problem med gizmodd.com

Permalänk
Medlem

Där ser ni.. Det lönar sig att vänta och inte anmäla som vissa hotade med.. Giz är en hygglig person..!

Och igen giz.. Jag ställer alltid upp!

Mvh Jim Nelin

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
Vet inte om man ska skratta eller gråta.. Att jag skulle blåst Dick (Giz).. Man kan ju bli förbannad på mindre.. SJälv gick jag back MINST 8000kr PGA gizmoddshoppen..

så vem som är skyldig vem kan man diskutera till fördärvelse..

Anledningen till att jag slutade med shoppen va pga av att jag fick göra i stort sett allt men fick inget för det förutom att tjejen tröttna på att jag jobba så mycket å hittade nån annan.. Sen är jag så trött på alla undanflykter å annat krångel.. som tex att databasen skulle krångla rent bluff å båg.. likadant med hans mejl, det är klart nu har han väl en sån massa mejl att hans dator/mejlbox inte klarar av mer..

Sen hela minnes köpet gick lite halvt åt skogen det börjar ordna till sig nu dock.. har betalat tillbaka dom flesta som inte orkat vänta på att minnerna som va defekta skulle komma tillbaka..

Sen att jag skulle gå bakom Dicks rygg är bara skitsnack.. Visst jag hadde/har några lcder hemma som jag försöker sälja men dom har jag köpt in av mina egna pengar..

Ang. pelts dom jag hadde kvar hemma hadde jag köpt in för mina egna pengar dessutom har dick fått en massa av dom men jag har inte fått nåt för dom.. lika så med dom där små lödpennorna dom köpte jag in för mina egna pengar men inte fått ett korvöre för dom från dick.. jag kan fortsätta skriva i all evighet om allt som hänt.. men det hinner/orkar/vill jag inte nu..

Mvh Jim Carlsson

Dom som vill ha Dicks telefon nr kan pma mig
Även dom som vill ha mitt telefonnr kan pma mig

Men snälla Jim...nu får du väl ta och ge dig.

1" Du hade inte en krona som du kunde satsa när jag bjöd in dig till att vara med shoppen (pga ditt kunnande med att koppla ihop lcdér samt att du har dom kunskaper som behövdes för att sköta databas + annat script)....sen den snyftvalsen att tjejen lämna dig för att du "jobba för mycket" (spela MoH inget jobb där inte)...var det inte så att du redan hade fixat en ny tjej.
Dessutom så fick jag tjöta och tjöta för att du överhuvutaget skulle göra nått alls , så säg inte att du fick jobba och sköta allt själv.

2" Sen när det gäller minnesköpen och lcdérna....så har nog dom flesta som var med och beställde redan börjat undra hur det hänger ihop då båda dessa köp var sammbeställningar , med förskottsinbetalning som enda alternativ....vilket gör att det knappast var dina egna pengar ( eller hur ).

3" När det gäller Microlödpennorna ....jovisst dom har jag här hemma....dom köpte vi in för dyra lånade pengar....du påstår också att du förlorat pengar som du aldrig har haft....du har en djävla massa varor kvar hemma (mycket av dessa är grejor som jag köpte in innan du kom med i bilden) och även andra grejor tex. lödstation,fax,kopplingspaket för lcd,SMD-diodrar +motstånd som jag har har köpt för shoppens pegnar (mina)....vi köpte dessutom var sin etikettskrivare som shoppen (jag) fick betala.

4" Sen när det gäller allt annat som tex. mitt minne som du påstår att du betalade till amerika , så mailade jag han...han har inte fått nån beställning på ett PC 3500/1gb....så dom 1200 åkte väl i egen ficka då

5" Jag vet inte hur många mail jag har skickat till dig eller hur många gånger jag har försökt att ringa dig , både hem och mobil....dom få gånger som du svarade så sa du att du skulle ringa tillbaka (väntar fortfarande på det samtalet har bara gått 3 månader nu)...sen har du ju blockat mig på både MSN och ICQ så där kan man inte få tag på dig heller..."rent mjöl i påsen heter det eller"

Nä du Jim... se till att skicka tillbaka mina grejor som vi kom överrens om så glömmer vi detta eller så får jag lösa dettta på annat vis (typ så som Mange skulle ha gjort) så hör jag inte av dig nästa vecka så vet jag hur läget är.

