Permalänk
Medlem

Akta er för b-one

jag har haft b-one i 2 år nu och det har väl fungerat sisådär (gammal mysql, långsamma pingtider, timeouts, etc), fram tills nu. de stängde av min domän utan någon förklaring. först efter att jag frågat varför så säger de följande:

"Vi tillåter inte att man lägger upp mp3-filer eller film-klipp på sitt webhotell hos oss, det har alltså inget med copyright att göra. Anledningen til att vi inte har reagerat tidigare är att vi inte har upptäckt filerna. Vi upptäcker dem först när dem börjar generera trafik i sig. "

den här idioten på deras support påstod att mina filer, som jag har haft online i över 2 år och som ingick i en hemsida, helt plötsligt har genererat mycket trafik. jag kollade upp statistiken och såg att ingen av filerna genererat mer än ca 20mb trafik i månaden. så jag förstår inte vad problemet är. och det går inte att resonera med deras support, de beter sig som totalt intelligensbefriade idioter. jag försökte förklara för killen att filerna ingick i en hemsida och visade även från statistiksidan att filerna inte genererade någon som helst trafik värd att nämna. hur behandlade dom mig? jo, idioten på deras support slutade till slut att svara på mina meddelanden. enda sättet att få honom att svara var att radera filerna som enligt dem "genererade mycket trafik".

så i princip tillåter de bara att du slänger upp enkla presentationshemsidor och ingenting annat.

billigt, ja ... bra? nej. fri trafik? egentligen inte då de godtyckligt stänger ner varje hemsida som enligt dem genererar för mycket trafik. googlear du så kommer du med lätthet hitta andra stackare som blivit nerstängda utan någon som helst varning. och att varje försök att resonera med dem är helt meningslösa.

jag kommer nu att säga upp mitt abonemang och skaffa mig utrymme hos ett seriöst företag. behöver jag ens nämna att jag är otroligt arg på dessa bluffmakare? håll er borta från b-one, mitt enda råd till er alla.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk

Bra att killen på supporten kan skilja på de och dem också..

Permalänk
Avstängd

du får inte dra med än 30mb i månaden , det är tydligen där de drar sin gräns för mycket trafik så de har fri trafik fast bara upp till 20mb per månad ...

så går det när man kör på skit hotell

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Har också råkat ut för detta och det är såklart jävligt surt. Att man inte änns får en varning är förjävligt! Vad finns det för alternativ där man kan hosta filmfiler utan att bli ner stängd?

mvh

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk
Medlem

mm ... ska bli skönt att slippa dem. jag har betalt för ett år ungefär men det känns som en principsak att jag trots det säger upp mitt abonnemang.

jx.se har jag fått tips om och de verkar, iaf på pappret, vara bra.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Medlem

hehe tur att jag inte har det.. hade en livevideo på bandet på min webbserver, genererade ca 1.5gb/månad i trafik

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

kör flippflopp.se nu, har fungerat bra ända sedan jag skaffade det. Riktigt billigt, lite dåligt med plats. Men det har asp, access & Jmail.

Kanske är något för dig?

Permalänk
Medlem

Skickat mail till B-One support med följande lydelse:

---------------------------
Funderar på att lägga upp en sida hos er med mp3 och filmfiler men efter att ha läst på http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45829... om att man inte får generera mer än 30Mb trafik/mån + att mp3 och filmfiler är totalförbjudna så undrar jag om det är riktigt?

Märk väl att jag inte pratar om nått piratande utan hemmasnickrade filmer och mp3 som ska kunna laddas ner av dom som är intresserade!
---------------------------

Ska bli kul å se om man får nått svar

Permalänk

Man får vad man betalar för. Inte konstigt att man inte får ngn bandbredd för det priset.

Permalänk
Medlem

lustigt - jag har ibland mer än 30Mb / månad och jag har aldrig haft problem

nu tex har jag 431391 Kbytes denna månad...

detta tack vare mina bilder på modifierade Oakley som jag postade i "Modifikationer - Eget bygge - Chassin "

http://undcon.com/mods/oakley

vissa tycker det är dåligt med plats, jag har 300Mb och använder bara 25% där...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Har samma problem, använt B-one sedan begynnelsen.
Instämmer med jahknee.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Fick detta svar från supporten till B-One:

--------------------------
Hej,

det var delvis helt tokigt, jag undrar var
de frått den siffran ifrån. Vi har ganska
många kunder som kommer upp i 4-500GB trafik
per månad utan något problem. Men däremot
så stämmer det att vi inte tillåter MP3 och
filmfiler, även om det är du som äger copyright.

Med vänlig hälsning / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
B-one

Web-site: http://www.B-one.net
---------------------------------

Ok då är det klarlagt att B-One inte tillåter mp3 eller filmfiler men det hittar jag inget om i deras FAQ? Nämndes det något om det när ni som har det registrerade er?

Permalänk
Medlem

Funderade ju en gång för länge sen att välja B-one men som tur var såg jag någonstans att dom inte tillät mp3 och att man fick inte ha nästan någon trafik alls.

jag kör shelkonto.nu 1GB plats och trafiken är max 1GB om jag mins rätt. Går trafiken över får man betala lite extra den månaden.

Visa signatur

xenobioz.com
Free VSTs and music!