Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Avstängd

Zepto 6515WD Batteritid ändrad!!!

Läste precis att zepto ändrat specifkationerna:
Upp ill 2,5 timmars batteritid

Hur fan kan de ändra från 4,5 timmar till 2,5..

I så fall är datorn helt värdelös och jag skall i så fall dra tillbaka min beställning..

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Håller med.... e det 2.5 timmars batteritid går den inte o ha :/

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Får dra tillbaks min beställning och pengar då...

Har man väntat i över 1 månad för inget..

Så dåligt av Zepto.. Är duktigt besviken på zepto, de borde dra tillbaka den jäkla floppdatorn..

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear
Får dra tillbaks min beställning och pengar då...

Har man väntat i över 1 månad för inget..

Så dåligt av Zepto.. Är duktigt besviken på zepto, de borde dra tillbaka den jäkla floppdatorn..

Kan ju va åter igen ett skrivfel... Fast de verkar ha rätt många sånna =(

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Avstängd

Tror inte det eftersom både danska zepto och svenska zepto har ädrat till 2.5.

Och Pc-Direct har tatt bort info om batteritid helt.. verkar som datorerna de beställt floppar i batteritid...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äh fyfan, aldrig mer Zepto!

Permalänk
Avstängd

Har du fått din 6515 och märkt den usla batteritiden eller är du allmänt trött på dem bara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stämmer detta kommer jag INTE beställa en. Fan, jag som hade bestämt mig...

Permalänk
Avstängd

Förstår..
Jag har ju redan betalt men måste ju gå att kräva köp då de ändrar uppgifter så bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Förstår..
Jag har ju redan betalt men måste ju gå att kräva köp då de ändrar uppgifter så bara

Jo det måste du kunna... Vem fan vill ha 2.5 timmars batteritid? Nu alltså den batteritid som tillverkna uppger... 2.5 från tillverkarn blir ju knappt 1 timme till film om man ser hur många % man får ut i tester med andra datorer....

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Förstår..

Be att få häva köpet då produktens egenskaper väsentligt har försämrats från tidigare uppgivna.

Permalänk

Deja vu......

Skrev följande svar till derox i tråden "Zepto 6515WD, vem ska köpa":

"Hmm zepto har också skrivit massa felaktig information på sin sajt och har även gett felaktig information tidigare. Tror nog knappast att JME ljuger, de har väl förmodligen inte fått in produkterna i lager än och har väl då precis som zepto haft problem med att de gett ut fel uppgifter. Sådana felaktigheter är nog något som drabbar de flesta tillverkare när det kommer nya produkter tyvärr."

Som sagt, problemet med korrekt information när det gäller nya heta produkter är något som drabbar de flesta tillverkare. Tycker därför att man ska vänta med att beställa tills produkten finns hemma i fysisk form.

Jag tror att Zepto är minst lika irriterade som alla kunder är, de har förmodligen själva fått fel info tidigare från compal (är väl dom som lev barebone?).

Lesson learned: Vänta lite med att köp dom nya heta produkterna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Randy
Deja vu......

Skrev följande svar till derox i tråden "Zepto 6515WD, vem ska köpa":

"Hmm zepto har också skrivit massa felaktig information på sin sajt och har även gett felaktig information tidigare. Tror nog knappast att JME ljuger, de har väl förmodligen inte fått in produkterna i lager än och har väl då precis som zepto haft problem med att de gett ut fel uppgifter. Sådana felaktigheter är nog något som drabbar de flesta tillverkare när det kommer nya produkter tyvärr."

Som sagt, problemet med korrekt information när det gäller nya heta produkter är något som drabbar de flesta tillverkare. Tycker därför att man ska vänta med att beställa tills produkten finns hemma i fysisk form.

Jag tror att Zepto är minst lika irriterade som alla kunder är, de har förmodligen själva fått fel info tidigare från compal (är väl dom som lev barebone?).

Lesson learned: Vänta lite med att köp dom nya heta produkterna

Sant sant, men saker som batteritiden är väl någonting som inte borde va felaktigt tycker man. Innan de skriver ut den bör de väll testat datorn

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jo men visst.

Men måste kunna gå att häva köpet, batteritiden är väsentlig för oss..

Zepto har ju ändrat från 5h till 2.5h ...

Varför har datorn så dålig batteritid?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jo men visst.

Dåligt och dåligt, jag tycker det är helt okej för en bärbar dator.

Permalänk
Citat:

Jo men visst.

Du kan häva köpet, inga problem. Och jag lovar att du inte kommer att ha några problem med detta när det gäller zepto/pc-direct, de är kända för sin goda support. Skulle de neka dig detta kommer du att spy galla över dem på alla forum du kan hitta ;-). Något de definitivt ej önskar.

Batteritiden? Hmm vet inte, men kan spekulera lite om att det har att göra med 6600GO grafikkortet samt skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Dåligt och dåligt, jag tycker det är helt okej för en bärbar dator.

Ungefär som två dagar är okej för en mobiltelefon?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Ungefär som två dagar är okej för en mobiltelefon?

Jo, en mobiltelefon har samma egenskaper.

Jag har själv arbetat i datorbutik och sålt bärbara datorer, de flesta ligger runt 2 timmar i batteritid.

Men visst finns det både bättre och sämre, men jag pratar om datorer som ligger på försäljningstoppen, vilket borde definera en ganska vardaglig bärbar dator för en konsument.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, en mobiltelefon har samma egenskaper.

