kommer XBOX 360 att klå datorn????

Permalänk

Ni måste skoja... låter som att Xbox 360 kommer lida av samma problem som PS2 lider av.

Att förlita sig helt på minnesbandbredden fungerade inte då och jag är orolig för att det inte kommer fungera nu heller...
PS2 hade 4mb... Xbox 360 ska ha 10...
Det är ju bara lite mer än en dubblering på 5 år.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp fast denna gång har Sony lärt sig men då går Microsoft och kopierar PS2:an...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
finns ju en artikel om grafikkortet i Xbox360 dne är vassare än allt som finns till PC änsålänge men det pratas om att den typen av grafikkort kan komma till PC också då den har vissa saker som tex x800xt klarar så klara då den inte det så set är svårt att säga men utnyttjas xbox360 rätt kan spelen bli fan så mycke snyggare än på PC då PC måste klara av så mycket mer än en spelkonsoll så är risken att PS3 och xbox360 klår dagens datore ri spel grafik.

men som sagt ingen vet med 100% säkerhet om fallet är så men jag blir lite fundersam då man läser om cpu kraften hos ps2 tex ska ju vara så mycke vassare än nån cpu tillPC

så det åter stå att se men jag köper antingen xbox360 eller ps3 eller båda så småningom har ju ps2 xbox pc nu så vem vet

Allvarligt, slå upp "interpunktuation" och ta dig en funderare. =P

OT: Har ingen här sett alla filmer från E3 i år? Som det ser ut på dom kommer både Xbox360 och PS3 vara väldigt kunkurrenskraftiga gentemot pc's prestandamässigt. Om inte bättre. RSX ska vara dubbelt så kraftigt som ett 6800Ultra, och CPU's och minnena.. tja, jag är inte så insatt i alla tekniska detaljer men enligt diagrammen kickar de (nuvarande) high-end pc-cpu's och minnen så hårt i röven att dom aldrig kommer loss.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Allvarligt, slå upp "interpunktuation" och ta dig en funderare. =P

OT: Har ingen här sett alla filmer från E3 i år? Som det ser ut på dom kommer både Xbox360 och PS3 vara väldigt kunkurrenskraftiga gentemot pc's prestandamässigt. Om inte bättre. RSX ska vara dubbelt så kraftigt som ett 6800Ultra, och CPU's och minnena.. tja, jag är inte så insatt i alla tekniska detaljer men enligt diagrammen kickar de (nuvarande) high-end pc-cpu's och minnen så hårt i röven att dom aldrig kommer loss.

Nja det är bra grejor inget snack om annat men så bra är dom inte att dom knäcker din PC...så mycket

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

det hade faktiskt varit lite skoj om som nån sa nintendo tog hem den här ronden... Både sony och microsoft kunde kursat.. nä så lär de ju inte bli men de hade varit lite lustit

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
det hade faktiskt varit lite skoj om som nån sa nintendo tog hem den här ronden... Både sony och microsoft kunde kursat.. nä så lär de ju inte bli men de hade varit lite lustit

Tyvärr Nintendos Revolution kommer inte att kriga i samma liga då dom satsar på att göra den mindre och helt bakåt kompatibel med alla deras gamla konsoller fast det låter inte helt fel det heller och dom kommer att erbjuda 221 spel för nerladdning för en liten kostnad.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Om nu xbox360 ska ha både det ena o det andra så kan man lika gärna ha en dator med ännu mer o bättre ju

Visa signatur

>>Gigabyte 8IPE1000-G|P4 Prescott 3.0Ghz|1x512Mb Kingston|1x80Gb WD 1x40Gb Samsung|Gainward 6600GT 256Mb
>>http://ystad-online.no-ip.com
>>ahlm@kattkiss.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det talas mycket om att konsollerna skall ta död på PC:n men alla vet att i framtiden kommer det inte behövas några konsoller så det är bara snack som dom som vill sälja skräpet hypar om hela tiden.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan en styv sff-burk och PS3/Xbox360 är ju egentligen ganska hårfin.

Permalänk

Det fina med konsollerna är ju priset. Det fula med konsollerna är ju priset på TV:n man måste köpa för att inte hata den suddiga bilden. :S Konsoller är ju heller inget för entusiaster som vill pilla och mickla själva och glöm inte verktyget man har i handen vid dagens konsoller. Jag tycker handkontrollen är totalt missanpassad i allt utom simulatorer och det roligaste är ju att döda folk... Tänk oxå vad jobbigt att surfa eller läsa mejl med en handkontroll!
Grymt besviken på min GC fressten men jag hade inte gillat xbox lr ps2 bättre, speciellt inte xbox för det är Msoft som gör den.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 kommer att bli grymm tror jag... PS3 kommer nog ligga ungefär i samma klass, kanske lite kraftfullare, även fast det enda Sony strävar efter är att slå Xbox 360's egenskaper (eftersom Xbox var först ute med sina specs - vilket Sony utnyttjade).

