Permalänk
Medlem

låsa upp SE T610 och Samsung Z500

Någon som vet hur man kan göra det eller om man kan gå till något ställe o göra det för en rimlig summa pengar?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Re: låsa upp SE T610 och Samsung Z500

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow
Någon som vet hur man kan göra det eller om man kan gå till något ställe o göra det för en rimlig summa pengar?

Otrloligt va folk är lata,första träffen på google
http://www.chipper.se/index.php?main_page=product_info&produc...

Permalänk
Medlem

www.mumien.se och www.trycktill.com finns också.. då ingår unbranding i priset som ligger på typ 200..:)

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Re: låsa upp SE T610 och Samsung Z500

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow

Finns ett sätt som ger samsung en temporär upplåsning (tills du byte sim igen)
Skall funka på alla samsung och funkade fint på min X480.

Model: Samsung Universal

TEMPORARY UNLOCK:
Put a non-accepted SIM Card and turn it on. Type *#9998*3323#. Press Exit. You will get a new menu. Select Malloc Fail.

In newer phones:
#*7337#

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem

det sista #*7337#,funkar inte dede nyaste,samsung byterkoderlitedåo då. i och försigskadar det ju inte att testa.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har lyckats fixa så att man kan föra över Java till telefonen utan att göra det via OTA(Over The Air, dvs wap)?
Det samt att man måste ha speciell programvara när man överför till telefonen är de enda dåliga sakerna jag upptäckt med den.

Permalänk

Jag använde mig av denna guide för att låsa upp min z500

http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=213087&highl...

Permalänk
Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk

vad är ett rimligt pris för att låsa upp samsung z500?

Permalänk
Medlem
Permalänk

jag fattar inte hur jag ska göra den där egna sladden så ...nä =(

Permalänk
Medlem

Vanlig seriell kabel sen korsluter du pin 2 och 3 busenkelt

Permalänk

Man behöver egentligen inte ha en kabel. Jag tog jumpern till en hårddisk och kortslöt pinsen direkt på kontakten på datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erkan-twp
Man behöver egentligen inte ha en kabel. Jag tog jumpern till en hårddisk och kortslöt pinsen direkt på kontakten på datorn.

Jo det är sannt smart lösning!

Permalänk

ingen som kan ta en kortfattad version på svenska av den där guiden? följa instruktioner på engelska är inte min grej=/

fixa gärna bild på hur jag ska göra..med kabeln eller jumpern

Permalänk
Medlem

instalera drivrutinerna till Usb kabeln (CDMADriver.rar) En DB9 connector är en vanlig kontakt som man sätter i com-porten.Eller bygla den direkt i seriell porten i datorn På den så kopplar man samman pin 2 och 3, sedan är det bara att sättan in den i com-porten, öppna winimei(Z105V1.16.rar) och plugga i telefonen i usb-kontakten. När man har kommit in i programmet så väljer man svenska och telia och kontrollerar så att mobilen är installera på en com-port under 10, trycker OK och sen Unlock. Sen ska den vara upplåst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo
instalera drivrutinerna till Usb kabeln (CDMADriver.rar) En DB9 connector är en vanlig kontakt som man sätter i com-porten.Eller bygla den direkt i seriell porten i datorn På den så kopplar man samman pin 2 och 3, sedan är det bara att sättan in den i com-porten, öppna winimei(Z105V1.16.rar) och plugga i telefonen i usb-kontakten. När man har kommit in i programmet så väljer man svenska och telia och kontrollerar så att mobilen är installera på en com-port under 10, trycker OK och sen Unlock. Sen ska den vara upplåst.

fattar fortfarande inte hur de ska se ut där vid seriell porten osv...bilder på det skulle nog underlätta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
fattar fortfarande inte hur de ska se ut där vid seriell porten osv...bilder på det skulle nog underlätta..

http://www.diyha.co.uk/electronics/comm1.html

Räcker det? Kortslut pinne 2 och 3, svårare än så är det inte.

Permalänk
Permalänk
Citat:

hmm vad e det blåa som används på biden? och jag antar att det e baksidan på kontakten eller är det 2 st ihopsatta? :S ...

Permalänk
Medlem

Det blåa är en vanlig jäkla kabel.

Permalänk
Avstängd

Är det nån som har dom där filerna från gsm forumet? för länkrna där funkar inte,skulle vara tacksam ifall nån kunde mejla dom till mej eller nått.
Mvh

Visa signatur

CPU:C2D E6600, Moderkort:P5W DH Deluxe, Grafikkort: Gf 7950gx2,
Minne: 2gb geil,Hdd: WD Raptor 36gb, Nätagg: Ocz Powerstream 520w

Permalänk

skit samma jag låste upp den idag för 250kr ...så blir det rätt gjort iaf..underbar telefon bara en nackdel med ringsiglarernas volym eftersom man har luren stängd och högtalaren är på insidan så dämpas ljudet då ju..

