HL 2 Expension pack --> HL2:Aftermatch till sommar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
Kommer ju en sneek peak på HL2 exp nästa vecka enligt steam news..

"Next week we'll be releasing the three HL2DM map contest winners on Steam. The winners of the contest along with some images of the maps were first mentioned here. Also next week, we'll have a small sneak peak for you of the upcoming Half-Life 2 expansion "Aftermath"."

PC Gamer UK
http://www.halflife2.net/news//1113005689_PCG148.jpg

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Är ni läskunniga eller bara helt ruttna på engelska?

Jag har inga attityd-problem åtminstonde

Jag var lite ivrig med att skriva en kommentar så det blev lite tokigt ja, men seriöst, ditt inlägg tillför verkligen ingenting och drar bara ned stämningen. Försök skriva någonting vettigt nästa gång, snälla.

Permalänk
Medlem

Från steam:
We also promised a sneak peek into work on Half-Life 2: Aftermath. Here is a shot from that, the continuation of Gordon Freeman’s adventures that we'll be releasing as an episode later this summer.
Screenshot!

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

Aftermatch kommer även ha HDR-stöd.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindwalker
Nej... det ska ju släppas gratis. Aftermath ska man betala via steam.

köper gärna från en fysiskt butik men steam? nä, drar nog hem den ändå... seden skriver jag inte mer

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Varför göra ett tråkigt spel ännu längre?
Nåja, kul för er som faktiskt tyckte om HL2.

Visa signatur

Jag hatar anime | Socker ÄR knark | iRiver H320 Äger! | Vill ha en Mac Mini | Så skönt att vara ÖISare! |
"Leadership is the art of getting someone else to do something you want done because he wants to do it." - Dwight D. Eisenhower.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T2k4
Varför göra ett tråkigt spel ännu längre?
Nåja, kul för er som faktiskt tyckte om HL2.

ja! jag älskar tråkligt spel

Permalänk
Medlem

tråkig sneak peak. EN screenshot (det kanske heter ett screenshot kom jag på.. )... lite mer hade dom väl kunnat ge?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk

jag försöker inte att verka dum eller något men varför blev så många besvikna på HL2 ?? jag tycker att det e jätte kul fast jag föredrar ju som alltid ett bra strategi spel

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Tycker också hl2 var lyckat. Lite tråkigt bara att de tog bort scenen där folk flyr från en strider.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Om jag vore er skulle jag inte hoppa av fortjusning an. Tank pa vad som hande med HL2.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Om jag vore er skulle jag inte hoppa av fortjusning an. Tank pa vad som hande med HL2.

ja och där såg man att det var helt underbart, så man får nog nöjja sig med att de blir helt perfekt den här gången med

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ja och där såg man att det var helt underbart, så man får nog nöjja sig med att de blir helt perfekt den här gången med

Menade förseningar.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det var ju bara en tidsfråga innan Valve börjar hosta ut sina expansioner. Hoppas att detta lir blir kul att lira till skillnad från HL2 bara.

Jäklar vad du alltid ska klaga på HL, jämt jämt jämt

Permalänk

Om Valve säger att det kommer i sommar menar dom nog sommarn 2006 eller någon sommar

Permalänk

Det finns lite nyare info ny (från tyska PCAction):

* Aftermath will be presented at E3 next month
* The release date will be in Fall 2005
* The time to play it through will be about 1/3 of the time needed for HL2
* Aftermath will just be released via Steam, no retail-version is planned

As well as some more information on The Lost Coast:

* The Lost Coast will be released in May
* The Lost Coast will take roughly 20 to 40 minutes to play through

för er som kanske inte vet vad "The Lost Coast" är så är det en bana/några levels som har utformats med grafik som första prioritet (sägs kräva 3ghz Cpu osv.) Ser intressant ut...

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem

grr ohh vad jag älskar hl2 läääääängtar

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Sitter här då med PC Gamer UK och dregglar över infon ...

Ja , Alyx överlever och kommer att spela en betydande roll hon kommer att vara din konstanta kompanion i expansionen och dog har viss roll också? (står inget dock om du får spela som henne)
Tydligen eftersom man spränger citadel så stänger man av många skyddsmekanismer som håller tex Antlions fångade , så det blir nog en del kul med dem , kanske coop spel med Metrocops ?

De vill göra en minimod med Lemarr den lilla headcrab som finns i labbet fast läste det som att det inte är med i Aftermath.

Stod inget annat direkt konkret , sen står det om Lost coast och DOD också.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

harakiri, scanna bilderna och posta vettja...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi

Det är inga nya bilder vad jag kan se ..

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi

Rekommenderas att INTE göra då denna tråd antagligen kommer då att låsas samt varningar kommer antaglingen bli utdelade av skadeglada moderatorer eftersom det bryter mot upphovsrättslagen(?) att posta bilder utan tillåtelse.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Menade förseningar.

Visst kan det vara irriterande med förseningar, men när det innebär en spelförbättring (optimering) kan jag stå till tåls med att få ett fullt fungernade spel. i synnerhet spel som inleds med en helt ny grafikmotor.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Teasertrailer

OMG! Skräckinjagande teaser.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

inte så intressant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Teasertrailer

OMG! Skräckinjagande teaser.

hehe såg den innan idag , när man hör alyx säga " I found him" , kan det vara Gordon ? De kanske separerades från explosionen i tvåan?

Permalänk
Medlem

Om det kommer vara 1/3 så långt som HL2 kommer det ju klaras av på någon timme. Inte bra.

Permalänk
Medlem

Inget jag kommer köpa iaf...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Ooh, skräckinjagande, verkligen. Pengarna man lade ut på HL2 var helt bortkastat. Kan det vara värt att lägga ut en förhoppningsvis mindre peng på expansionen tro? Hittills är jag långt ifrån övertygad. Dock så känns det ju som att man måste spela igenom allt som har med HL att göra. Detta blir nog ett tufft val.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Om det kommer vara 1/3 så långt som HL2 kommer det ju klaras av på någon timme. Inte bra.

Du påstår alltså att du spelade igenom HL2 på 3 timmar? Har dom föresten sagt att det bara ska vara en tredjedel så långt som HL2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
hehe såg den innan idag , när man hör alyx säga " I found him" , kan det vara Gordon ? De kanske separerades från explosionen i tvåan?

*spoiler*(säkert nån som inte lirat ut HL2)

ganska övertygad om att det inte är gordon, eftersom g-man tog med gordon i en sån här slow teleport i slutet av tvåan.

Visa signatur

[Citera]