Edit: Hoppas att shoppen går igång igen nästa vecka med samma fina service som det var innan allt detta skit som varit hände.

MvH Dick Andersson ( Giz )

Visa signatur
Permalänk

1. Jag hadde ca 5000 sparade i fonder som jag tog ut för att köpa grejer + att jag fick betala tillbaka ca 6000 på lånet..

2. det va ingen snyftvals, det va ren fakta. Sen att jag och mitt ex blidde ihop igen är en helt annan historia.. Vi är för övrigt inte tillsammans längre heller..

Ja du va tvungen att tjata å tjata på mig eftersom du inte orkade göra nåt själv.

3. Jag har inte påståt att jag laggt ut egna pengar på minnesköpet bara beklagat att det inte gick så bra.

Ja dom första lcdköperna va förskottsbetalning men dom jag har kvar hemma har jag betalat ut egen ficka.

Lödpennorna la jag till pengar till ur egen ficka.

Jag har ett 100tal lysdioder hemma en bråkdel av det du har.

Ja lödstationen är din, men va är den värd, en ny sådan kostar 4-500..

Ja ettikettskrivaren kostade typ 5-600 (den jag har).

Dom få smd komponenterna jag har är inte värda så många kronor, bara i dina ögon.

Ang kopplingspaketen för lcderna sa jag till dig att jag inte vill ha dom för att jag inte tyckte om den platta kabeln, jag hadde redan köpt riktiga grejer från elfa till att koppla lcderna. och vad kostade dom totalt max 400.

Ang faxen, den prångla du på mig och den är väl värd typ "nada", stor klumpig sak som bara tar plats i nåt förvarningsutrymme.

4. Det där 3500 minnet blev bytt till ett 3200 minne för att kunna skickas till kunder som beställt 3200 minnen men fått ett defekt sådant..

5. Du har mejlat typ 7gånger och ringt typ 12 gånger.
Jag jobbar som sagt som taxichaffis och kan inte alltid prata i telefonen och sen när man har en stund över är det en massa andra saker som ska göras, men visst hadde man kke kunnat ringt när man kommit hem på kvällen men man har helt enkelt inte orkat lyssna på dig.

Ja jag hadde blockat dig på msn för att jag inte orkade höra på ditt gnäll längre, icq har jag inte ens brytt mig om att installera sen jag fick formatera om min dator.

-----

Sen att skylla på mig för att du klanat dig å missat att skicka med motstånd till nån beställning med att påstå att jag har dom.. du har ju en STOR låda med motstånd lilla Dick.
Sen det där tvkortet. jag hadde för mig att det bara skulle kostat 400kr, om du nu hadde beställt det villsäga..

Sen hur hadde du råd med att köpa så mycket dataprylar till din egen/egna dator(er)?
Som på OH tex bara för att jag köpte mig en 200gb av MINA EGNA pengar så gick du å köpte dig en sådan oxå FÖR SHOPPENS PENGAR.

Å jag vet fortarande inte vad du ska med 640GB hårdiskutrymme till när det bara totalt fanns 30gb upptaget hdutrymme efter OH.

Sen nästan alla resor betalade jag ur egen ficka pga att det helt enkelt inte fanns några pengar i shoppen. Och ölen och vinet jag köpte i tyskland till dig när jag va där nere med en kompis fick jag nåt för det.. nä inte ett piss.

Och blanda inte in mitt taxikort i det här, det betalade jag för mina egna pengar, visst betalade jag det genom mitt plusgirokonto men jag hadde satt in mina pengar på det kontot för att det gick fortare att betala där igenom än genom SEB.

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att detta är värre än vad jag och min lillebror bråkar.. BÅDA måste överdriva/underdriva.. MEN, jag tycker det är mer rätt att du Jim skickar allt som har med gizmoddshoppen att giz (förutom dom sakerna du har betalt HELT själv och inte bara vissa delar), eftersom det var du som lämmnade Gizmodd så tycker jag det låter vettigast..

Och sen.. Jim, Unblocka Giz på msn och ta denna diskution där ist??
Visa att ni är VUXNA männsikor!!