Permalänk
Medlem

finns det någon i malmö som låser upp?

Permalänk
Medlem

hur gör man denna DB9 Connector? räcker det inte med att sätta ståltråd mellan pin 2 och pin 3 bak på datorn på com1 porten??

Jag kan inte välja något i winimei under USB Com port?

Hur ska jag få det att funka? Jag hittar fan ingen seriel-kabel här hemma med en hona så det går ju inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis som du säger, sätt en hd-jumper mellan 2:an och 3:an. KLART!
Öppna winimei (Z105V1.16.rar) och plugga i telefonen i usb-kontakten. När man har kommit in i programmet så väljer man svenska och kontrollerar så att mobilen är installera på en com-port under 10, trycker OK och sen Unlock. Sen ska den vara upplåst.

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

får leta upp en sån då rå...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej,
Har ett stort jävla problem.
Jag skrev på ett engelskt forum så jag orkar inte översätta det jag skrev
Hur som helst:

"Hi everyone.
I have a huge problem with my friends Z-500. He is using a Telia (Sweden) sim card. I promised him that I would unlock his phone, in return of an small amount of cash.

I started his phone, without a sim, and filled in the codes:

"
1- Enter code *7465625*28782# without a sim in the phone
2- Phone will display "Auto Subset Lock: Activated!"
3- Enter code *7465625*28638# without a sim again
3- Phone will display "Auto Network Lock: Activated!"
4- Now insert the sim and enjoy! Phone is Unlocked!
"

It all worked fine.
I shut down the Z-500 and inserted my sim: Halebop (Sweden).
The phone asked me to fill in my PIN. I typed my PIN and pressed OK.
It all worked fine. The phone was just a bit slow at first.
Then to make him convinced that it worked i borrowed one of my friends sim, wich also is Halebop. And it worked.
Then he said like this: "Ok, well it all seems to work properly. Tonight I'm going to order a new Halebop sim-card."

Here comes the problem:

He inserted his Telia-sim and started the phone. After using the phone in about 15 seconds the phone hangs up. What would I call it, it freezes. Theres nothing I can do. Not push a button or anything.
He said: "Well this happens sometimes, but it's kind of rare."
He took out his battery (he couldn't turn the phone off the correct way because the phone has freezed) and put it in again.
After about 15 seconds the same shit happens again, and again, and again, and again.

Someone very kind who has an solution to this?
He is pretty angry at me, and I'm feeling pretty bad about it.
I destroyed his phone.

I've tried to put the locks back to original but it doesn't work.

I've tried to use another sim.

I've tried to use IMEI (and all those steps that refeer45 described)
http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=224773

A thing I haven't tried is to flash the firmware. Beacuse I don't know how to do it.

Nothing works!

Please help me!"

Hjälp skulle uppskattas som bara den!!!!

Visa signatur

63,000 bugs in the code, 63,000 bugs, you get 1 whacked with a service pack, now there's 63,005 bugs in the code.
| AMD XP 2400+ @ 2800+ @ 40°C | Thrmaltake cooling up to 3400+ @ 4800 rpm | Gigabyte GA-7N400 Pro2 (Nforce2) | 2 x 512MB TwinMos Winbond PC3200 DDR DualChannel | Geforce4 Ti4200 250, 513 @ 300, 600 | 1 st 120 GB Maxtor, 2 st 160 GB Hitachi | Sweex Xenon chassis | Home made chassis cooling | Led-fans and tubes everywhere :) |

Permalänk

Re: Re: låsa upp SE T610 och Samsung Z500

Citat:

Ursprungligen inskrivet av elche
Finns ett sätt som ger samsung en temporär upplåsning (tills du byte sim igen)
Skall funka på alla samsung och funkade fint på min X480.

Model: Samsung Universal

TEMPORARY UNLOCK:
Put a non-accepted SIM Card and turn it on. Type *#9998*3323#. Press Exit. You will get a new menu. Select Malloc Fail.

In newer phones:
#*7337#

Gjorde den sista och nu funkar inte telefonen det står "Phone Freeze kontakta operatören" vad skall jag göra?
Skall jag lämna in den till operatören eller finns det ngt annat sätt att lösa det på?
Har satt i mitt telia kort och det funkade innan!

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått phone freeze, men du kan jag testa att Flasha om din telefon, jag flashade min Z500 i förrgår så att den helt "teliafri", samsungs mjukvara osv... funakde mkt bra, sökte på google o hittade rätt, kommer dock inte ihåg var men leta lite

Visa signatur