Jag tror att Xbox 360 kommer sälja bättre än PS3'an.
Har läst: att Xbox 360 kommer att kosta ungefär 300$, 2100kr, medans PS3 kommer ha svårt att få priset under 500$, 3500kr.
Nintendo R kommer bara köpas av anti-Sony/MS fjantar

...Konsoller kommer aldrig att ta död på PC, för de går inte att jämföra en konsoll med en PC, tycker jag. Som sagt tidigare: en konsoll har man till spel medans en PC används till mycket annat än bara spel.

Det är vad jag tror.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Hedersmedlem

PS3 kommer att smiska 360.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

360 smiskar PS3 simple as that

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

*Interference*

OffT: Malo, P4 533/2.4GHz @ 800/3.6GHz | Leadtek 6800LE @ 16/6 385/945 MHz 1.3v WTF???

OnT: Känns skönt att det inte bara är en schysst konsoll på väg utan två Fast man kan ju undra hur mycket utgångspriset kommer att vara. Kollar man lite historia skulle jag tippa på 5500-6000 och det tänker då faan inte jag slänga ut på en konsoll, än mindre två! Tur att man har en flickvän som är tät....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alliott
OffT: Malo, P4 533/2.4GHz @ 800/3.6GHz | Leadtek 6800LE @ 16/6 385/945 MHz 1.3v WTF???

Vaaaa gillar du inte min fina överklockade processor och grafikkort.

Citat:

OnT: Känns skönt att det inte bara är en schysst konsoll på väg utan två Fast man kan ju undra hur mycket utgångspriset kommer att vara. Kollar man lite historia skulle jag tippa på 5500-6000 och det tänker då faan inte jag slänga ut på en konsoll, än mindre två! Tur att man har en flickvän som är tät....

Microsoft har låvat att hålla priset nere vid lanseringen fast vad det innebär i kronor är lite svårt att säga men 3999kr låter inte helt fel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

aldrig

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
PS3 kommer att smiska 360.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
360 smiskar PS3 simple as that

Och det baserar ni på...?

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om konsollerna går om prestandamässigt då det är betydligt lättare att utveckla till konsoller (därav är de mycket billigare). Däremot tror jag inte XBox 360 (eller PS3 för den delen) kommer vara den som tar första steget förbi datorernas prestanda.

Nintendo tycker jag ska ha en eloge, de prioriterar inte brutal prestanda och grafiskt effektkladd utan faktiskt på att få produkten bra. Ska prestandaökningen göra något annat än bättre grafik är jag gärna på det, men som det ser ut nu så vill alla endast ha extremt snygga miljöer. Det som finns nu tycker jag duger utmärkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Och det baserar ni på...?

På samma sak som Sony och Microsoft gör.

Citat:

Skulle inte förvåna mig om konsollerna går om prestandamässigt då det är betydligt lättare att utveckla till konsoller (därav är de mycket billigare). Däremot tror jag inte XBox 360 (eller PS3 för den delen) kommer vara den som tar första steget förbi datorernas prestanda.

Nintendo tycker jag ska ha en eloge, de prioriterar inte brutal prestanda och grafiskt effektkladd utan faktiskt på att få produkten bra. Ska prestandaökningen göra något annat än bättre grafik är jag gärna på det, men som det ser ut nu så vill alla endast ha extremt snygga miljöer. Det som finns nu tycker jag duger utmärkt.

Då konsollerna skall hålla 3 till 4 år så måste dom vara bra vid lanseringen för att hålla men det tar inte långt innan PC:n springer iväg.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
vad ha AMD Athlon 64 3500+ 90nm och 6800GT till då?

För att få många poäng i prestandatester såklart, på det sättet kan man ha massa roligt med ett bra grafikkort utan att tvingas lägga så mycket tid på att spela själva spelen...

(dessutom känns det bra i hjärtat att veta att man har en grym dator)

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Avstängd

Microsoft har gjort Xbox360 till en konsol och marknadsför den som en gamingpryl. Prestandamässigt klår den en PC i dagsläget visst.
Sony däremot har gjort PS3 till en dator och marknadsför den som en superdator. Går inte att jämnföra båda 2.
Eftersom Microsoft försöker ta pengar från Sony i deras marknadsområde så kontrar nu Sony på ett ganska elakt sätt med hjälp av Cell.
Grovare skadeglädje har jag aldrig skådat.
Som tack för från Nvidias sida för att MS valde ATI så får PS3 en GPU som är ännu bättre än G70.
Istället för att släppa en konsol släpper Sony en dator som har alla I/O du begär från en PC och med stöd för Linux, Windows och Mac OS Tiger.
Detta är något som kommer få konsekvenser som inga kan förutspå idag.
Sony vet om att bara en Hdisk får plats i den.
Linux är vad de är intresserade att sälja den med.
Men de tror själva att GBethernet nätverksdiskar och USB2.0 diskar å likande kommer bli mer lämpat för PS3 för lagringsutrymme.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=PS3%2Blinux&btnG=Google-s...

