Permalänk
Medlem

245 är väll 'sosse' för Volvo 240 Kombi eller? Jag har alltid sagt 240 och 740, och det har alltid varit underförstått att det är kombi, annars säger jag sedan.

Finns det ingen NY volvo med, typ en S60T5 eller så.

Iaf, kan ingen ta en bild på en RS4 med och R8an

Sedan läste jag det där med att SAAB inte ville vara med, för fina för att vara i samma spel som BMW o Volvo eller? Saab har väll aldrig tagit något bra beslut, fast snart finns de inte längre heller.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

S60 finns, om ingen nämnt det i denna tråd förut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Indouz
Jag e ingen bil expert men borde inte modelen heta 245 med tanke på att det är en kombi?

Skit samma, jäkligt coolt med en gammal volvo bland vrål åken.

240 heter hela serien. 242 är tvådörrars (sedan), 244 är fyradörrars (sedan) och 245 är femdörrars (kombi). Samma sak med 740 som serien heter och då är det 744 för fyradörrars (sedan) och 745 för femdörrars (kombi). Sen säger ofta folk bara 240 resp 740 speciellt om sedan modellerna

Permalänk
Permalänk

Hittade en ful liten rackare till bil, Honda City turbo II. Trimmade lite, 200häst och 650kg.
http://gallery.stearinkanin.com/thumbnails.php?album=35

Permalänk
Medlem

På senare modeller står det är bara "240" på bakluckan på kombimodellen

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Ja, men GT40'n är snyggare... *vill ha!!!*

Den blev ruskigt snygg med en vinge med, vilket jag inte trodde...
http://web.telia.com/~u17613414/gt4/Ford%20GT%2002.JPG

inte för att vara taskig, men med vinge ser det apa ut... tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
På senare modeller står det är bara "240" på bakluckan på kombimodellen

Står det inte det även på sedan modellen och sen samma sak med 740 och 940

Permalänk

Men daah.. dom är ju nyare än 240 inte sant?.. hehe Snygga bilder ! Ska köpa det till mitt ps2 som ligger och skräpar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
Men daah.. dom är ju nyare än 240 inte sant?.. hehe Snygga bilder ! Ska köpa det till mitt ps2 som ligger och skräpar

Jo dom är nyare men jag vill få fram att det står 240, 740, 940 även om det nu är en 245, 745 eller 945. Många säger just bara 240, 740 eller 940 och då finns det som sagt var fler att välja på. Så daah på dig också

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
240 heter hela serien. 242 är tvådörrars (sedan), 244 är fyradörrars (sedan) och 245 är femdörrars (kombi). Samma sak med 740 som serien heter och då är det 744 för fyradörrars (sedan) och 745 för femdörrars (kombi). Sen säger ofta folk bara 240 resp 740 speciellt om sedan modellerna

Sluta sprida lögner på forumet! 740 heter alltid 740 oavsett om det är kombi eller sedan.

Edit: aldrig är man först.

Visa signatur

Jag hatar anime | Socker ÄR knark | iRiver H320 Äger! | Vill ha en Mac Mini | Så skönt att vara ÖISare! |
"Leadership is the art of getting someone else to do something you want done because he wants to do it." - Dwight D. Eisenhower.

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa ett BILLIGT usb-minne? vill föra över lite bilder :). Har testat med en gammal mp3-spelare men det funkade inte

Permalänk
Avstängd

*bort*

edit: ser inte fronten lite mysko ut?

edit2: farsan sa just att volvon på bilden är en Amerikans modell och blabla "Amerikansa Fronten"

sedan sa han att några år tillbaka så bytte dom namn på volvo modellerna så som redan nämt i tråden typ..

Volvo 240, 242, 245 osv blev bara 240
samma sak med 740, 745 osv = bara 740

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk

Nu vore det ett bra tillfälle för alla haxx0rs att göra en PS2-emulator

Permalänk

håller med Mr.Schnucky

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Eller så köper man ett PS2.....

