Frontpage, Hur Gör jag? (Remake)

Permalänk
Medlem

Frontpage, Hur Gör jag? (Remake)

Jag ska göara en hemsida till min mamma's hundar. (En ska få valpar i höst) Jag behöver veta hur ska skall gå till väga med Frontpage 03 för att ladda upp en sida på internet. Jag vet heltenkelt inte hur jag ska göra för att "få upp siten". SKA jag byta program eller är frontpage tillräckligt bra för nybörjaren innom hemsidor?

//Tack På Förhand...

Permalänk

BYT. Till Bluefish, Crimson Editor, eller liknande.

Angående hur man gör en site tillgänglig för andra, Apache och Google

Permalänk
Medlem

Ok, testar lite med Crimson Editor 3.70 nu. Men kom gärna med tips för en nybörjare! Känner någon till Guider som är bra?

Permalänk

Läs en bok.

Visa signatur

MSI K8N Neo platinum | AMD64 3000+ | Leadtek 6800le 16/1.6 | 200GB maxtor hdd | kingston 512 ddr pc3200
http://offtopic.tfv.se
Varför?http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42139...

Permalänk

Läs även W3Schools Online Web Tutorials. Det är XHTML och CSS du skall koncentrera dig på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Läs även W3Schools Online Web Tutorials. Det är XHTML och CSS du skall koncentrera dig på.

Finns hyfsat bra böcker i Dummies serien som ger lite grundläggande kunskaper... men xHTML och CSS i notepad är det enda som gäller!

Frontpage kan du skrota redan från början, bäst att inte använda djävulens verktyg! Du kan du välja Dreamweaver om du nu måste ha ett särskilt program för det...

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på Frontpage.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Det är inget fel på Frontpage.

Nej precis. Förstår inte vad alla har emot det. Jag sitter alltid i html-läget i FP och kodar där, vill jag se hur sidan ser ut går jag till förhandsgranskningen och om jag vill ändra simpla saker som storleken på textarea osv går jag till normal. Funkar perfekt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Det är inget fel på Frontpage.

I normal-läget så blir det fortfarande sämre kod än om jag kodar den själv samt att jag inte har någon kontroll över koden. Sedan kör jag inte Windows.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av parko

Nej precis. Förstår inte vad alla har emot det. Jag sitter alltid i html-läget i FP och kodar där, vill jag se hur sidan ser ut går jag till förhandsgranskningen och om jag vill ändra simpla saker som storleken på textarea osv går jag till normal. Funkar perfekt.

Well, det där klarar jag utmärkt med Vim uppe + Firefox (kodar snabbare än vad jag klickar på saker) och detta helt gratis, utan att betala ett par tusenlappar.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
I normal-läget så blir det fortfarande sämre kod än om jag kodar den själv samt att jag inte har någon kontroll över koden. Sedan kör jag inte Windows.

Well, det där klarar jag utmärkt med Vim uppe + Firefox (kodar snabbare än vad jag klickar på saker) och detta helt gratis, utan att betala ett par tusenlappar.

Men nu handlade det inte om dig, eller har jag missat något? Okej om han också råkar köra linux, och råkar kunna html/css, och råkar kunna Vim, men det är inte vidare troligt för då skulle han inte fråga här, eller vad tror du?
Det är verkligen jättebra att du kan skriva kod snabbare än Frontpage, och att du i huvudet kan visualisera kod så som Frontpage gör, men alla kanske inte kan det. Alla kanske inte ens tycker det är värt att lära sig allt det där, när Frontpage kan klara det mycket mycket lättare.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

rätta mig om jag har fel, men genererar inte frontpage massa skräpkod? Ska man ha ett program för att bygga sina hemsidor är väl dreamweaver att föredra framför frontpage just pga mindre skräpkod.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

Frontpage genererar i genomsnitt dubbelt så mycket skräpkod som själva sidan består av, tro mig, jag har rensat ett par sidor från frontpage-kod! Och om du ändå bara kodar för hand så duger väl anteckningar bra? Jag förstår verkligen inte behovet av ett mer avancerat program, inte för xHTML och CSS... man har ingen nytta av olika färger och automatisk indentering när man sitter med dessa språk. Däremot kan man ha nytta av det om man kodar ASP/PHP/JS/Etc...

Men om du står för åsikten: "Det är inget fel på Frontpage" så har du faktiskt, helt och fullt, fel. Det är fel på Frontpage, punkt slut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Men nu handlade det inte om dig, eller har jag missat något? Okej om han också råkar köra linux, och råkar kunna html/css, och råkar kunna Vim, men det är inte vidare troligt för då skulle han inte fråga här, eller vad tror du?
Det är verkligen jättebra att du kan skriva kod snabbare än Frontpage, och att du i huvudet kan visualisera kod så som Frontpage gör, men alla kanske inte kan det. Alla kanske inte ens tycker det är värt att lära sig allt det där, när Frontpage kan klara det mycket mycket lättare.

Nej det handlar inte om mig, men vad jag menar är att man knappast tjänar på att lägga ut ett par tusen kr på ett program som man klarar sig utan.

HTML lär man sig på någon timme, sedan en vettig texteditor och så är man igång...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Ok, men frontpage har jag redan märkt verkar inte särskillt bra. Testade lite att skriva själ i "Anteckningar". Det var faktiskt spännande och roligt!w3shcools var verkligen bra!

//Can´t find the fucki´n remote!