Permalänk
Medlem

LCD som syns på håll..

Ja, som topicen lyder.
Jag har nu en dålig 2*16 display utan backlight som sitter i min "musikdator" som står 3-4 meter från soffan. Hopplöst att se vad som står på den när man sitter i soffan.

Någon som har en hd44780 kompatibel display att rekommendera som syns på håll?

Det som verkar intressant är ju CyberVillains bygge med den gröna OLED'en..men hans inkorg är full :/

Hoppas på svar.

/Danne

Visa signatur

[p4 2.8ghz | 768mb ddr | 160+80gb | geforce ti 4600]
Projekt Greenie Musicstation [KLART]
[Laptop : p4 3.2ghz | 1024mb ddr | radeon 9700 mobile | DVD+/-RW | 15.4" TFT Widescreen]

Permalänk
Avstängd

den jag har ser man på långt avstånd.. dock så är texten rätt liten så man får inte ha några synfel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
www.fractronics.com

Jo jag vet vad som säljs, men det står ju inte direkt "syns från soffan" där så därför frågar jag här.

Visa signatur

[Laptop : p4 3.2ghz | 1024mb ddr | radeon 9700 mobile | DVD+/-RW | 15.4" TFT Widescreen]

Permalänk
Avstängd

jag skulle ha problem att se den från 4 meter iaf.. men det har inte med ljusstyrkan att göra utan att texten är för liten.. men jag har ju linser/glasögon oxo.... Du finns "bigfont" till LCD Smatie så du får två raders siffor.. gör att man ser det på lite längre avstånd...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
jag skulle ha problem att se den från 4 meter iaf.. men det har inte med ljusstyrkan att göra utan att texten är för liten.. men jag har ju linser/glasögon oxo.... Du finns "bigfont" till LCD Smatie så du får två raders siffor.. gör att man ser det på lite längre avstånd...

Okej, tack för bra svar.

Jag får försöka fixa det på något sätt.

Visa signatur