Permalänk

Aspire 520watt ?!

Har tänkt köpa ett nätagg till min nya dator som jag snart ska köpa, och har kollat runt lite men har inte hittat nån tråd om just detta agget, så tänkte fråga om det är bra, eller om jag kanske ska köpa ett annat "bra" för samma pris, kan vara bra med lite tips isf

nätagget ja har kollat på är ett
"Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX"

(http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASP520WBLA)

datorn jag ska köpa är en AMD Athlon 64 "Winchester" 3000+ (ev. 120GB hårddisk) annars en 80 som ja har nu, DVD-läsare, grafikkort och Mobo har ja inte bestämt än, men 520watt borde räcka !

men om ni vet nåt annat bra för samma pris så ge mej tips ! (som ja skrev där uppe)

Tacksam för svar ^.-

Permalänk
Medlem

Har en 500W samma märke och modell (nästan), sjukt stabilt nätagg och kraftigt men jag tycker det har lite väl mycket ljud för min smak, så jag skall sälja det och köpa ett OCZ Modstream.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Har en 500W samma märke och modell (nästan), sjukt stabilt nätagg och kraftigt men jag tycker det har lite väl mycket ljud för min smak, så jag skall sälja det och köpa ett OCZ Modstream.

okej, men de finns ju en sån där varvtals grej, men är den för högljudd på lägsta varvalen då eller ? tack iaf !

Permalänk
Medlem

Tycker det, men jag skall ju göra burken nästan ljudlös så, men med helt vanliga fläktar osv är den normalljudd.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Jag har det, och det enda negativa är ljudnivån.
Men om man vrider ner ratten till hälften så låter det inte så mkt.

Permalänk
Medlem

det agget är mkt bra för pengarna. kraftfullt, 35 A vid + 12 volt säger väll en hel del...
ingen aning om det hörs mycket eftersom jag har 7 andra fläktar som låter som dammsugare

Visa signatur

Winchester 3500+ , Corsair VS512MB400 1024, MSI K8N Neo2 Platinum, Leadtek 6800 gt 256 Mb

Permalänk

Jag har ett sånt agg sen ca 8 mån å jag är då nöjd med tanke på pris, effekt, utseende, ljudnivå å stabilitet. Dessutom kan man byta fläktarna i det (iaf 2 av dem) utan att bryta garantilappen ....

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk
Medlem

Har ett Aspire 520W fattar inte hur folk kan klaga på ljudnivån den är totalt tyst ända till 70% för mig.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Håller med fullständigt med föregående inlägg...
Mitt är knäpptyst, jag kör den nedvriden till max. Och jag har varken ljud-, värme- eller stabilitetsproblem.

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Medlem

Bästa nätagg jag någonsin haft säger jag bara, sexig blå belysning också

Mitt låter inget alls faktiskt :/ har fanspeeden på högsta.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Mitt sjåsar ganska ordentligt...

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk

hähä får tacka för alla fina svar ;<

så de får nog bli ett sånt agg då

Permalänk

Hej...jag kan rekomendera Bzerk aggen på gtek.net..Köpte ett sånt och är kalasnöjd. 34 ampere på 12 volten..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
Hej...jag kan rekomendera Bzerk aggen på gtek.net..Köpte ett sånt och är kalasnöjd. 34 ampere på 12 volten..

mhm, har redan kollat på dom, tänkte köpa först, men ja tror ja köper Aspire iaf, tack ändå ^.-

Permalänk
Medlem

Var ser ni meningen i att köra med överdrivna agg? Man behöver knappast en halv kilowatt för att driva en dator.
Trams är det.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Var ser ni meningen i att köra med överdrivna agg? Man behöver knappast en halv kilowatt för att driva en dator.
Trams är det.

Har du gått i ide det senaste året eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Har du gått i ide det senaste året eller?

Verkligen inte. Men min åsikt kvarstår.

Om du nu vet bättre, så upplys mig.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Trams är det.

Av samma anledning som folk köper bilar som går i 300 km/h fast man bara får köra i 110 km/h. Eller också kan man kalla det för pe*isförlängare..........

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Citat:

Trams är det.

Om du inte har nåt bättre o skriva behöver du inte skriva alls... för de där hjälper knappast mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caly Centurion
Om du inte har nåt bättre o skriva behöver du inte skriva alls... för de där hjälper knappast mig...

Det hjälper dig eventuellt att låta bli att lägga ut pengar på något du antagligen inte behöver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror du att du klarar deig med ett 300W nätagg? Man är ju dum om man köper ett nätagg med lite W för eller senare så lär det behövas.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Aspire är en kopia på Levicom som är mycket bra, Bzerk är en kopia på Aspire som då är väldigtr bra eftersom dom är nästan indetiska med Levicom, samma sak med Bzerk. Mitt Aspire 520w hörs nästan inte alls på lägsta, stabila spänningar och inga värmeproblem. Mycket bra pris också.
Jag rekommenderar det! (spelar som sagt ingen roll ifall du köper Bzerk eller Aspire, dom är likadana).

