please insert the correct cd...

Permalänk
Medlem

please insert the correct cd...

jag kan inte starta FarCry. Jag lägger i rätt skiva i dvd-läsaren, och auto-start kommre upp. sen när man trycker på play,så står det "pelase insert the correct cd,and then press ok and restart".
det fungerade utan problem förut. Dom ändä andringarna jag har gjort är, att jag har formaterat hårdisken, lagt till en dvd-brännare (den delar samma kabel som dvd-läsaren). och installerat ett nytt grafikkort. Vad göra?

Permalänk
Gäst

ibland säger min data när jag ska starta lod att det inte finn nån skiva i läsaren, då väljer jag bara försök igen eller ignorera så funkar det haha...

Permalänk
Hedersmedlem

Provat att lägga skivan i andra spelaren?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

det måste vara samma enhetsbeteckning (stavning?) som spelet installerades från

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

prova att installera om spelet, i och med att du formaterade..
Brukar få göra det när man ominstallerar windows, formodar att det är det du gjort

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
det måste vara samma enhetsbeteckning (stavning?) som spelet installerades från

Inte alltid. En del spel letar efter skivan i första anslutna enheten även om det installerades från den andra.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

åh tack för alla svaren.
jag har prvat att avinstallera spelet,och försökt att starta från båda cd-enheterna. Men det kanske funkarnån dag. Tack igen för svaren