Permalänk
Medlem

Doom 3 film

Såg en interview på Dooms expansion, så sa han som de interviewade "på gamespot" att de arbetar på en film.

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Gäst

står med om den på www.megagames.com

Permalänk
Medlem

hehe coolt, men om ja inte tar fel; vafan gör han wrestling killen där :S, d blir typ som resident evil säkert, bra spel skit film....llr va tror ni?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slyswat
hehe coolt, men om ja inte tar fel; vafan gör han wrestling killen där :S, d blir typ som resident evil säkert, bra spel skit film....llr va tror ni?

Nää, han har gjort rätt shyssta filmer tycker jag.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ser ut som han på bilden, ja. Men han är inte med i filmen överhuvudtaget.

http://www.imdb.com/title/tt0419706/

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Asså, va gör de i swat kläder :S :S :S :S, kan de inte försöka göra en film om sjlva spelet d verkar som om de kommer att vrida hela storyn så som RE tex....de ska ju ha sån armour som marines har på doom o sånt inte swat kläder

:....................................................planet Olduvai.............. -_-

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Ser ut som han på bilden, ja. Men han är inte med i filmen överhuvudtaget.

http://www.imdb.com/title/tt0419706/

Jodå, "Sarge".

http://www.imdb.com/name/nm0425005/

Edit: Filmen kommer inte alls att vara lik spelet. De kommer att vara på gjorden och det kommer inte att vara demoner från helvetet.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Jodå, "Sarge".

Edit: Filmen kommer inte alls att vara lik spelet. De kommer att vara på gjorden och det kommer inte att vara demoner från helvetet.

Ja där ser man ... got damn

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

vadå planet Olduvai, Mars annars

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag tror nog att det blir så, dock tycker jag RE filmerna är bra

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Lär bli ungefär lika bra som Star ship troopers 2.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Lär bli ungefär lika bra som Star ship troopers 2.

shit...då är det illa, riktigt illa.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Jodå, "Sarge".

Varför heter filmen Doom då? Fuckin jäla shit, kan dom inte göra något vettigt istället för sånt här skräp?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Avstängd

det stavas Doom 3-film.... baka

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Fy vad besviken man blev när jag läste att det inte var på Mars eller några demoner..
Fyfan.. djävla hollywod idioter.

Permalänk
Medlem

Karl Urban och The Rock är ju bra, Speciellt Karl. Filmen har potensial

Permalänk
Medlem

mm, fast det blir nog som vilken annan idiot film, där hollowood regisörer ska sitta i "bestämma" en egen skitstory till en titel som redan har en, sånna som inte vet nåt om spel...

Visa signatur

Permalänk

Har spelet seriöst med filmen att göra?. Lustigt i så fall tycker jag.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag hade läst om dena film tidigare, men minns inte vart. Nu efter ett besök på dass hittade jag roten till mitt funderande. PCG hade skrivit en liten artickel om det:

För den som ännu inte känner till det ännu så är DOOM-spelen påväg att förvandlas till film. Spelbaserade filmer kanske inte har värdens godaste rykte sedan tidigare, men någon gång måste vindarna vända. Filmens huvudroll, marinkårssoldaten John Grimm, spelas av Karl Urban (som spelade Édomer i Lord Of The Rings filmerna) och enligt manusförfattarna så skiljer sig filmen en hel del från spelen. Man har besvarat en del av fansens farhågor med meningen: "Låt oss vara ärliga här, vi skulle ändå aldrig ha kunnat ska pa en lika involverande och cincematisk upplevelse som DOOM 3", vilket ju låter... annorlunda. Hur det blir får vi veta i agusti 2005 då filmen uppenbarligen har premiär.

www.homelanfed.com/index.phb?ID=28042 Sedan är denna länk inte fungerande längre, ser jag nu.... =/

Visa signatur

Permalänk

sorgligt att dom nu ska förstöra den underbara titeln :(.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
sorgligt att dom nu ska förstöra den underbara titeln :(.

samma sak som de mesta andra filmer som är 'baserade' på spel där ute

sak det bli något spel som ska bli film så måste det vara speltillverkarna själva som gör den, annars blir alltid fansen besvikna.

Resident Evil var en besvikelse för att inte tala om Alone in the Dark

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope

sak det bli något spel som ska bli film så måste det vara speltillverkarna själva som gör den, annars blir alltid fansen besvikna.

har även för mig att jag såg house of the dead för ett tag sen, vill minnas att mitt minne inte ville att jag skulle minnas

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Förstår inte ens varför de försöker?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon gång ska väll vara den första. Samt att se en 2 timmars film om en person som går igenom labb efter labb och skjuter ner "demoner", "grisar" och andra varelser är väll ändå inte det roligaste att titta på, eller ?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Förstår inte ens varför de försöker?

Äh, det kan säkert vara lite duglig B-filmsunderhållning. De flesta kommer säkert att ladda hem den också. Jag vill se den iaf

Visa signatur

"Men bomfullisjutton knallfullirutton skuttom duttom oj fullisjutton!
Ja bomfullikatten ingen får fatt den,skutt den skratten hopp i rabbaten." -Refrägen till Alfons-Visan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Någon gång ska väll vara den första. Samt att se en 2 timmars film om en person som går igenom labb efter labb och skjuter ner "demoner", "grisar" och andra varelser är väll ändå inte det roligaste att titta på, eller ?

Ehmm, jo precis asså, den ska inte heta doom om den inte har med det att göra, isåfall kan de ju göra en annan film me ett annat namn. De kan ju annars göra efter doom 1 o 2, typ mixa lite, det finns alltid sätt att göra det underhållande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Igentligen ska man döpa filmer efter spel med en episode senare t.e.x Denna film ska heta doom 4 så att ingen kan bli besviken. Då vet ingen vad de ska förvänta sig.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope

Offtopic:
Får hoppas Hideo Kojima gör en liten film om din avatar. Fantastiskt sjukt bra spel.

Ontopic:

Varför göra en Doom film om den inte ska vara som Doom? Det är som att klona en elefant för att sen få den att se ut som en Pingvin.

De svinen e bara ute efter namnet!

Permalänk

Kollar man till budgeten så verkar filmen få skapliga förutsättningar iaf.

$70,000,000

Det ska jämnföras med andra filmer:

Alone in the dark
$20,000,000

Resident evil
$35,000,000

Resident evil: Apocalypse
$50,000,000

Tyvärr så har ju regissören visat tidigare att han endast kan göra dåliga filmer :/
ex: Romeo Must Die, Exit Wounds......

Klippt ifrån imdb.com:
"Trivia for Doom (2005)
Certain characters in the movie, such as Dr. Carmack and the Dr. Willits are named for members of id Software (John Carmack and Tim Willits, respectively), developers of the series of games the movie is loosely based on."

Känns som dessa karaktärer kommer få smaka på brutal död i filmen

Visa signatur

Gigabyte K8VT800 Pro | Athlon64 3200+ | Nvidia 7800GS| 2048 DDR-400 | 2 x 200Gb barracuda S-ATA