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Hur kommer det sig att alla helt plötsligt fick grejerna dom beställt när alla börja "hota" med anmälning.. det har hänt förut..

nu tänker jag inte skriva nåt mer i den här tråden.. det är över för min del..

och du ska få din lödstation å dina lcdkopplingspaket..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Vilken soppa... Puuh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
Hur kommer det sig att alla helt plötsligt fick grejerna dom beställt när alla börja "hota" med anmälning.. det har hänt förut..

nu tänker jag inte skriva nåt mer i den här tråden.. det är över för min del..

och du ska få din lödstation å dina lcdkopplingspaket..

TACK för det , men glöm inte dom 1200kr för minnet också......så är detta över för min del med

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan dra historien kortfattat, även om jag personligen struntar helt och hållet ifall jag skulle anklagas för att hitta på.

Gizmodd (Jim eller Dick vet jag inte) beslutade att använda sig av gratiswebbshoppen jag utvecklat under en tid trots att jag sa att den var ofullständig på många punkter och att de borde kolla igenom så allt finns som de vill ha. Inga problem, det skulle funka.

Citat:

Från första mailkonversationen med Jim
Visst kan jag hjälpa er, men butiken är på många punkter ofullständig. Det som finns upplagt under www.wwwebshop.com/live är det som finns och känner ni att det är tillräckligt ur kund- och ägarsynpunkt får ni gärna använda er av det. Kika gärna på administrationssidorna för att förvissa er om att det som är gjort räcker till. Dessa finner ni på www.wwwebshop.com/live/admin.asp

Webbhotell beställs och jag hjälper till på alla håll och kanter med att sätta upp och visa hur det fungerar. Därefter duggar kraven tätt om vissa saker som bara var tvunget att fixas och han, Dick, kunde inte framföra dem själv utan var tvungen att gå via sitt sändebud.

Citat:

2004-10-30 01:22:18
har du fixat nåt med shopen?
Dick är på mig typ hela tiden.. "ööhöö har du pratat med honom än?"
typ femtioelva gånger per dag frågar han..

Jag fixar med småsaker trots allt, som lagerstatus och även ommöblering på webbhotellet då de lagt om skrivrättigheterna på databasmappen och det krävde lite omflyttningar, men mycket vill så klart ha mer.

Citat:

jag tänkte på mejlet som skickas vid beställning.. kan du fixa så det står en länk till sidan å sen hur mycket dom ska betala och postgironr...?

Citat:

skulle behövas ett litet fält vid beställning som man kan skicka ett medelande..

Citat:

gahaaa.. nu såg jag ju en jätte grej.. det finns ju ingen "har betalat" knapp.. har du tid lust ork å fixa det?

Citat:

skulle det gå att lägga in så när ordersumman kommer över 250kr så blir det gratis frakt?

Citat:

är det svårt å fixa till en liten ruta som man kan kryssa i att dom har betalat?

Citat:

2004-11-01 00:39:45
en grej du måste fixa är iaf så att emailadresserna syns i användarinformationen.. annars blir Dick tokig..

Citat:

2004-10-10 18:30:18 Fredrik (Grillcliff) Ett annat problem är att beskrivningsfältet inte tar mer än 255 tecken och jag har inte kommit fram till hur det avhjälps. Det kapas vid databashämtningen, för fältet är av en typ som tar 65000 tecken.

2004-10-10 18:30:56 Jim_the_one okej.. men det ska nog inte vara nån fara

Sure...

Citat:

en tid senare
sen är dick typ över sur på produkt grejset.. dels att det inte går mer än 256 tecken och att det inte går att redigera å ta bort produkter enkelt..

Nå väl, en jävla massa krav att jag ska ägna min fritid till att dona med funktioner som inte finns till deras butik. Jag är tillmötesgående när det gäller sånt här, till en viss gräns.

Citat:

Giz i denna tråd
när det gäller Grillcliffs påhopp att jag skulle vara en myglare och inte vill göra rätt för mig ( större messersmitter får man leta efter )... så vert alla som har beställt förrut att det funka med den shoppen som jag hade förrut....men tyvärr så funka inte hans shop som jag ville..... utan att när jag ville ha lite assistans från grillcliff så ville han ha ett tv-video-kort till sin bärbara för att hjälpa till ( detta kort köpte jag till han för 600 ink frakt från Ebay i Tyskland men jag betalade och blev blåst på detta så jag förstår att han är sur för att han inte fick betalt för sin "gratisshop".....