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

finns redan en men den är buggig men kolla på TPB ( kan inte säga hur man kommer dit)

så finns det i koments i GT4 "fil" tråden

edit: hur många har escudon nu da ? i do (=

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wreckage
*bort*

http://auta5p.car.cz/katalog/volvo/volvo_240_03.jpg

edit: ser inte fronten lite mysko ut?

edit2: farsan sa just att volvon på bilden är en Amerikans modell och blabla "Amerikansa Fronten"

sedan sa han att några år tillbaka så bytte dom namn på volvo modellerna så som redan nämt i tråden typ..

Volvo 240, 242, 245 osv blev bara 240
samma sak med 740, 745 osv = bara 740

ända skillnaden på den och en "vanlig" front är att de där är GLT fronten!
Längre huv!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
ända skillnaden på den och en "vanlig" front är att de där är GLT fronten!
Längre huv!

"Längre huv!", märkte de

kan någon vara så snäll och ta bild på en Blå Nissan Skyline V-Spec II?

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk

Är det sådär snyggt?
Är det möjligt på en ps2?

Visa signatur
Permalänk

Det är sådär snyggt. Först när man kör den på en projektor. Herrejävlar vad snyggt det är. Häpnar varje gång när jag ska lira det.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Angående Volvos modellbeteckningar:
På de första 240 använde man sig fortfarande av sista siffran för att ange antalet dörrar (2 = coupé, 4 = "vanlig sedan", 5 = kombi)
Från och med modellår 1982 (om jag inte minnst helt fel) slopade man dock detta och började kalla alla varianter för "240". 240:n i spelet är en GLT från -88 och således står det "240" på emblemet.
Samma sak gäller de efterföljande modellerna, t.ex. från 7- och 9-serien - egentligen finns det ingen Volvomodell som heter 745, men det används ändå ofta för att skilja kombimodellen från sedanen!

EDIT:
Bilden på 240:n ovanför är som några redan påpekat en GLT, med den så kallade "näbbhuven". Dock är det ingen USA-front på bilen. Hittade ingen bild på en 240, men den är i princip identisk med den som sitter på 740:

Permalänk
Medlem

Herrejävlar, trodde nästa det var verklighet när jag såg bilderna först. Grym grafik!

Visa signatur

must!

Permalänk
Avstängd

woohoo, ska dra te onoff imårn/onsdag och troligen köpa Playstation Two + Gran Turismo 4 + 8mb Minneskort , nått tag framöver ska jag nog köpa den här Logitech Force Feedback ratten till ochså

http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvactivep...

"Pris för dig med ONOFF-kort: 696:-" ^^

btw: skäms / skämms? lite över att jag trodde spelet hette "Grand Turismo" men jag insåg nu för några dagar sen att de hette " Gran Turismo "

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

Ta dig råd med Logitech Driving Force Pro istället om du kan. Det är en väldig skillnad mellan dem. Med beta drivers 4.60 funkar den utmärkt i windows också. Med inställbart rattutslag upp till 900 grader.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=21605

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL
Ta dig råd med Logitech Driving Force Pro istället om du kan. Det är en väldig skillnad mellan dem. Med beta drivers 4.60 funkar den utmärkt i windows också. Med inställbart rattutslag upp till 900 grader.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=21605

400kr dyrare.. hmm ser/låter bättre ut

"Nästa leverans: 2005-04-20 (preliminärt) "

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

Ja, den är helt underbar. Men kan ta ett tag att vänja sig vid rattutslaget, men man använder ju oftast bara 90 grader åt vart håll. Utom för vissa hårnålar och sånt. Sen är pedalerna också i en helt annan klass.

Dålig till rallysträckorna i GT4 bara, för jobbigt med 900 graders rattutslag då, och om man ställer in 180 grader så blir det för dålig precision. Bättre på PC då man kan ställa 360 eller 540 eller vad som nu känns bäst. Eller Rickard Burns på PS2 går också ställa hur stort utslag det ska vara.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Avstängd

doh dont die!

!!!!fler bil bildeR!!!!

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Inaktiv

Postar någon imorgon, inte orkat koppla in PS2:an ännu

Permalänk

Nissan Skyline 2000 GT-R '70

På ställ

Bakifrån