Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freeloo
Finns det något hardcore mode? Alltså att du bara kan dö en gång med din karaktär, sen är denne död för evigt och du måste starta en ny. Detta är egentligen det enda som intresserar mig eftersom spelekonomin på detta sätt inte växer till all oändlighet och den uppenbara spänningsfaktorn som introduceras är helt enorm...

Heh, jag har spelat ungefär 100 timmar och dött runt 300 gånger nu. Något "hardcore mode" kan du fetglömma i och med att det praktiskt taget är omöjligt att ta sig igenom hela spelet utan att dö en enda gång.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleached
Heh, jag har spelat ungefär 100 timmar och dött runt 300 gånger nu. Något "hardcore mode" kan du fetglömma i och med att det praktiskt taget är omöjligt att ta sig igenom hela spelet utan att dö en enda gång.

Hm, det var mindre kul.

Jag tror att det är fullt möjligt, oavsett hur svårt det är - för det går att klara någong gång till slut eller hur? Efter du dött den hundrade gången så lyckas du döda det där supermonstret till slut, på något smart sätt... Om man är försiktig och strategisk så går det ju att överleva länge, och de bästa överlever längst

Men jag tror jag låter bli detta spel isåfall tills utvecklarna blir smarta nog för att introducera ett sånt element.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Hm, det var mindre kul.

Jag tror att det är fullt möjligt, oavsett hur svårt det är - för det går att klara någong gång till slut eller hur? Efter du dött den hundrade gången så lyckas du döda det där supermonstret till slut, på något smart sätt... Om man är försiktig och strategisk så går det ju att överleva länge, och de bästa överlever längst

Men jag tror jag låter bli detta spel isåfall tills utvecklarna blir smarta nog för att introducera ett sånt element.

Nja skulle snarare vara för att man orkat döda lite monster som är runt värstingen. Jag vet ett ställe du absolut inte skulle klara utan att dö. Oavsett hur mycket skill och hög level. Ett ställe där det är runt 40 Charr's och de flesta regenerar liv samt det finns shamans (healers) också som hjälper till. Fruktansvärt svårt även om man dör.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _en100_
Jag kan säga att det är en bra bit att gå sedan är det 2 missions kvar och ett 15 tals quest(alla hyffsat krävande).

När du kommer till staden så tar det bra många försök innan du kommer till nästa stad du kommer bland annat att möta hydras på lvl 22 och små moss craps lr vad de heter i klungor på 6 st på lvl 20.

Tips: i början spring INTE, du komer inte att klara dig till teleportören.

Tackar för hjälpen!
Har kommit fram till första uppdraget nu men det är ju inte helt lätt! Har misslyckats några ggr nu i olika grupper.. problemet är mest att det nästan bygger på att man har en eller 2 mesmers som är anti-caster speccade och bra på det... grupperna med nånting Sage och 2 Arcanist är svåra, vi klarar ofta en grupp, men om man har otur och får 2 eller andra adds, så har vi dött. Tar lång tid att ta död på 2 st. Sages (healar varandra) och samtidigt har du 4 andra Arcanist på dig :/

men men bara ta nya tag Ska nog gå imorrn tror jag!!

Permalänk
Citat:

Finns det något hardcore mode? Alltså att du bara kan dö en gång med din karaktär, sen är denne död för evigt och du måste starta en ny. Detta är egentligen det enda som intresserar mig eftersom spelekonomin på detta sätt inte växer till all oändlighet och den uppenbara spänningsfaktorn som introduceras är helt enorm...

Det skulle bli ganska löjligt med ett sådant läge i Guild Wars. Dels för att man dör en hel del i PvE-delen, och dels för att så stor fokus ligger på PvP. Det skulle vara som att ha ett hardcore mode i Counter-Strike... om det makes sense på något sätt.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem

När är man i "stance"?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Hm, det var mindre kul.

Anledningen till att det aldrig kommer att komma är att spelet är så team-inriktat, dvs om dina polare är dumma dör hela gruppen.
Och det finns ALLTID idioter som inte kan spela spelet.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Anledningen till att det aldrig kommer att komma är att spelet är så team-inriktat, dvs om dina polare är dumma dör hela gruppen.
Och det finns ALLTID idioter som inte kan spela spelet.

Eh.. du borde nog skriva om det där.. iafl enligt min erfarenhet.... 99.9% av alla människor du möter ÄR idioter, dom vill inte spela i team dom KAN inte spela i team, dom älskar att springa sin egen väg.. dö konstant... skriva idiot kommentarer... kladda på radarn.. å givetvis att få hela sitt lag dödat om och om och om igen.... man kan undra varför jag pausar från spelet.

och givetvis så finns det en funktion så att alla kan attackera samma target, tror ni att det nånsin används? HA

Nä folket går sin egen väg.. samlar på sig tonvis med fiender sen kutar alla tillbaka.. å alla dör...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Eh.. du borde nog skriva om det där.. iafl enligt min erfarenhet.... 99.9% av alla människor du möter ÄR idioter, dom vill inte spela i team dom KAN inte spela i team, dom älskar att springa sin egen väg.. dö konstant... skriva idiot kommentarer... kladda på radarn.. å givetvis att få hela sitt lag dödat om och om och om igen.... man kan undra varför jag pausar från spelet.

och givetvis så finns det en funktion så att alla kan attackera samma target, tror ni att det nånsin används? HA

Nä folket går sin egen väg.. samlar på sig tonvis med fiender sen kutar alla tillbaka.. å alla dör...