Hehe, precis så var det. Lite assistans bara

Allt jag har att säga är att när kunder betalt och du blir blåst, i vanlig ordning, så är det knappast kunden som ska bli lidande. Pajas.

Permalänk
Medlem

Denna tråd visar allt för väl hur det går när två personer som inte är överens försöker driva nåt tillsammans. Jag kommer att akta mig från att handla där...

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk

Känns mera som jag förlitar på mig på dick här alltså. Efter att läst hela tråden. Giz hur ska vi lösa med motsånden? Får du tag på några så småningom? skulle vara najs för jag kan inte få tag på sånt så enkelt här jag bor..

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Gvs:

Giz arberar numera ensam.. Han är en väldigt reko kille så jag tycker inte du borde akta dig för det..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
Känns mera som jag förlitar på mig på dick här alltså. Efter att läst hela tråden. Giz hur ska vi lösa med motsånden? Får du tag på några så småningom? skulle vara najs för jag kan inte få tag på sånt så enkelt här jag bor..

hej jag har beställt hem nya diodrar (blinkande i olika färg samt peltier och nya lcd som redan ligger i shoppen som är öppen nu ) då har jag beställt 5000 470 ohm´s motstånd så att jag har hemma....men det tar en vecka innan diodrarna och motstånden kommer...mvh Dick

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Ja, jag kan ju säga det (om någon är intresserad av att veta) att jag aldrig någonsin kommer lägga en beställning hos någon wannabe-butik som inte har koll ens på de mest grundläggande sakerna för affärsverksamhet. Hellre betalar jag lite mer och stödjer seriös verksamhet än att varje gång vara osäker på att få något eller inte.

Vill inte försöka krossa direktör Gizmodd, men jag råder honom/er att ägna er åt annat. Varför inte försöka sköta affärerna i LAGOM kvantiteter på ex. eBay/Tradera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalinski
Ja, jag kan ju säga det (om någon är intresserad av att veta) att jag aldrig någonsin kommer lägga en beställning hos någon wannabe-butik som inte har koll ens på de mest grundläggande sakerna för affärsverksamhet. Hellre betalar jag lite mer och stödjer seriös verksamhet än att varje gång vara osäker på att få något eller inte.

Vill inte försöka krossa direktör Gizmodd, men jag råder honom/er att ägna er åt annat. Varför inte försöka sköta affärerna i LAGOM kvantiteter på ex. eBay/Tradera?

Håller helt och hållet med dig:)

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalinski
Ja, jag kan ju säga det (om någon är intresserad av att veta) att jag aldrig någonsin kommer lägga en beställning hos någon wannabe-butik som inte har koll ens på de mest grundläggande sakerna för affärsverksamhet. Hellre betalar jag lite mer och stödjer seriös verksamhet än att varje gång vara osäker på att få något eller inte.

Vill inte försöka krossa direktör Gizmodd, men jag råder honom/er att ägna er åt annat. Varför inte försöka sköta affärerna i LAGOM kvantiteter på ex. eBay/Tradera?

Det är lugnt.....alla har som sagt var rätt att välja själva var dom vill lägga sina surt förvärvade pengar......Klart att man kunde sälja sina grejor på Ebay/Tradera och kunna ta betalt som alla andra som ska leva på det....sen när det gäller grundläggande affärsverksamhet så var det aldrig tänk att det skulle bli såpass mycket att göra, utan bara en form av hobbyverksamhet från min sida..( alla skulle ha råd att handla utan att det skulle kosta skjortan )...sen växte det och jag kände att det bara behövdes en till som hjälpte till (men man lär sig så småningom)....nu kommer jag att ha fullständig koll på shoppen själv utan att blanda in någon mera person i shoppens ekonomi (funka ju förrut) och att dessutom så kommer jag att vara hemma mycket mera samt hålla mig till ett mindre sortiment , som kommer att hålla låga priser....tog mig lite vatten över huvudet när jag skulle ha massa annat som sleeves och molex-kit + mycket mera....jag hoppas att jag (kanske kan få erat förtoende tillbaka nångång)....men som sagt jag ber än en gång om 1000 om ursäkt för allt som jag har gjort...men jag kommer inte att sluta med shoppen för det har vart en hel del uppskattande mail som vill att jag fortfarande ska ha shoppen öppen....Nog om detta ...Hoppas Ni alla har haft en trevlig pingst för det har jag haft....Mvh Dick

Visa signatur
Permalänk
Medlem

aja ja har fått mitt nu så ja lägger ner... thanks giz

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande. Hoppas det blir bra kompensation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Väntar fortfarande. Hoppas det blir bra kompensation.

