Permalänk
Medlem

SKYHAWK PSR-5601 .:. Bra eller anus .:.

http://www.dataparadiset.com/product_info.asp?pid=11686

någon som har en uppfattning om detta chassi ...
alltså någon som har det eller känner någon som har det ...
är det värt att investera eller ska man leta efter ett annat

Permalänk
Medlem

Köpte ett skyhawk-chassi till lillbrorsan, och det var ok faktiskt. Självklart inte samma kvalitet som lian-li (märks verkligen), men så kostar dom ju bara hälften eller mindre också.

Men aluminiumet är ganska tunnt (tunnare än på andra alu-chassin, har jag för mig), så det gäller att vara lite extra försiktig när man moddar.

Detaljerna i fronten känns inte alls gedigna heller, men fungerar som de ska.

Finns några andra skyhawk-modeller här annars:

http://www.gtek.se/index.php?mode=list&id=159%20154%20165%203...

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk

anus

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Hedersmedlem

I fortsättningen så tycker jag att du bör välja en lämpligare rubrik på dina trådar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

orka med alla södermalmsbögar som säger anus till allt utom Lian Li eller liknande som kostar 2000 elelr mer, jag tror nog säker det kan va ett ganska schysst chassi, framgår ju dock inte vad den har för fläktplatser, och den där "motordrivna luckan" känns som den kanske har en risk att pajja, och även kanske är lite väl onödig, men annars är det nog säkert ett fint chassi..

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

har ägt det där chassit i snart ett år nu.

jag trodde att den motordrivna luckan skulle gå sönder väldigt snabbt, men det gjorde den inte. den är dock nu sönder efter ca 1 år. nåt som sket sig ganska direkt var tempsensorn, den står ständigt på 100 grader.

en annan liten nackdel är att man knappast får plats med någon fläktkontroller eller dylikt i 5.25"-platserna eftersom den motordrivna luckan sitter väldigt tight där..

annars så är det ett ganska trevligt chassi, men skulle jag köpa ett nytt skulle jag ta ett lite mer stilrent.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boolean
har ägt det där chassit i snart ett år nu.

jag trodde att den motordrivna luckan skulle gå sönder väldigt snabbt, men det gjorde den inte. den är dock nu sönder efter ca 1 år. nåt som sket sig ganska direkt var tempsensorn, den står ständigt på 100 grader.

en annan liten nackdel är att man knappast får plats med någon fläktkontroller eller dylikt i 5.25"-platserna eftersom den motordrivna luckan sitter väldigt tight där..

annars så är det ett ganska trevligt chassi, men skulle jag köpa ett nytt skulle jag ta ett lite mer stilrent.

Känner en som också har ett skyhawk chassi, hans temp-mätare står också ständigt på 100C

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

jag har exakt det chassit till en av mina burkar... luckan pajade efter ca 5månader... men den var ganska enkel att laga igen... var bara ett gummiband som sitter mellen motorn och kugghjulen som hade gått sönder... tempsensorn funkar fint, har inte krånglat alls.

men det är lite väl tunn alu måste jag säga... man får vara försiktig när man arbetar i chassit. finns även en del vassa kanter, men är man försiktig så är det ingen fara.
måste säga att finishen på alu´n är riktigt fin oxå.

/Rikard

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
anus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
anus

Ni ser, ta reda på lite fakta innan ni skiter ut komentarer bara för det inte kostar 100 000, det verkar som det är ett hyffsat chassi för dom pengarna.

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Haha anus .. hade ett där luckan hängde sig och ville inte fungera det var efter typ 1,5månad. Kunde inte lämna tillbaka för jag hade moddat det .

Visa signatur

Intel P4 2.4@3.12 (260x12 1.6vcore) TT Bigwater . Mainboard Asus P4C800 Deluxe . 1xIbm 20gb . 2xSeagate 80gb . HIS 9800Pro 128mb ZM80C-HP . 2x256 OCZ Technology PC3500(2-2-2-8). Idle temp 27 . Full Load 40 . 3DMark 01SE - 12631 . Naruto Aeger !!

Permalänk
Medlem

Känner en som har ett sånt och hans lucka fakka sig med efter nån månad och hans temp mätarn e allmänt knäpp, ena dagen 40_° andra dagen 100°

Så jag säger "Anus"

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

tackar för inlägg...
blev kke lite klokare i processen men inte vet jag om det stämmer ...
1+1=1

Permalänk
Avstängd

Eftersom det inte är lian li som har gjort det kommer många swecare att skriva anus.

Visa signatur

kläpp tjäpp

Permalänk
Medlem

Hmm Ärligt så tror jag inte det är "anus" men den BRUKAR va så att man får det man betalar för..

Är varken Södermalmare eller Lian liare.. Kör själv på ett 3R R203, Billigt som tusan, Stil rent.. Snyggade än lian li..

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Avstängd

Offtopic, är detta chassit bra, vill ha ett stort å tyst chassi: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1520&session=0fa7ce...

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Ni ser, ta reda på lite fakta innan ni skiter ut komentarer bara för det inte kostar 100 000, det verkar som det är ett hyffsat chassi för dom pengarna.

Alla fick ju skriva deras åsikt, och det var deras åsikt?

Anus skulle jag säga.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
orka med alla södermalmsbögar som säger anus till allt utom Lian Li eller liknande som kostar 2000 elelr mer, jag tror nog säker det kan va ett ganska schysst chassi, framgår ju dock inte vad den har för fläktplatser, och den där "motordrivna luckan" känns som den kanske har en risk att pajja, och även kanske är lite väl onödig, men annars är det nog säkert ett fint chassi..

1: Ja hans topic löd bra eller anus allså svara ja kort som möjligt = anus. Ja tycker inte chassit är prisvärt alls där av mitt svar. Behöver nog inte motivera de mer svaret är tydligt ja tycker chassit är skit rent ut sagt eller som trådskaparen ville man skulle säga anus

2: Nej ja äger inget Lian Li chassi

3: Försök inte vara så uppkäftig och ha fördomar mot människor som du inte vet nått om de kommer du längre med.

/mvh vraket

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Jag kan väl börja med att ursäkta mig för att jag öppnar en sån här gammal tråd igen...
MEN...
Just detta chassit (Skyhawk PSR-5601) säljer dom på PC City i Jönköping för 149:-
Hyffsat pris tycker jag, ska iallafall iväg och handla ett nu...

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1236&session=0fa7ce...
ett mycket bättre chassi för dom pengarna. Hade ett sånt. Grymt stabilt chassi och nu då den har 2x120mm fläktar. Så det har potensial att kunna bli tyst och bra....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

detta var ju som sagt ett tag sen så jag skulle tro att han har köpt ett chassi nu...

Permalänk

aj.. Nu känner jag mig dum...:( Först så missar man klistret om åäö delen och nu denna.... Man ska nog kanske sova lite mer...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Anus. :D:D:D::D:D:D::D:DD:D:D:D::D:D

Permalänk
Avstängd

anus

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Avstängd

ser ut att vara rectum

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.