Permalänk
Medlem

Hur länge får vi vänta på det nya forumet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Mm, gör Hipshot moderator

Härligt sen när han låser trådar och bannar folk för grejer som han ljuger ihop själv!
Och när vi ändå har moderatorer som läser tråden, hur har han lyckats stanna kvar med 8 anmärkningar?

Och när man läser tråden och ser de otroliga mängderna svar som har kommit så snabbt så tycker jag att det visar det intresse som finns för att ÖÄ ska vara kvar.
Så jag välkommnar ÖÄ v2.0!

Visa signatur

forum.leetfik.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morbid_Angel
Tänkte närmast på detta uttalande

Det här har ju knappast med spel att göra, så du är inte direkt mycket bättre själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Skulle precis addressera dig

Antar att du, jag och Cohen är "ondskans axelmakter" nuförtiden.

Ja ni e elaka, men nu har jag ingenstans att läsa era dumma inlägg och tyst skratta åt hur blinda ni är!

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuzze
Jag hann inte visa bilderna på flugan i gurkburken så jag lägger upp nu
Vissa bilder har sunkig kvalle men man överlever

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/fluga_i_felix...

Blä.. aldrig mer felix!

Permalänk

nån som kan fixa en namnlista på folk som vill ha tillbaka ÖÄ på swec kanske?

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
nån som kan fixa en namnlista på folk som vill ha tillbaka ÖÄ på swec kanske?

Det kommer nog inte göra någon nytta.

Permalänk
Medlem

Jag känner mig frustrerad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Kan inte vi skapa ett forum? Ett ÖÄ som vi kan flytta till.

Finns redan mer eller mindre ett sådant, men med risk att få med sig allt slödder på SweC postar man inte länken här.

Permalänk

Jag är riktigt jävla asförbannad nu. Först tar ni bort forumet teoretisk teknik (tror det hette så, det var så länge sen) och nu tar ni bort HELA jävla övriga ämnen! Jag kräver tillbaks teoretisk teknik nu när ÖÄ är borta, annars förlorar ni en till trogen medlem från 2001. Men det bryr ni väl er inte om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafa
Jag känner mig frustrerad.

Nu får du tygla dig! sånt språk accepteras faktiskt inte!

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk
Medlem

Ni skulle ju kunna införa någon sorts nytt varningssystem, där man blir avstängd från att skriva i ÖÄ i ett par dagar om man skriver onödiga inlägg. Samt ett par nya "moderatorer" för detta. Borde väl fungera om man dessutom har bra koll på att folk inte registrerar nya användare?

Edit: Jag hoppas att DH-tråden sparades. Om det nu inte blir så att ÖÄ startas upp igen så borde det ju finnas en sektion för LAN-partys/Mässor osv.

Permalänk

Trist att ÖÄ har lagt ner. Nu blir dagarna på jobbet extra långa när man inte har en massa knäppa, skuma och inte minst roliga trådar att läsa under ÖÄ. Synd också att Sport/Motor + de andra under trådarna försvann då de var välbesökta.

Väntar nu bara på att någon ska starta en namn insamling för att få tillbaks ÖÄ. Eftersom jag inte tycker om att vara en offentlig person låter jag någon annan ta äran till sig och starta en namninsamling här.
Kommer definitivt att skriva på iaf.

http://www.namninsamling.com/site/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01

Det kommer nog inte göra någon nytta.

nehe då är det bara bojkottninign som kommer funka ;P

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Jag är riktigt jävla asförbannad nu. Först tar ni bort forumet teoretisk teknik (tror det hette så, det var så länge sen) och nu tar ni bort HELA jävla övriga ämnen! Jag kräver tillbaks teoretisk teknik nu när ÖÄ är borta, annars förlorar ni en till trogen medlem från 2001. Men det bryr ni väl er inte om?

Teoretisk teknik ingår väl i akademiska ämnen?

Om du lugnar hästarna så ska du se att ÖÄ kommer tillbaka.

Visa signatur

"This is an easy one, you're FIRED!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlkaStar
Hur kan man ta bort övriga ämnen. Kan ju vara trevligt att snacka lite offtopic ibland.. utan ÖÄ så kommer forumet att dö.

Hade det inte varit för alla "lunarstorminlägg" så hade vi nog fått ha kva övriga, men som det har sett ut densenaste tiden förstår jag dom.

Deras jobb är inte att vara kuratorer åt barn. Om folk hade läst reglerna innan man börjar posta skitinlägg så.....

thOORD skriver:BÖRJAR LUKTA DIKTATUR..MMMMM

Svar: varför inbillar du dig att detta ställe är en demokrati? Moderatorerna bestämmer här, precis som chefer bestämmer på en arbetsplats.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Bah, detta kräver ett signatur-byte!

YARR!

Permalänk
Medlem

Man kan ju iaf säga såhär, moderatorerna fick ju Swec att vakna

Är dock säker på att dom tänkt igenom detta både länge och väl, och det är ju trots allt dom som är moderatorer, och det är vi som hänger här på DERAS villkor. VIll ni ha ett "övriga ämnen"-forum så skapa ett själva. :]

Tack för mig

Visa signatur

i7-7700K

Permalänk

Jag tar gärna på mig uppgiften att vara moderator i ÖÄ ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Men jag som haft en varning sen 2-3 år tillbaka, jag ska inte kunna skriva då eller? Då tycker jag hellre att man blir av med varningen efter 3 månader eller liknande.

