassit? Fast moderkortet måste väl skruvas fast i chassits botten?