Ja, precis så är det.
sen har vi klassikern med munkar utan vare sig res signet, eller någon annan form av res,
och som bara står där och inte förstår att man kanske ska heala hela laget ibland.
Det är väl det munkar ska vara till, se till att inte hela laget ligger där i en hög?

Därför är det skönt att vara med i ett bra guild, om man nu enbart skulle hitta idioter.

yey för fungerande kommunikation!

Visa signatur

DOAshn ♥

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mwd
Ja, precis så är det.
sen har vi klassikern med munkar utan vare sig res signet, eller någon annan form av res,
och som bara står där och inte förstår att man kanske ska heala hela laget ibland.
Det är väl det munkar ska vara till, se till att inte hela laget ligger där i en hög?

Därför är det skönt att vara med i ett bra guild, om man nu enbart skulle hitta idioter.

yey för fungerande kommunikation!

Att en munk helar är lika solklart som att ha ärtor i en liten rosa låda under sängen, alltså inte alls. Bara för att man är primärmunk betyder inte det att man helar. Lär dig lite om spelet innan du börjar generalisera.

Visa signatur

(\_(\
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Att en munk helar är lika solklart som att ha ärtor i en liten rosa låda under sängen, alltså inte alls. Bara för att man är primärmunk betyder inte det att man helar. Lär dig lite om spelet innan du börjar generalisera.

Nej det är det inget som säger att som munk MÅSTE man det,
jag har spelat i ungefär 2 veckor så jag kan säga att jag inte är helt okunnig om spelet,
vi är inte likasinnade vilket förvisso är bra men att en munk är innehavare av någon
healing/res-spells är för mig lika solklart som att en ranger har en pilbåge,
eller att en warrior har ett svärd någonstans, förmodligen med sig.

vem vet, jag kanske samlar på ärtor i en rosa liten låda.
det har inte du någon aning om.

Visa signatur

DOAshn ♥

Permalänk
Medlem

Warrior och svärd, ranger och båge, munk och res?
Du generaliserar lika mycket som politiker ljuger! Min ranger har då fan ingen båge och min munk använder ingen res överhuvudtaget. Testa en annan build än den färdiggjorda paladinen så kanske vi slipper dina antaganden i framtiden.

Visa signatur

(\_(\
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Warrior och svärd, ranger och båge, munk och res?
Du generaliserar lika mycket som politiker ljuger! Min ranger har då fan ingen båge och min munk använder ingen res överhuvudtaget. Testa en annan build än den färdiggjorda paladinen så kanske vi slipper dina antaganden i framtiden.

Det är bara min lilla obetydliga åsikt, varför bryr du dig ens?
Det där med warrior och svärd, ranger och båge var bara exempel.
har inte påstått att man MÅSTE använda det som "hör till" ens yrke.
Personligen så har jag ingen koll på om jag följer någon build eller inte, det hör inte till mitt intresse att veta det heller.

lär dig att respektera andras åskiter.
Detta är ett forum, jag får skriva mina antaganden om jag vill.

Visa signatur

DOAshn ♥

Permalänk
Medlem
Citat:

Om man är försiktig och strategisk så går det ju att överleva länge, och de bästa överlever längst

Det är teamwork. Det är itne sällan jag springer framt ill fienderna och tar en fjärdedel av deras liv med att offra mig för att kasta Fire rain och Lava Front... har räddat mitt team flera gånger.

Sen finsn det fegisar som går undan medans kompisarna blir slaktade.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Vart är ni igentligen om ni bara hittar idiotiska partyn??? Man brukar kicka eller säga till "dumhuvet" som springer iväg eller gör ngt annat dumt, sedan om han inte lyder kickar man honom.

(Vart lirar de flesta svenskar us lr eu??? själv spelar jag på us eftersom att jag inte orkar med tyskar och fransmän som inte kan prata engelska vilket förstör teamworket.)

Permalänk
Medlem

Tja en så länge har jag inte hittat en enda vettig spelare i hela GW, ganska trist. Känns värkligen inte som 1 värld utan bara massa chatrum som man kan samlas i och sen singleplayer spel resten ut av RPG delen. har inte kommit så långt som att jag har börjat med PvP än.

