Permalänk
Medlem

Min nya blog - kritik

Jag håller på med en egen lite större hemsida under namnet furuberg.net. Eftersom det dröjer ett tag till innan den är klar beslutade jag mig för att sätta upp en blogg där tills den är klar.

Jag skrev även en kalenderfunktion till den, som man kan bläddra fram och tillbaka i. Bilden längst upp på sidan kan man även byta om man vill, valet sparas hos besökaren. Bilderna har jag fotat själv, om någon undrar. Kommentar-funktion finns också för varje inlägg.
Tyvärr ni som använder IE så stöds inte sidan till 100% (detta pga att IE inte har de funktionerna). Använd Firefox istället.

Eventuellt kommer jag att lägga ut bloggen för nedladdning senare.
OBS! Jag bor inte i huset på bilden

Vad tycker ni?

http://www.furuberg.net

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Testpilot

Riktigt snyggt, bra jobbat

Sen är väl blog en ihopskrivning av web och log och på svenska heter det logg så det borde vara blogg

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jag håller med hunden där. Riktigt snyggt!

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Riktigt snyggt, bra jobbat

Sen är väl blog en ihopskrivning av web och log och på svenska heter det logg så det borde vara blogg

I och för sig kan du ha rätt där med logg ...
Jag kanske ändrar det senare.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Ok du ska ha ett stort fint TACK, för att du inte bara lyckast fotografera 4 helt underbart bra bilder, utan även för att du har lyckats sammanfoga dessa bilder med fina färger och en bra blog på ett väldigt proffisionellt sätt.

Permalänk
Hedersmedlem

Fin.

Men bilden överst kan nog bli mindre? Tog en liten stund att ladda...
Sen rekommenderar jag lite \n och \t i HTML-koden som du outputtar.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Fin.

Men bilden överst kan nog bli mindre? Tog en liten stund att ladda...
Sen rekommenderar jag lite \n och \t i HTML-koden som du outputtar.

Bilderna har gjorts mindre nu, utan att kvalitén försämrades. Ändrade startbild också.
Kommer att gå igenom sidan nu och fixa eventuella säkerhetsrisker, xhtml 1.1 mm.
Tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

riktigt fin

Permalänk

otroligt snygg... skit bra jobbat asså!

Permalänk
Avstängd

SKITFIN!!!
längesen jag såg en sweckreation i den stilen:D
Keep up the gooooood work MAN!!

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt måste jag säga. Fungerade utan problem i Opera också. Visste du säkert redan men nu har du fått det bekräftat isf.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Snyggt. Men är det meningen att man inte ska kunna hitta hem igen om man går in i kalenderläget, väljer ett datum, och sen vill gå till alla inlägg? Måste man gå in i kalenderläget och klicka på "visa standardläge" för att se alla(eller iaf fyra, som jag ser nu om jag gör så, vilket är detsamma som att gå till index)?

Kul att veta att den 29:e augusti(min födelsedag om ni nu undrar varför jag valde just det datumet ) år 1337 var en onsdag... lite onödigt att kunna gå så långt tillbaka kanske? Bara att skriva in det i url:en, x=081337. Inte så farligt om det går kanske. Men att skriva x=kjamiz borde ju inte gå. "kj amiz" är tydligen någonstans mellan november och mars..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Titelbilden borde vara en länk till förstasidan, det är något av en standard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
Riktigt snyggt måste jag säga. Fungerade utan problem i Opera också. Visste du säkert redan men nu har du fått det bekräftat isf.

Jag hade visserligen inte hunnit testa den i Opera, men dock i FF/IE, i och med att den validerar så borde den fungera i de flesta läsare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Snyggt. Men är det meningen att man inte ska kunna hitta hem igen om man går in i kalenderläget, väljer ett datum, och sen vill gå till alla inlägg? Måste man gå in i kalenderläget och klicka på "visa standardläge" för att se alla(eller iaf fyra, som jag ser nu om jag gör så, vilket är detsamma som att gå till index)?

Kul att veta att den 29:e augusti(min födelsedag om ni nu undrar varför jag valde just det datumet ) år 1337 var en onsdag... lite onödigt att kunna gå så långt tillbaka kanske? Bara att skriva in det i url:en, x=081337. Inte så farligt om det går kanske. Men att skriva x=kjamiz borde ju inte gå. "kj amiz" är tydligen någonstans mellan november och mars..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Titelbilden borde vara en länk till förstasidan, det är något av en standard.

Det här är några av de grejer som jag ska fixa idag, började på sidan i lördags, så jag har inte hunnit fixa allt.
Självklart ska man inte kunna skriva in "kjamiz"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jätte bra!

Visa signatur

td is no more! http://trasher.habitgamer.se/ #trasherdesigns at irc / quakenet

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt, förutom en sak som jag irriterar mig lite på, den röda färgen, är mer knallrödrosa för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crawen
Skitsnyggt, förutom en sak som jag irriterar mig lite på, den röda färgen, är mer knallrödrosa för mig

Den ska vara knallröd-rosa
Färgerna blir dock rätt om man kollar med en skärm som har bra färgåtergivning. En CRT, om man inte har en bra TFT...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ZD - Bra jobbat må jag säga. En av de finare bloggarna jag sett på sista tiden. Keep up the good work.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

Kommenterade på sidan

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Väldigt fint, det enda jag har att klaga på är datumformatet, "sön tjugofjärde apr" känns lite fel, du kan väl skriva ut söndag och april också om du ska skriva ut tjugofjärde.

Visa signatur

Gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem

tycker som wpr21; Den var helt underbar designmässigt, men datum formatet var lite konstigt, borde varit ngt i stil med "tisdag 24:e april".

Permalänk
Medlem

Jag håller med alla andra, väldigt snyggt, enkelt och funktionellt. Bra jobbat!

Någon kanske har hajjat varför det står 1234 i logan?

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mCOBRA
Någon kanske har hajjat varför det står 1234 i logan?

förut gick det å klicka på siffrorna och det kom upp en annan bild.. verkar dock inte fungera nu ja..

Permalänk
Medlem

Just nu ser inte kalendern ut som det är tänkt med IE. Jag arbetar på att fixa det.

Visa signatur

Permalänk

Sidan ser riktigt bra ut, men loggan är lite väl stor tycker jag. Sedan borde sidan vara centrerad eftersom det är jobbigt att läsa en vänsterställd sida.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Riktigt fin Ser fin ut i FF eftersom den validerar, jag kollade upp det. Kanske testa Centrera sidan? Riktigt fint! och byt inte den SKRIKRÖDA färgen!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Utmärkt blog! Om jag var du skulle jag matta den röda färgen lite om jag nu ändå ska gnälla på något ;), vad har du skrivit den i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av griefer
Utmärkt blog! Om jag var du skulle jag matta den röda färgen lite om jag nu ändå ska gnälla på något ;), vad har du skrivit den i?

Det står längst ner på sidan vad den körs på. Jag använder alltså PHP och MySQL.
Sidan är också uppbyggd helt i CSS.

Visa signatur

Permalänk

Det där gillade jag skarpt
Bra jobbat!

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

jag fattar inte?
edit: vad är en blogg?
edit2: hjääääälp!

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!