Permalänk
Medlem

Dumpa Di-604 å köpa NetGear?

Sitter på Felia 0,5Mbit och är allmänt depp eftersom jag misstänker att routern (D-Link Di-604) sett sina sista dagar. Efter ett lan som brorsan hade så slutade all kommunikation med internet att fungera.

Har följt manualen punkt till pricka och läs FAQs på internet och diverse Troubleshooting.

Det jag vet är att jag kunde komma åt datorer i mitt LAN (2 st.) och ladda filer/spela innan jag gjorde en reset på den.

Men den vägrar gå ut på internet nu och jag tror att nätverket också är dött. Det går inte heller att komma åt webbkonfiguratorn varken via IE eller Mozilla.

Jag har prövat massa olika inställningar på nätverkskortet för att se om det kan vara där felet ligger men jag tror nu att routern är helt körd.

Det som förbryllar mig är dock att jag kan få respons när jag pingar och jag får även upp rätt ip-nummer via ipconfig (192.168.0.124 = min dator).

Om jag har gjort någon dundertabbe så kan ju någon kunnig informera mig om detta..

Annars så får det bli begravning med gravöl och allt sånt.

Vad ska jag satsa på för ny modell och nytt märke?

Pga av fett begränsad budget så kollar jag mest på en NetGear RP614V2... med tanke på bara 0,5Mbit så kanske de här värmeproblemen man hört om inte uppstår för min del?

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.