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Avstängd

Har ett bZerk som är en exakt kopia av aspire, med högsta varvtal låter den som en dator i allmänhet, ställer jag ner till 70-80% så låter den knappt alls, man får gå fram till datorn och sätta örat imor för att höra!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Hmm, har tittat på Aspire 520W, och den ser mkt bra ut. Speciellt med 3 fläktar som styrs av en skruv.

MEN jag såg att nätagget inte har ngn SATA strömkabel. Innebär det att det inte går att stoppa några SATA enheter i en burk med ett sådant nätagg? Eller kan SATA enheterna ta strömmen ifrån ngn annanstans?

Permalänk
Medlem

jag tycker att mitt bzerk får konstiga spänningar kolla på min länk här och säg vad ni tror om detta dock så har det 2st SATA kontakter men ingen 24Pins ström till Mobo som alla nyare system kräver

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=441561

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkligen inte. Men min åsikt kvarstår.

Om du nu vet bättre, så upplys mig.

Du kan ju prova att t.ex. köra en lätt uppskrämd A64 eller en Prescott och ett 6600 + lite annat på ditt 300 Watts Qtec. Om du överhuvudtaget får igång eländet så blir burken allmänt märklig eller så brinner agget efter ett tag.

Det man vill åt idag är inte toppeffekten utan framför allt hur mycket kräm man får på +12 V-linan. Aspire/Bzerk är specad för 34A vilket är mycket bra. Och nu är det så att man bara får de här strömstyrkorna på aggen med lite högre effekt.

Det är bara så det är.

Tillbaka till topic: Har ett Aspire 500 W och har bara gott att säga.

Permalänk

Hm, ingen S-ATA kontakt på Aspire 520w (3 FAN) nätagget? :S någon som skrev de en bit upp!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Du kan ju prova att t.ex. köra en lätt uppskrämd A64 eller en Prescott och ett 6600 + lite annat på ditt 300 Watts Qtec. Om du överhuvudtaget får igång eländet så blir burken allmänt märklig eller så brinner agget efter ett tag.

Det man vill åt idag är inte toppeffekten utan framför allt hur mycket kräm man får på +12 V-linan. Aspire/Bzerk är specad för 34A vilket är mycket bra. Och nu är det så att man bara får de här strömstyrkorna på aggen med lite högre effekt.

Det är bara så det är.

Tillbaka till topic: Har ett Aspire 500 W och har bara gott att säga.

Killen verkar väldigt medveten om vad diskussionen handlar om, och han håller inte med om att man behöver köra monsteragg för att driva en sån här maskin. Och han har med största sannolikhet rätt. 98% av alla användare (inklusive överklockare osv här inne) skulle klara sig fint med ett 350-400W. Vill man säkra för framtiden kanske ett 450 är befogat (dock overkill i mina ögon). 520 är det antagligen inte en själ här som använder, såvida man inte har några ton disk i maskinen. Nätaggreggaten har blivit överhype:ade. Aspires agg övervoltar enligt alla recensioner jag har läst, mer än det "tillåtna" 5%. Men det skiter alla i, för dom är flashigast, störst, dyrast och kraftfullast. Det börjar likna Mhz-hysterin som rådde för några år sedan, och folk vägrade inse att Athlons med flera hundra mhz mindre än P4orna, kunde vara mycket snabbare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Killen verkar väldigt medveten om vad diskussionen handlar om, och han håller inte med om att man behöver köra monsteragg för att driva en sån här maskin. Och han har med största sannolikhet rätt. 98% av alla användare (inklusive överklockare osv här inne) skulle klara sig fint med ett 350-400W. Vill man säkra för framtiden kanske ett 450 är befogat (dock overkill i mina ögon). 520 är det antagligen inte en själ här som använder, såvida man inte har några ton disk i maskinen. Nätaggreggaten har blivit överhype:ade. Aspires agg övervoltar enligt alla recensioner jag har läst, mer än det "tillåtna" 5%. Men det skiter alla i, för dom är flashigast, störst, dyrast och kraftfullast. Det börjar likna Mhz-hysterin som rådde för några år sedan, och folk vägrade inse att Athlons med flera hundra mhz mindre än P4orna, kunde vara mycket snabbare.

Kan hålla med dig till viss del, men många är nu för tiden intresserade av "flashigare" nätagg eftersom man kanske har fönster osv. Dessutom så även om ett 300W noname pallar driva datorn så brukar det låta som en trimmad dammsugare...

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem

Mitt Orion 300W orkade inte med Athlon64 3200+ och MSI K8N Neo-FSR som enda skillnad mot Athlon XP 2600+ och MSI K7N2 Delta-ILSR.

Visa signatur

Apple Macbook Pro