Notera INTE. Jag tycker INTE det verkar som en bra idé.

Permalänk
Medlem

Annars kan de ju göra ett forum där alla får titta på alma mamelas jättedjupa dikter och krönikor...efter att de tog bort ÖÄ så skulle detta inte förvåna mig...

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Ytterligare en anledning till förfallet tordes vara att de flesta moderatorerna inte längre är användare av forumet.

Ju högre rang, dessto mindre deltagande.

Edin postar aldrig
Garland och Castor, ett par inlägg per vecka och knappt det.
Kennel - Ibland i programmeringsdelen.
Psi - Samma här.
osv osv.

Visst. En låsning här och en låsning där. Men ni kan knappast se er själva som användare....? Engagemanget är så fruktansvärt lågt nuförtiden att det är inte konstigt att hela forumet förfaller. Vi behöver moderatorer som är delaktiga i diskussionerna och kan föregå med gott exempel.

Dom flesta moderatorer (inte bara här, överallt, jämt) är bra på att eskalera diskutioner (behöver inte bara vara moderatorer heller) dom håller på att förlora så att den vanliga medlemmen beter sig illa åt och så kan moderatorn vinna lite enkelt genom att låsa/banna medlemmen.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Efter detta förfärande beslut är jag nästan benägen att ta till aftonbladetretorik om hur PenPusher rasar mot forumchocken. Antar att jag får plocka upp spillrorna av mitt forna liv och gå vidare, ryktesvägen har man ju hört att det finns annat att se på Internet (även om det främst verkar inbegripa lättklädda damer i ekivoka positioner).

PenPusher signing off on an indefinite hiatus.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Ytterligare en anledning till förfallet tordes vara att de flesta moderatorerna inte längre är användare av forumet.

Ju högre rang, dessto mindre deltagande.

Edin postar aldrig
Garland och Castor, ett par inlägg per vecka och knappt det.
Kennel - Ibland i programmeringsdelen.
Psi - Samma här.
osv osv.

Visst. En låsning här och en låsning där. Men ni kan knappast se er själva som användare....? Engagemanget är så fruktansvärt lågt nuförtiden att det är inte konstigt att hela forumet förfaller. Vi behöver moderatorer som är delaktiga i diskussionerna och kan föregå med gott exempel.

Tror du har väldigt mycket rätt i det inlägget.

Nåja, har inte varit speciellt aktiv på länge i någon del av forumet men det känns endå tråkigt att ÖÄ försvann. Vore intressant att se statistik över besökare för forum/huvudsidan och hur det påverkas av förändringen i forumet.

mvh

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustafss0n
Du kommer tilll www.skitprat.com så kan vi diskutera hur mycket Nightwish du vill

Im already there man!
Ses där!

OnT: De ända som ja stör mej på är faktuskt musik delen!
Den och sport delen var ja in och smög runt lite i då och då!
Och om ja får säga vad ja vill så höll dom en bra nivå!
Så att dom försvann är bara tragiskt!

GG om du orkar så kan du ge mej en anledning till varför musik/sport/akademiska ämnena försvann... Om du orkar vill säga! Se ja kan oxå vara trevlig!

Och nu kommer de postas nya trådar överallt!

t.ex. "Herr nilsson målar om sitt staket runt huset" kommer hamna i Modd forumet!
Nån dryg jävel kommer ligga i fönstret och ta kort när grannen målar om sitt staket typ!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Kan det vara för SkrivarN's attack igår? Inte kul, för då "vann" han ju!

Måste ha nån att skylla på!

Permalänk
Avstängd

OM ÖÄ återuppstår anmäler jag mig själv som moderator enbart för den forumsdelen.

Visa signatur

Jag hatar anime | Socker ÄR knark | iRiver H320 Äger! | Vill ha en Mac Mini | Så skönt att vara ÖISare! |
"Leadership is the art of getting someone else to do something you want done because he wants to do it." - Dwight D. Eisenhower.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbull
Tror du har väldigt mycket rätt i det inlägget.

Nåja, har inte varit speciellt aktiv på länge i någon del av forumet men det känns endå tråkigt att ÖÄ försvann. Vore intressant att se statistik över besökare för forum/huvudsidan och hur det påverkas av förändringen i forumet.

mvh

Medlemmar behöver även lära sig att ta sig lite tid, tänka och reflektera över trådens syfte innan de trycker frenetiskt på "svara"-knappen.

Men hur skall man lära folk detta?

Ta till exempel namninsamlingen som jag lade upp tidigare i tråden. Folk har redan börjat skriva under utan att ens märka att det faktiskt står "Vi som skrivit våra namn i denna namn insamling vill inte ha tillbaka Övriga Ämnen."

Permalänk
Medlem

/byebye alla dramaqueens ni vet liksom jag att ni kommer att krypa tillbaks hit om ÖÄ forumet läggs upp igen.

Bra initiativ av moderatorerna, förhoppningsvis slipper ett framtida ÖÄ bli spammat med innehållsrika trådar a la "Idag petade jag mig i näsan och titta vad jag fann!! (Bilder!)".

Visa signatur

Me, Myself and I...