Det vet du att du kommer att få.....skickar med en 4x20 numerisk blå/vit negativ som bonus för dig så fort jag har fått tillbaka din lcd från han som ska kolla och löda om den (har bara x st kvar för z kr/st utan frakt samt x st y för z kr/st fraktfritt) som om ni vågar beställa nu så finns det....MvH // Giz

Reklam i forumet är inte tillåtet. Inlägget redigerat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska ni fortsätta med verksamheten så se till att göra det legalt, med ett org.nr och med f-skatt samt momsregga er.

Det ger både kunden trygghet (att vissa lagar gäller), de villkor ni har nu är dels olagliga och skrattretande.

Idén är bra, men fixa ovan så ska ni se att med tiden så kommer ryktet åter och ni får kunder igen...

Skulle de va så att ni har det ovanstående, se till att köra ut det på hemsidan och på kvitton/orderbekräftelser till kunderna.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag beställer en peltier nu, vad händer då? Blir jag en i gänget som inte får produkten eller?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Om jag beställer en peltier nu, vad händer då? Blir jag en i gänget som inte får produkten eller?

Du kan lugnt beställa en pelt....dom problem som var förrut kommer inte tillbaka igen....alla har fått sina grejor ( dubbelt upp som plåster på såren ) så jag tror inte att det är någon som är så förbannad på mig längre...hoppas jag....men som sagt du kan bara gå in på sidan och göra en beställning så skickar jag den med en gång...MvH // Dick

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giz
Du kan lugnt beställa en pelt....dom problem som var förrut kommer inte tillbaka igen....alla har fått sina grejor ( dubbelt upp som plåster på såren ) så jag tror inte att det är någon som är så förbannad på mig längre...hoppas jag....men som sagt du kan bara gå in på sidan och göra en beställning så skickar jag den med en gång...MvH // Dick

Den 270 W-peltiern, vad ska man använda för att driva den?, för man kan väl inte klämma ut 16.2V från ett nätagg?

Permalänk
Medlem

Gör som en polare till mig har gjort.....han fixade en trafo från skroten som gav 15 volt och 40 amp....kostade han 150 kr....han gör iskuber till groggen på nolltid med den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo det kan man..

Annars kan man väl bygga eget nätagg? jag har 2st 270w från gizmodd som drivs av en omvandlare från elfa.se.. (egenbyggt)

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Lär ha resistorer jag.. så du får höra av dig när du får hem några eftersom jag fortfarande väntar och har inte fått tag på några.. Bra kompensation annars

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
Lär ha resistorer jag.. så du får höra av dig när du får hem några eftersom jag fortfarande väntar och har inte fått tag på några.. Bra kompensation annars

Fick hem dom i fredags...lägger dom på lådan nu på måndag...// Dick

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Jo det kan man..

Annars kan man väl bygga eget nätagg? jag har 2st 270w från gizmodd som drivs av en omvandlare från elfa.se.. (egenbyggt)

Du skulle inte kunna skicka det som behövdes, samt vilka grundegenskaper man bör känna till innan man gör ett sånt projekt

Permalänk
Medlem

Hej Alla.....Orderstatus i shoppen strular igen....vissa oreders registreras andra gör det ej , Denil som har hjälpt mig att fixa till det är på semester med sin tjej och kommer inte hem förrän den 28 ...så alla som har gjort en beställning....snälla skicka ett mail med eran order till macdick@telia.com så jag kan lägga in dom i orderstatus....(misstänker att det beror på att jag har fått låna denil´s sida)....eller så är det nått annat skit som inte funkar som det ska....så snälla gör det så att det inte blir förseningar igen....MvH // Dick

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter just nu och luskar på om man ska våga beställa en Peltier.. dock mycket skeptisk om man ska våga.. Giz hur står det till i shoppen nu? Kommer det tjorva ihop totalt eller ser du till att man får sakerna när man väl beställt dom utan att vänta 3 månader?