Jag har själv arbetat i datorbutik och sålt bärbara datorer, de flesta ligger runt 2 timmar i batteritid.

Men visst finns det både bättre och sämre, men jag pratar om datorer som ligger på försäljningstoppen, vilket borde definera en ganska vardaglig bärbar dator för en konsument.

Man kommer aldrig få ut 2.5 timmar ur en dator som företaget säger har just 2.5 timmars batteritid. 2.5 timmar lär bli max 1.5 i filmtid... Inte acceptabelt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Man kommer aldrig få ut 2.5 timmar ur en dator som företaget säger har just 2.5 timmars batteritid. 2.5 timmar lär bli max 1.5 i filmtid... Inte acceptabelt

Korrekt, det beror även på faktorer såsom om man har speedstep och liknande aktiverat.

Permalänk
Medlem

fyyyyyyy faaaaaaan, jag har längtat så sjukt mycket över den här datorn, och så ska det här komma och förstöra ALLT, och man kan inte ens köpa ett reservbatteri!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Korrekt, det beror även på faktorer såsom om man har speedstep och liknande aktiverat.

Jo, nu är det ju inte 100% SÄKERT, bara mycket troligt, att 2.5 timmars batteritid är som för de flesta tillverkare. 2.5 timmar i idle och allting på max energispar

Visa signatur

Permalänk

alltså jag kan inte hitta någon info om batteritiden på pc-direct, var står det?

EDIT: okej, hittade infon på zeptos hemsida.

Kommer det finns bättre eller extra batteri som tillval senare?

Permalänk

Det jobbas just nu på en lösning omkring batteri och batteritid.

Av samma anledning finns det ingen information omkring batteritid hos oss just nu, då vi först vill veta vad som kommer att hända med batteriet i 6515 ... satsar på en snabb lösning.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Ang. batteritid

Till er som klagar:

2,5 h batteritid och en nedrans massa kraft i datorn det säger väl sig själv att en dator slukar mer energi(watt) och därmed får den också kortare batteritid?

En snabb koll på komplett gav mig ungefär samma statistik på Acer, HP, Asus maskiner runt tre timmar på dem där det stod batteritiden stod utsatt.

Misstänker skarpt att grafikkortet och snabba hårddiskar är flaskhalsarna i detta sammanhang...

Iofs kanske de kunde satt ett kraftigare batteri = högre pris...

Så det är ju bara att välja....

Permalänk
Medlem

Ringde zepto nu, och de som beställt på deras hemsida innan ändringen får tydligen ett extra batteri utan extra kostnad...

sen ska de beställa massa extra-batterier som man kan köpa till... inte för att det gör saken så mkt bättre...

jag satsar nog hellre på JME Companion M8060W nu, där är batteritiden utsatt på 4,5 timme iaf, med samma prestanda...

Permalänk
Avstängd

samma här...
Tog bort min beställning trots att jag skulle få extra batteri..
Det gör ju inte saken mycket bättre...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som beställt en 6515WD med den utlovade 5h batteritiden, skicka ett mail till mj@zepto.se (mitt email) med ert namn, och gärna ordernummer också, så ska vi disskutera fram en lösning så alla blir nöjda.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciryon
Ringde zepto nu, och de som beställt på deras hemsida innan ändringen får tydligen ett extra batteri utan extra kostnad...

sen ska de beställa massa extra-batterier som man kan köpa till... inte för att det gör saken så mkt bättre...

jag satsar nog hellre på JME Companion M8060W nu, där är batteritiden utsatt på 4,5 timme iaf, med samma prestanda...

Du får ta den uppgiften från JME med en stor nypa salt........som jag skrivet i många poster tidigare så är där problem med korrekt information när det gäller nya produkter. Detta gäller både tex Zepto, JME, Acer, Komplett mfl.

Detta beror inte på att en tillverkare medvetet ljuger (som konspirationsteoretikern derox tror ) utan mer på den mänskliga faktorn och att fel uppgifter lätt fortplantar sig genom hela distributionsledet. Man vill snabbt få upp info om en produkt för att kunna skapa lite "hype" kring denna, lätt det smyger sig in lite fel då när produkten i princip bara finns på pappert.

Hade nog pratat en gång till med JME om batteritiden och bett dom köra en benchmark. Vet inte om dom fått in burken i lager nu ? innan fanns den iaf inte hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Randy
Du får ta den uppgiften från JME med en stor nypa salt........som jag skrivet i många poster tidigare så är där problem med korrekt information när det gäller nya produkter. Detta gäller både tex Zepto, JME, Acer, Komplett mfl.

Detta beror inte på att en tillverkare medvetet ljuger (som konspirationsteoretikern derox tror ) utan mer på den mänskliga faktorn och att fel uppgifter lätt fortplantar sig genom hela distributionsledet. Man vill snabbt få upp info om en produkt för att kunna skapa lite "hype" kring denna, lätt det smyger sig in lite fel då när produkten i princip bara finns på pappert.

Hade nog pratat en gång till med JME om batteritiden och bett dom köra en benchmark. Vet inte om dom fått in burken i lager nu ? innan fanns den iaf inte hemma.

Har du inte gått gymnasiet? Finns en trevlig kurs som heter källkritik, kan man lära sig mycket om hur du skall tänka på den produktinformationen företag ger ut

Visa signatur