Permalänk
Medlem

Slö Uppload i DC

Jag har en 10 Mbits lina och använder revconnect som klient.
När folk laddar ner av mig genom DC så ligger dom i 14 kbit/s. Jag känner folket och dom har inte modem.
När han med samma internetlevrantör laddar av mig då maxas linan. Ner är det inga problem.
I alla andra program som jag skickar filer med så är det inga problem.
Har ingen brandvägg eller router som stör.

Vi är ett gäng som håller på att utveckla ett spel (Hobbie) så vi använder DC till att alltid få den nyaste versionen som folk har gjort. Om det finns något smidigare sätt att lösa det på så nämn gärna det

Är tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Re: Slö Uppload i DC

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yohan
Vi är ett gäng som håller på att utveckla ett spel (Hobbie) så vi använder DC till att alltid få den nyaste versionen som folk har gjort. Om det finns något smidigare sätt att lösa det på så nämn gärna det

Är tacksam för svar

Ni har inte funderat på subversion eller CVS? Det låter bra mycket smidigare...

Permalänk
Medlem

Det är det säkert allt är nog smidigare men vi har bara inte hitta det.. Ska ta och prova och se

Permalänk

BBB mot Telia?
Se till att kolla andra leverantörer så det inte är det som krånglar?

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk
Medlem

Dom har inga problem att skicka eller ta emot. Det är inte Telia mot BBB, Jag har något som heter Sverige.Net

Permalänk

Ni vet att det fortfarande är olagligt att dela med sig??

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smiley_boy

Det är inte olagligt. Läs första inlägget så ser du vad de ska använda det till.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk

Funderingar på att förbjuda P2P-tekniken har uppkommit i bland annat USA......denna tråd kan väl typ visa på att man faktiskt inte kan förbjuda en teknik..................

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Funderingar på att förbjuda P2P-tekniken har uppkommit i bland annat USA......denna tråd kan väl typ visa på att man faktiskt inte kan förbjuda en teknik..................

Typiskt Amerikanare som tycker att det är okej att skjuta någon bara för att han/hon ser suspekt ut(Florida).
Förbud mot P2P i Europa lär vi inte se på långa vägar, då vi på denna kontinenten har ett uns av hjärna.....

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Citat:

Jag har en 10 Mbits lina och använder revconnect som klient.
När folk laddar ner av mig genom DC så ligger dom i 14 kbit/s. Jag känner folket och dom har inte modem.
När han med samma internetlevrantör laddar av mig då maxas linan. Ner är det inga problem.
I alla andra program som jag skickar filer med så är det inga problem.
Har ingen brandvägg eller router som stör.

Är tacksam för svar

Testa fuldc klienten och kör med en udda port te.x 475 eller 59799

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lajnold
Det är inte olagligt. Läs första inlägget så ser du vad de ska använda det till.

Jag menade bara att i det "verkliga" livet så är det olagligt att dela med sig, men inte just om detta ..

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag menade bara att i det "verkliga" livet så är det olagligt att dela med sig, men inte just om detta ..

Varför påpekade du det då?

Visa signatur

de du

Permalänk
Medlem

har hört något om att man inte kommer att få använda share program så som DC++. Det måste vara ett rykte som inte stämmer.
Jag ska testa fuldc, fast det låter lite skumt

Nepp det gick inte heller. Nu har vi satt upp en server som folk skickar sitt skit till och sedan laddar vi hem det ifrån den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lägg av.:rolleyes: Finns tillräckligt med morsor här inne redan.

Permalänk

Citat:

[/B]

Vet inte vem du avser med "som 'folk' har gjort". Om 'folk' är endast personer i er krets som är med och utvecklar produkten, så är väl en FTP-server möjligen ett lämpligare alternativ. Där varje person har tillgång till upload/download av filerna...

Vill man sedan vara ännu smidigare så mappar man en enhet mot FTP-servern, med exempelvis programmet FTP Neighborhood.. (FTPn blir ex. K:\ på din dator)...

Lycka till!

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem

Tjena Yohan !
Jag har exakt samma fenomen som du. Sitter på sverige.nets 100mbit delat (Halmstads stadsnät).
Uploaden går sjukt slött, kollar man tp test så funkar det utmärkt, likaså via ftp server och annat. Våran isp måste ju ha gjort någonting ?
Yeye funderar på att skaffa Bredband 2 nu, speciellt när Jonas Birgersson är VD, han som anmält Kronofogden tillsammans med jens of sweden för att stopplat in och hämtat servrar hos bahnhof

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome

Haha förbjud p2p, de e lika troligt som att man kommer förbjuda internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av powergrip
Haha förbjud p2p, de e lika troligt som att man kommer förbjuda internet

Verkar som dom försöker iaf

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,624755,00.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerial
Tjena Yohan !
Jag har exakt samma fenomen som du. Sitter på sverige.nets 100mbit delat (Halmstads stadsnät).
Uploaden går sjukt slött, kollar man tp test så funkar det utmärkt, likaså via ftp server och annat. Våran isp måste ju ha gjort någonting ?
Yeye funderar på att skaffa Bredband 2 nu, speciellt när Jonas Birgersson är VD, han som anmält Kronofogden tillsammans med jens of sweden för att stopplat in och hämtat servrar hos bahnhof

Har testat en himmla massa portar i DC och det är samma på dem. Jag fattar inte hur det är möjligt att strypa ett program en port är inte så svårt men ett helt program.

Yepp jag har också börjat kolla på andra levrantörer nu.

Permalänk
Avstängd

haha, snacka om hård packetshaping

det är på lager7 som man filterar vid applikations nivå, det går alldes utmärkt

vad heter den ispen förresten ??

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Så det går att strypa program? på min egena dator vet jag men inte med hjälp av switch osv.
sverige.Net heter ispen.

det finns ju så många olika DC klienter... Jag har testat 5-6st och det är samma på alla. Eller är det skitsamma för exe filen heter dcplusplus.exe?

Permalänk
Medlem
Citat:

Så det går att strypa program? på min egena dator vet jag men inte med hjälp av switch osv.
sverige.Net heter ispen.

det finns ju så många olika DC klienter... Jag har testat 5-6st och det är samma på alla. Eller är det skitsamma för exe filen heter dcplusplus.exe?

Om du nu har denna ISP, så kan du ju kanske läsa vad det står under frågor och svar på ISP:ns hemsida

http://www.sverige.net/fragor_svar.asp

Testa läs under:

Jag får inte någon fart när jag tankar med DC++ , varför ?

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Tackar... Rätt korkat av mig att inte kolla där men jag antog att dom inte skulle ha så specifik info om just detta. Tack så mycket för alla svar.