Som tur var har jag en IRL kompis att spela med så bättre en inget antar jag

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

hu, äntligen har man blivit lvl20 här'a. Är en warrior/elementalist med attr pointen i

Swordmanship: 13 (12+1)
Water magic : 10
Tactic : 9
--------------------------------
Använder följande skills

Frenzy
S.artery
Pure strike
Galrath Slash
Final Thrust
Conjure Frost
Healing Signet
och till sist så har jag testat olika 'stances' från tactics
-------------------------------------
Sword : 15-22 cold dmg, +15dmg
shield : ar 15 plus 25hp om man är i stance

och så använder jag Platemail
-----------------------------------------

Borde jag ändra på något ? vill satsa på PvP.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Sötast
Citat:

Vart är ni igentligen om ni bara hittar idiotiska partyn??? Man brukar kicka eller säga till "dumhuvet" som springer iväg eller gör ngt annat dumt, sedan om han inte lyder kickar man honom.

(Vart lirar de flesta svenskar us lr eu??? själv spelar jag på us eftersom att jag inte orkar med tyskar och fransmän som inte kan prata engelska vilket förstör teamworket.)

Vilket spel spelar du? jag har då aldrig kunnat kicka någon på ett mission?

jo, själv spelar jag också på us för att få prata ett språk, att dom i eu inte kan prata engelska är bara dålig attityd och brist på respekt enligt mig....men ja det är min åsikt...

älskar spelet man kan knappt spela det eftersom jag bara blir besviken på mina "medspelare".... eller så fick dom fel för sig och trodde att pvE ÄR PvP ... ganska bra.. bara rusha fiender på teamet å sen baila.. verkar populärt iafl..

Permalänk
Medlem

Vad får man för straff när man blir dödad?

Är det samma straff av att bli dödad av ett monster och av en spelare?

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad får man för straff när man blir dödad?

Är det samma straff av att bli dödad av ett monster och av en spelare?

Samma

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

För varje gång du dör får du 15% penalty på ditt liv och mana, detta försvinner gradvis eftersom du dödar monster, och mini-bossar tar bort 3-4% på en gång.
Man kan få som mest -60% Death Penalty

Visa signatur

[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

jo, själv spelar jag också på us för att få prata ett språk, att dom i eu inte kan prata engelska är bara dålig attityd och brist på respekt enligt mig....men ja det är min åsikt...

älskar spelet man kan knappt spela det eftersom jag bara blir besviken på mina "medspelare".... eller så fick dom fel för sig och trodde att pvE ÄR PvP ... ganska bra.. bara rusha fiender på teamet å sen baila.. verkar populärt iafl..

Jag tror att jag, Kamina of the Woods, behöve ren ny invite, har bytt till am-servrarna på test, och nu kan jag inte Guild-chatta.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Jag tror att jag, Kamina of the Woods, behöve ren ny invite, har bytt till am-servrarna på test, och nu kan jag inte Guild-chatta.

Skulle gissa att det går över tills imorrn eller liknande, såna buggar fanns i BWE med

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle gissa att det går över tills imorrn eller liknande, såna buggar fanns i BWE med

Funkade nu.
EDIT: Behöver komma i kontakt med bank-karaktären.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har en lvl 7 "ranger" (eller va va de nu e *pilbågesnubbe*) ligger fortfarande o nötar på nybörjar arean, så jag undrar vilken andra profession man bör comba med? vad är bäst att comba *pilbågesnubbe* med?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Funkade nu.
EDIT: Behöver komma i kontakt med bank-karaktären.

Om inte jag är tillänglig så kan du betala Yarism eller Yumi, som du även kan läsa om på forumet

Permalänk
Medlem
Citat:

Förlåt om jag frågar men. Har du någonsin försökt att organisera ett party. har du ngn gång varit ledare????? Den som invitar folk kan även kicka folk. men det kan inte alla i partyt göra(vilket för mig är solklart) .

att jag skrev att de flesta tyskar o fransmän inte kan engelska det var lite att generalisera men du måste erkänna att det finns folk som inte kan engelska och det anser jag som väldigt jobbigt.

ps. hoppas att du stöter på vettiga partyn så att du förstår att det inte bara är dumhuven som spelar alla missions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Förlåt om jag frågar men. Har du någonsin försökt att organisera ett party. har du ngn gång varit ledare????? Den som invitar folk kan även kicka folk. men det kan inte alla i partyt göra(vilket för mig är solklart) .

Man kan INTE kicka någon när man är ute på cooperative mission?
Är du säker på att det är Guild Wars du spelar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Toni M Warrior/Necromancer

Permalänk
Sötast
Citat:

att jag skrev att de flesta tyskar o fransmän inte kan engelska det var lite att generalisera men du måste erkänna att det finns folk som inte kan engelska och det anser jag som väldigt jobbigt.

ps. hoppas att du stöter på vettiga partyn så att du förstår att det inte bara är dumhuven som spelar alla missions.

Tackar plupp för sitt inlägg, som styrker vad jag sa...

och ja... du missförstod mig bara om det med fransmän å tyskar... vad jag menade var just det du sa... att alla babblar sitt eget jävla språk vilket jag tyckte var brist på respekt, så du missuppfattade mig..