BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Kanske en fånig fråga men hur laddar man hem punkbuster? Om man kollar på tex www.punkbuster.org så kommer man bara till en sida där de står vilka filer man ska ta ner om inte PB updaterar sig som de ska. Dock hittar jag inte själva programmet, vart finns de?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Det var roligt, väldigt roligt. Men jag tycker inte att det har i närheten lika härlig känsla som BF1942 Wake Island demot. Ojoj vad man spelade det, har en känsla av att jag INTE kommer spela detta lika mkt. Men som sagt, det är verkligen inte dåligt eller tråkigt :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Kanske en fånig fråga men hur laddar man hem punkbuster? Om man kollar på tex www.punkbuster.org så kommer man bara till en sida där de står vilka filer man ska ta ner om inte PB updaterar sig som de ska. Dock hittar jag inte själva programmet, vart finns de?

Jag tror PunkBuster installeras samtidigt som BF2...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD

http://www.evenbalance.com/downloads/pbweb.exe

lägg den i /pb -mappen och dubbelklicka

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Man tackar....

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Vet någon hur om man kan spela i window mode? alltså ett fönster och inte helskärm.

Permalänk
Medlem

Ingen som har problem med Internet Browser ? Det verkar frysa mitt spel å krascha för ja måste ctrl alt del.. har försökt nu 5 gånger vafan fryser spelhelvetet för ? funkade ju igår.

Permalänk
Medlem

tar det också väldigt lång tid för er att refresha alla servrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av get1234
tar det också väldigt lång tid för er att refresha alla servrar?

Verkar vara så för väldigt många... Jag kan inte ens scrolla ner i serverlistan.

Permalänk
Medlem

Körde spelet alldeles nys, tycker det var riktigt roligt. Det ända problemet jag hade var när jag skulle åka helikopter eller plan, krasade hela tiden. Mus configen var tokig tycker jag.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Ja vad man skall säga om det här då. Det känns som bf1942 i moderna miljöer, inget mer inget mindre. Styrningen på helipotrarna och flyget tycker jag var ett skämt, skall testa med joysticken sen och se om det blir bättre. Annars var det helt ok men inget speciellt tycker jag.

Permalänk
Medlem

OJ! Man får ju med ForceWare 77.30

Permalänk
Medlem

Server browsern verkar inte klara av alla servrar eftersom ni också har problemet med att allting fryser. Tänk om de kunde göra en lika smidig som steam har. Kunna scrolla och hitta servrar väldigt snabbt.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

Jobbigt när man fick göra alla inställningar en gång till när man skulle regga online. tog ett liten mindre evighet men till slut så...

Undrar om jag kör på/använder online-profilen och kör singleplayer iaf, är det något som reggas på min onlineprofil?? Tänkte på det då jag körde otroligt otroligt oseriöst nu senast eller låg på - 40 efter en runda men iaf

Hoppas att "All Seeing Eye" kommer med BF2 nu snart

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg grafik! Kör det i 2048x1536 - en fröjd för ögat, inte ett lagg!

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara jag som inte kan logga in just nu?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Har också problem med server browsern och att logga in på sin account i början tar gode länge nu. Tror det är EAs eller Dices servrar som inte klarar av trycket från alla som loggar in och som skapar servrar osv. Skit irro då det var ett kul spel.

För alla Nvidia användare rekommenderas den nya forcware drivarn som följer med spelet. Den hade inte följt med om det inte hade varit någon form av problem med den "äldre" forceware drivarn.

Sedan hittade jag på ett forum hur man gör för att stänga av timern så man kan köra hela matchen så vi får se hur länge det tar innan servrar utan timer dyker upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Är det bara jag som inte kan logga in just nu?

Du inte vara ensam alls.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
OJ! Man får ju med ForceWare 77.30

Som man bör installera. Annars får man en del irriterande grafikfel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strieben
Sedan hittade jag på ett forum hur man gör för att stänga av timern så man kan köra hela matchen så vi får se hur länge det tar innan servrar utan timer dyker upp.

url?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

det verkar helt konstigt att logga in ibland.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Hedersmedlem

sedan har jag en till trevlig bugg.

När jag hostar singleplayer kan jag inte flytta pekaren.

Tangentbordet reagerar inte heller.

jag ser dock saker svaja i bakgrunden, menyerna flyter fram normalt, men jag kan som sagt inte klicka eller flytta pekaren.
Inte reagerar spelet på escape heller.

Alt+tab och ut i windows går bra

Idéer?
(övriga spel fungerar fint)

Jag sitter alltså i "välja-lag&gubbe"-menyn och kommer ingenvart

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
url?

Vi jobbar på det på våran server.. ArtMan ska bara bada klart

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nu kan inte jag hitta några servrar längre...

Och det är inte brandväggen som blockerar :S ...

Permalänk
Relik 📜

Trackern för servers verka ha fimpat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Trackern för servers verka ha fimpat

Yup.. ska försöka hitta en lista på servrar så man kan "connecta by IP" ...

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det någon server browser i stil med All-Seeing Eye man kan använda? Jag försökte installera GameSpy Arcade eller vad fan det heter, men den vägrade hitta spelet. Dessutom, varje gång jag klickar på något med namnet GameSpy, så dör en liten bit av mig.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Finns det någon server browser i stil med All-Seeing Eye man kan använda? Jag försökte installera GameSpy Arcade eller vad fan det heter, men den vägrade hitta spelet. Dessutom, varje gång jag klickar på något med namnet GameSpy, så dör en liten bit av mig.

Jag tror ASE har ett filter på G.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
Tänkte bara höra med er, det är så att när jag har spelat ett litet tag på vilken server som helst (battlefield 2 alltså), som har punkbuster igång, så blir jag kickad med meddelandet: "Empty Win32 host" någonting.

Datorn ser ni i signaturen och jag kör en reducerad media version av Win XP Pro (kanske har något med saken att göra?).

Jag fick också det felmeddelandet om jag maxade alla grafikinställningarna. Jag lät allt stå kvar på Max och ställde ner Lighting till medium, sen har jag sluppit det där. Förmodligen har det något med att spelet sväljer för mycket RAM och det knasar när PB ska läsa/kontrollera filerna. Dags att beställa ett Gig till.

Permalänk
Medlem

Nån med Win2k som fått igång demon?

EDIT: jag vet att det står WinXP under requirements

Visa signatur

Did you grab my ass?