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det ser onekligen ut så som du säger nu får vi se vad nissarna väljer men vinner Sony så tar konsollen steget in i PC världen och det är inte helt fel enligt mig och kan faktiskt bli ett hot mot Windows så Microsoft kan ha gjort ett stort misstag här.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
vad ha AMD Athlon 64 3500+ 90nm och 6800GT till då?

4000+ San Diego om jag får be

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1er
Jag tror att Xbox 360 kommer sälja bättre än PS3'an.
Har läst: att Xbox 360 kommer att kosta ungefär 300$, 2100kr, medans PS3 kommer ha svårt att få priset under 500$, 3500kr.
Nintendo R kommer bara köpas av anti-Sony/MS fjantar

I USA kommer Xbox 360 kosta ca 300 dollar ja. Men om du inte märkt det så lever vi i Sverige Och här är det inte så billigt, finns att förboka på internet... och då kostar den 3500kr har jag för mig. Priset kunde dock höjjas. PS3 kommer nog hamna på 4000-4300kr skulle jag tro.
Och du tror inte att det finns folk som köper konsoller pga spelen och inte stirrar blint på speccs? Men du kanske är en sån som tycker att man är häftig och man spelar spel med stora vapen och är en kärring om man spelar t.ex Zelda eller Mario?

http://img166.echo.cx/img166/9721/ps3chart2kd.jpg

Borde väl säga ganska mycket

Permalänk
Hedersmedlem

Det är hype det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

Japp... lite fel av Sony att köra så hårt med de sakerna.
Alla vet att PS2 har en superprocessor men den klarade inte av grafiken såpass och så lätt att den kunde slå PC och Xbox med sitt direct x.

Uträkningar är inte allt.
Dock verkar de ha fått rätt på allting den här rundan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Då konsollerna skall hålla 3 till 4 år så måste dom vara bra vid lanseringen för att hålla men det tar inte långt innan PC:n springer iväg.

Anledningen till att konsollerna håller längre är att spelutvecklarna inte får göra spel som kräver mer än vad konsollen klarar av just anledningen att ingen kommer kunna spela det då. Datorer kan uppgraderas vartefter och därmed går utvecklingen mer mjukt istället för stora hopp som hos konsollerna.

Permalänk
Medlem

som jag har hört så vill ju MS göra 360 till vardagsrummets centrum. där man kan kolla på¨film bilder och lyssna på musik och surfa och sånt :). såna grejer som man kan göra på PC. jag tror MS försöker göra en PC(för det är det dom kan) och kalla den konsol men det kommer inte funka.
dom som vill kolla på film och bilder köper en DVD spelare för nån tusenlapp inte en "konsol". och dom som vill lyssna på musik gör det på en stereo!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
som jag har hört så vill ju MS göra 360 till vardagsrummets centrum. där man kan kolla på¨film bilder och lyssna på musik och surfa och sånt :). såna grejer som man kan göra på PC. jag tror MS försöker göra en PC(för det är det dom kan) och kalla den konsol men det kommer inte funka.
dom som vill kolla på film och bilder köper en DVD spelare för nån tusenlapp inte en "konsol". och dom som vill lyssna på musik gör det på en stereo!

Sony lyckades med PS2.
Folk som ville ha en konsoll och en DVD-spelare köpte ett PS2.
Xbox förlorade lite på att inte ha funktionen med från början.
Gamecube förlorade mycket på att bara vara en spelmaskin.

Har man allt i en box såsom Xbox 360 och PS3 ska vara så är det troligare att man köper en sån istället för ett par olika elektronik-saker.

Både Xbox 360 och PS3 kommer behöva en stereo/reciever för att få ut ljudet.
En DVD-spelares nackdel är väl då att man inte kan skicka sina bilder via nätet m.m. som man kan på konsollerna.

EDIT:
Just det.
Folk verkar vara rädda att PC kommer sluta utvecklas nån gång i vinter och att all grafik kommer att vara kvar på konsollernas nivå i all framtid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g4bb3
Som tack för från Nvidias sida för att MS valde ATI så får PS3 en GPU som är ännu bättre än G70.

Eh? Vad trodde du? PS3 kanske dyker upp nästan ett år senare än G70, jag skulle bli väldigt förvånad om den inte var kraftfullare än G70. Förstår dock inte vad det har med ATI att göra...