Permalänk
Medlem

slowmotion i Vegas 5

Kan man spela upp filmklippen i Sony vegas 5 i slowmotion och i så fall hur?

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Re: slowmotion i Vegas 5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeRnO
Kan man spela upp filmklippen i Sony vegas 5 i slowmotion och i så fall hur?

Ok, menar du just att spela upp timeline i slowmotion eller att göra så vissa klipp blir i slowmotion?

Enskilda klipp ändrar du enklast hastigheten på genom att hålla inne Ctrl och dra i änden på klippet.

Permalänk
Avstängd

du kan också högerklicka på klipet och välja properties och sänka playraten(tror jag det heter). fast det går bara att sänka till 0,250 som lägst dvs 25% av normalhastigheten. du kan också högerklicka på klippet och välja add envelope, och då kommer ett rött sträck fram i mitten av klippet, om du drar det neråt så sänks hastigheten, om du drar tillräckligt långt ner _tror_ jag att det blir baklänges.

OBS om du använder den sista metoden så blir det svårt att flytta omkring klippet sen, du märker om du testar:D

MVH Per Agge

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

ok.. då förstår jag. men det verkar vara så många funktioner.. finns det någon guide någonstans?

Visa signatur

[AsRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 3000+ | 1024 ddram | Leadtek Geforce 6880le 1,3V 12/1,5 @ 400/900 | 160Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeRnO
ok.. då förstår jag. men det verkar vara så många funktioner.. finns det någon guide någonstans?

Manual -> http://mediasoftware.sonypictures.com/download/Step3.asp?URLI...